صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هفت - ۱۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هفت - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

با حضور وزیر راه ایران و مسئولان جمهوری آذربایجان
پل مرزی جدید «آستارا -آستارا» افتتاح شد
ایران زمین- پل مرزی جدید آستارا - آستارا روی رودخانه آستاراچای، با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و مسئولان جمهوری آذربایجان به بهره‌برداری رسید. این پل مرزی اتومبیل‌رو که با اعتبار هزینه شده ۵,۸ میلیون یورو به انجام رسیده است، به موازات آزادراه باکو تا مرز آستارا ساخته شده و ظرفیت‌های ترانزیتی میان دو کشور را ارتقا خواهد داد.
این پل مرزی یکی از پروژه‌های پیشران توسعه مبادلات مرزی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت با کشور آذربایجان و کریدور حمل ونقل محسوب می‌شود که فاز اول آن شامل پایانه مرزی موقت آستارا و راه موقت دسترسی با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان به بهره‌برداری رسید.

افزایش ظرفیت تجارت بین 2 کشور
پل موجود در آستارا در بافت قدیمی شهر آستارا قرار دارد اما پل جدید آستاراچای در مجاورت پل راه‌آهن احداث و به جمهوری آذربایجان وصل شده و با احداث پل مرزی آستاراچای و بزرگراه آستارا- آستارا، مسیر آستارا- باکو تکمیل شده و این بزرگراه از باکو به خطوط زمینی ایران متصل می‌شود. یکی از گره‌های اصلی در این مسیر مرزی، کاهش ظرفیت تردد ایران به سمت آذربایجان آن هم به دلیل قدیمی و فرسوده بودن گذرگاه و پل موجود بود که فقط با عرض ۱۱ متر باید کل بار ترددی این محور را به دوش می‌کشید و ظرفیت مورد نیاز برای عبور کامیونی و مسافری را نداشت؛ اما اینک با بهره‌برداری از پل جدید به طول ۸۹ متر، عرض بیش از ۳۰ متر به صورت چهار خطه در سه دهانه روی رودخانه آستاراچای با پیاده‌رو مسقف ۲,۵ متر در هر طرف احداث شده و زیرساختی برای افزایش ظرفیت تجارت بین 2 کشور و تسهیل عبور سهل‌تر کالا ومسافر تلقی می‌شود.

 
۸۰ درصد صاحبان ویلاهای لوکس مازندران غیربومی هستند
ساری- با دستور استاندارمازندران قانون وصول مالیات از صاحبان خانه‌های لوکس و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که دراستان تراکنش انجام نمی‌دهند با جدیت بیشتری اجرا خواهد شد.
استاندار مازندران با تأکید بر شناسایی خانه‌های لوکس و اعمال قانون وصول مالیاتی بر آنان اظهار داشت: اغلب ویلاهای لوکس در مازندران مربوط به ساکنان غیربومی است که متأسفانه تاکنون مشمول قانون مالیاتی غیربومی نشده‌اند.
سیدمحمود حسینی‌پور باتأکید بر اینکه اجرای قانون مالیاتی در استان باید به‌صورت گسترده عملیاتی شود، توضیح داد: اینکه از کشاورزان مازندران و کارکنان دولت تمام و کمال مالیات گرفته شود اما اجرای قانون وصول مالیات از صاحبان خانه‌های لوکس که فقط آخر هفته در استان حضور دارند ولی از تمام خدمات مختلف بهره‌مند می‌شوند، کوتاهی شود، اصلاً پذیرفتنی نیست
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه باید قانون مالیاتی به‌درستی انجام شود، افزود: مسئولان باید سیاست تعدیلی وصول مالیات از کشاورزان و خیران را در رأس برنامه‌ها قرار دهند اما در زمینه‌های دیگر به‌خصوص ویلاهای لاکچری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که دراستان تراکنش انجام نمی‌دهند، باید با جدیت بیشتری برخورد کنند.
حسینی پور تصریح کرد: مأموران اداره مالیات مازندران باید طوری عمل کنند که فرار مالیاتی از بین برود، اما فشار مالیاتی نباید به فرصت‌های اجتماعی استان لطمه بزند.

 
رتبه اول دزفول در تولید گل مریم
دزفول – مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه گل مریم تولیدی دزفول از نظر کمی و کیفی رتبه نخست کشور را دارد، گفت: پیگیری برای ثبت جهانی گل مریم و پرتقال دزفول به عنوان ۲ محصول صاحبنام و باکیفیت این شهرستان در فائو (سازمان جهانی خواربار و کشاورزی) در حال انجام است. دزفول در تولید گل مریم، بذر شبدر و کلزا رتبه نخست کشور و در تولید گل رز جایگاه دوم کشور را دارد.
 وی افزود: سالانه بیش از ۷۶ میلیون شاخه گل در این شهرستان تولید و به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.
بهروز قمرزاده با بیان اینکه دزفول قطب تولید بذر کلزا، گندم، شبدر و همچنین گل و گیاهان زینتی است، افزود: ۹۰ هزار هکتار از ۴۷۶ هزار هکتار مساحت شهرستان دزفول قابل کشت است که ۶۵ هزار هکتار از این اراضی، آبی و ۲۵ هزار هکتار دیم است.

جستجو
آرشیو تاریخی