صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۷

ماراتن سعید آقاخانی و پژمان جمشیدی در نوروز

فرهنگی/ هر سال با نزدیک‌شدن به ایام ماه مبارک رمضان و نوروز، بازار گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره سریال‌های ویژه تلویزیون گرم می‌شود. هم‌زمانی این دو مناسبت بیش از گذشته، تدارک صدا و سیما برای این ایام را در کانون توجه قرار داده است. در شرایطی که رسانه‌ها از پخش قطعی برخی سریال‌ها از جمله سریال‌های «نون‌خ 5» و «زیرخاکی 4» برای پخش در رمضان و نوروز 1403 خبر دادند، رئیس سیما‌فیلم اعلام کرده که هنوز پخش هیچ سریالی برای این دو مناسبت قطعی نشده است. نقویان در گفت‌و‌گویی که با خبرنگاران داشته گفته که ترکیب نهایی سریال‌های ویژه رمضان و نوروز 1403 طی یک نشست خبری به شکل رسمی اعلام خواهند شد.
فیلم‌نیوز در تازه‌ترین حدس و گمان‌های رسانه‌ای از «زیرخاکی 4»، «نون‌خ 5»، «رستگاری»، «مهیار عیار» و «بدل» به عنوان 5 سریالی نام برده که از بین آنها سه سریال برای پخش در ایام نوروز و رمضان 1403 انتخاب خواهند شد. طبق این گزارش به احتمال فراوان ترکیب نوروزی و رمضانی تلویزیون را دو سریال کمدی و یک سریال درام تشکیل خواهند داد.
«زیرخاکی 4»به کارگردانی جلیل سامان، «نون‌خ 5» به کارگردانی سعید آقاخانی، «بدل» به کارگردانی علیرضا مسعودی سه سریال کمدی در دست ساخت تلویزیون برای رمضان و نوروز 1403 هستند. در کنار آنها سریال تاریخی «مهیار عیار» به کارگردانی سید‌جمال سید‌حاتمی، سریال ماورایی «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و سریال‌های «فراری» ساخته امیر داساگر و «آقای قاضی 2» به کارگردانی سجاد مهرگان هم از دیگر گزینه‌های پخش برای این دو مناسبت هستند. از آنجایی که طبق تصمیم معاونت سیما شبکه تهران از پخش سریال مناسبتی معاف شده، از بین این 7 سریال، سه سریال برای پخش از شبکه‌های یک، دو و سه انتخاب خواهند شد. امسال باتوجه به اینکه ماه رمضان از 23 اسفندماه آغاز می‌شود، پخش سریال‌های مناسبتی از این تاریخ شروع می‌شود و پخش آنها در ایام نوروز ادامه پیدا خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی