استقلال 2- پیکان 1

آبـــــــی‌ها دوباره در صدر

استقلال و پیکان از ساعت 16:30 دیروز، برگزار کننده یکی دیگر از دیدارهای آغاز هفته پانزدهم لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی تهران بودند. جواد نکونام در این دیدار، آبی پوشان پایتخت را با ترکیب سیدحسین حسینی، صالح حردانی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، جعفر سلمانی، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، مهرداد محمدی و آرمان رمضانی به میدان فرستاد. به این ترتیب، سرمربی استقلال، برای این مسابقه دو تغییر را در ترکیب تیمش ایجاد کرد که البته یکی از آنها اجباری بود و سلمانی جانشین جلالی محروم شد و حامدی فر نیز جای خود را به زبیر نیک نفس داد. رضا عنایتی هم خودروسازان را با ترکیب محمد ناصری، محمدحسین فلاح، منصور باقری، علی اکبر رنجبر، امیرحسین صدقی، غلامرضا ثابت‌ایمانی، مجتبی حقدوست، محمدجواد آزاده، امیر طاهر، سامان نریمان جهان و حامد پاکدل روانه این بازی کرد تا پیکان بدون هیچ تغییری نسبت به دیدار قبل برابر فولاد، آماده این بازی شود.
در آغاز این بازی و دقیقه 9 پاکدل با یک ضربه سر، توپ را روانه دروازه استقلال کرد که حسینی با واکنشی تماشایی آن را دور کرد. دقیقه 20 ارسال مهدی‌پور به روی دروازه با ضربه سهرابیان وارد دروازه شد که به دلیل حضور مدافع آبی‌ها در موقعیت آفساید، این گل مردود اعلام شد.
دقیقه 25 پس از دفع ناقص مدافعان استقلال، توپ در پشت محوطه جریمه به نریمان جهان رسید و شوت محکم و تماشایی او در آستانه ورود به دروازه با ضربه سر رضاوند راهی کرنر شد. در ادامه موقعیت خاصی خلق نشد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. اما در نیمه دوم، نکونام تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد کرد و حامدی فر و بابایی را به جای نیک نفس و محمدی به میدان فرستاد. دقیقه 47 ارسال مهدی‌پور از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر رمضانی همراه شد که با واکنش تماشایی ناصری راهی کرنر شد.
دقیقه 60 هم ارسال ضربه کاشته مهدی‌پور را سهرابیان با ضربه سر روانه دروازه میهمان کرد که ناصری با واکنشی دیدنی، توپ را راهی کرنر کرد. اما دقیقه 61 ارسال کرنر مهدی‌پور از سمت راست بالاخره جواب داد و ضربه سر محکم و پرقدرت سهرابیان به گل تبدیل شد تا این مدافع باز هم برای آبی‌ها گلزنی کند. دقیقه 72 هم روی اشتباه نریمان جهان و توپ‌گیری عالی حامدی فر در میانه میدان، بابایی صاحب توپ شد و توانست با عبور از میان مدافعان پیکان، ضربه‌اش را به زیبایی وارد دروازه کند و تیمش را به گل دوم برساند. دقیقه 73 گوستاوو بلانکو جایگزین رمضانی شد. دقیقه 86، پاس بلانکو به مهدی‌پور رسید که ضربه او به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 87 روی اشتباه یامگا، فلاح وارد محوطه جریمه شد که شوت محکم او را حسینی با پا دفع کرد. در ادامه توپ به صالحی رسید و ارسال او به روی دروازه با ضربه سر دیدنی امیر شهیم همراه شد که باز هم حسینی با واکنشی تماشایی آن را دور کرد. در دقیقه 95 پیکان یکی از گل‌های خورده‌اش را روی ارسال زمینی مهرداد بایرامی و ضربه امیر شهیم جبران کرد اما این بازی در نهایت با نتیجه 2-1 به سود استقلال به پایان رسید تا آبی‌ها با 32 امتیازی شدن، دوباره به صدر جدول صعود کنند.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی