ورزش ایران

آیدین نیکخواه بهرامی
جای خالی بزرگی که هرگز پر نشد
هفتم دى‌ماه در تاریخ ورزش ایران روز تلخى براى بسکتبال به شمار مى‌رود؛ روز از دنیا رفتن ستاره‌ استثنایی تیم ملى، آیدین نیکخواه بهرامى و جای خالی بزرگی که هرگز پر نشد.او سحرگاه هفتم دى‌ماه ١٣٨٦ در آستانه‌ ٢٦ سالگى به دلیل سانحه‌ تصادف در کمربندى چالوس به نوشهر چشم از جهان فرو بست.حالا شانزده سال گذشت؛کسی که همیشه اعتقاد داشت من شاعرم، بسکتبال شعر من است.


پینگ پنگی‌ها به اردو رفتند
تیم ملی تنیس روی میززنان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به اردو رفت. ندا شهسواری، مهشید اشتری، شیما صفایی، فاطمه یاری و صبا سراجی راکت به دستان ملی‌پوش تا 15 دی ماه به مدت 10 روز تمریناتشان را زیر نظر حمیده ایرانمنش پیگیری می‌کنند.مسابقات فینال تیمی قهرمانی جهان از 26 بهمن تا 7 اسفندماه در بوسان کره جنوبی برگزار می‌شود.
 

رسولی، قهرمان رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی شد
رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی تنیس بانوان با قهرمانی ستاره رسولی به پایان رسید.در آخرین روز این مسابقات ستاره رسولی و‌ الهه ظفر خواه برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت رسولی توانست با نتیجه ۱-۶ و ۲-۶ حریف خود را از پیش رو بردارد و جایگاه اول را از آن خود کند، سارا تیموری و افسانه محبی هم به مقام سوم مشترک رضایت دادند. در این دوره تنیسورهایی از استان‌های فارس، کرمان، اصفهان، یزد، تهران، فارس و‌ البرز به مدت یک هفته در زمین‌های تنیس مکران سیرجان حضور داشتند.
 

مدال آوران تیمی هانگژو بقیه مبالغ پاداش‌ها را گرفتند
مابه التفاوت پاداش پای سکو مدال آوران رشته‌های دو نفره در بازی‌های آسیایی هانگژو از سوی کمیته ملی المپیک پرداخت شد. با تصمیم اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست 22 آبان ماه و پس از اعتراض مدال آوران رشته‌های دو نفره در بازی‌های آسیایی به پرداخت نصف پاداش مدال به آنها، قرار شد که پاداش مدال‌آوری در تیم‌های دو نفره کامل محاسبه و پرداخت شود.مبلغ پاداش پای سکو برای مدال‌آوران طلا، نقره و برنز در بازی‌های آسیایی به ترتیب 15 هزار، 6 هزار و 3 هزار دلار بود که برای مدال آوران رشته‌های دو نفره معادل ریالی نصف این پاداش پرداخت شده بود. مابه التفاوت این پاداش روز سه‌شنبه برای ورزشکاران واریز شد.کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در روئینگ دونفره زنان( مهسا جاور و زینب نوروزی) به مدال نقره دست یافتند و در کانو دونفره (عادل مجللی و کیا اسکندانی)، کایاک دونفره (پیمان قویدل و سپهر ساعتچی)، تنیس روی میز (نوشاد و نیما عالمیان) و تپانچه بادی میکس (هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو) صاحب مدال برنز شدند.
 

آقایی با پیراهن مربیگری در جام فجر
ثریا آقایی در مسابقات بین‌المللی فجر، مربی تیم ملی خواهد بود.فریبا مددی، نایب رئیس فدراسیون بدمینتون در امور بانوان در این خصوص گفت: «ثریا به کمپ توسعه آسیا به‌عنوان مربی دعوت شد و با توجه به تجاربی که به‌دست آورد، حالا از او به عنوان مربی تیم نوجوانان در مسابقات بین‌المللی فجر استفاده می‌کنیم.همچنین هدایت تیم بزرگسالان را به سیمین مهدوی سپردیم.نگین امیری‌پور هم مربی جوانان است.»


خوزستان قهرمان شد، تهران پنجم
مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور با قهرمانی خوزستان و پنجمی تهران که همواره در گذشته مدعی عنوان قهرمانی بود، خاتمه یافت. تیم قم که میزبان این دوره از مسابقات بود نیز صاحب عنوان چهارمی این دوره از مسابقات شد. رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی، گرامیداشت 10 هزار و نود شهید استان قم، روزهای 6 لغایت 8 دی‌ماه در سالن شهید حیدریان شهر قم برگزار شد. در پایان این مسابقات تیم‌های خوزستان، فارس و مازندران به عنوان اول تا سوم رسیدند. نکته مهم پنجمی تهران بود که از ۱۰ وزن حتی یک قهرمان هم نداشت! تهرانی که همواره در کشتی فرنگی جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی بود. در رده‌بندی تیمی به ترتیب خوزستان با 144 امتیاز قهرمان شد، فارس با 138 امتیاز و مازندران با 114 امتیاز صاحب عناوین نایب قهرمانی و سومی شدند. قم میزبان با 93 امتیاز چهارم شد و نهایتاً تهران با امتیاز 65 رتبه پنجمی را به خود اختصاص داد. مهندس کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان نیز میهمان ویژه این دوره از رقابت‌ها و از نزدیک رقابت فرنگی‌کاران را شاهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی