گزارش و خبر

تسلیت اینفانتینو برای درگذشت ملیکا محمدی
درگذشت تلخ ملیکا محمدی، بازیکن جوان تیم ملی فوتبال بانوان ایران در سانحه رانندگی، جامعه فوتبال را به شوک فرو برده و چهره‌های مختلف ورزش ایران سعی کرده‌اند با خانواده او همدردی کنند. حالا جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا هم پیام زیر را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشت و با انتشار عکسی از این بازیکن تازه درگذشته، نوشت:« اخباری بسیار تلخ، در این مقطع سخت با خانواده ملیکا محمدی، دوستان او و اعضای فدراسیون فوتبال ایران همدرد هستیم.»
 

تمجید تمام قد کونسیسائو از طارمی
پورتو بیش از حد به مهدی وابسته است
23 دی ماه جام ملت‌های آسیا آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال کشورمان یکی از مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رود. نکته مهم، حضور ستارگان آسیایی فوتبال اروپا در این رقابت هاست که برای تیم‌ها مشکل‌ساز شده مثل پورتو که وابستگی زیادی به مهدی طارمی دارد. همین موضوع به سؤال خبرنگاری در نشست خبری از سرجیو کونسیسائو تبدیل شد و سرمربی پورتو دراین رابطه گفت: «وقتی می‌گویم طارمی، فقط منظورم گلزنی نیست. منظورم تمام چیز‌هایی است که مهدی به تیم ما اضافه می‌کند، چه وقتی که توپ را در اختیار دارد، چه وقتی که بدون توپ حرکت می‌کند. طارمی برای پیدا کردن فضاهای خالی، ایجاد موقعیت برای تیم بسیار باهوش است. این ویژگی‌ها برای هواداران آنقدر هویدا و آشکار نیست. او کسی نیست که فقط برای ما گل بزند و گل بسازد. طارمی بسیار برای تیم ما مهم است و این وظیفه من است که بتوانم راه‌حلی برای غیبت او پیدا کنم. در حال فکر کردن برای این موضوع هستم و بستگی به استراتژی ما دارد.» طارمی پس از دیدار پورتو مقابل بواویشتا در 16 دی، پرتغال را به مقصد ایران ترک می‌کند تا همراه شاگردان قلعه‌نویی عازم قطر و بازی‌های آسیایی شود. اما طارمی که ماه‌های پایانی قراردادش با پورتو را سپری می‌کند، به‌عنوان یکی از نامزدهای تقویت خط حمله اینتر در نظر گرفته شده است اما گاتزتا دلواسپورت روزنامه معتبر ایتالیایی در این ارتباط نوشته است: «انتقال احتمالی طارمی به اینتر فقط در تابستان 2024 و با هزینه صفر امکانپذیر خواهد بود. بدون تردید او گزینه‌ای مناسب برای تیم شهر میلان در بازار زمستانی نیست. اینتر فقط یک جایگاه برای بازیکنان غیراروپایی دارد. دو جایگاه بازیکنان غیراروپایی اینتر هم‌اکنون در اختیار الکسیس سانچز شیلیایی و تایون بیوکنن کانادایی است که بزودی جذب خواهد شد. اولویت اینتر خرید بازیکن کانادایی است که به‌دلیل مصدومیت خوان کوادرادو مجبور به این کار است و این شاید از بدشانسی طارمی باشد. طارمی پاسپورت پرتغالی ندارد، چیزی که می‌توانست جذب فوری او را برای اینتر ممکن کند. ضمن اینکه او در فصل جاری بر خلاف فصول گذشته در پورتو تأثیرگذاری لازم را نداشته و در 23 بازی تمامی رقابت‌های باشگاهی شش گل زده و چهار پاس گل داده است.» حالا باید دید طارمی در نقل و انتقالات زمستانی به اینتر می‌رود یا فصل را در پورتو به پایان می‌رساند.


دو پرسپولیسی سرباز می‌شوند
میلاد سرلک و محمد عمری دو بازیکن پرسپولیس به دلیل مشمول شدن به خدمت مقدس سربازی به احتمال فراوان بزودی این تیم را ترک خواهند کرد. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در کنفرانس پس از بازی با نساجی درباره وضعیت این دو بازیکن گفت: «میلاد که فکر کنم قطعاً این اتفاق برایش افتاده و نمی‌تواند در نیم فصل دوم ما را همراهی کند. عمری هم صحبتی که من با او کردم، شاید بتواند ادامه دهد. هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد ندارم. اگر بروند هم خدمت مقدس سربازی است و هرکسی باید برود. ما باید سعی کنیم در نیم فصل دوم بازیکنان جانشین را پیدا کنیم، هرچند که خیلی سخت است پیدا کردن بازیکنان جانشین برای عمری و سرلک.» درباره سرلک گویا او تصمیم خود را برای گذراندن دوران سربازی خود گرفته و راهی ملوان خواهد شد تا فوتبالش را زیر نظر مهدی تارتار ادامه دهد اما در مورد عمری، باشگاه پرسپولیس بی‌میل نیست که عمری دانشجو شود تا بتواند همچنان در پرسپولیس حضور داشته باشد اما به احتمال زیاد عمری هم در نیم‌فصل و برای گذراندن دوران سربازی راهی ملوان می‌شود  تا دوران سربازی خود را در این تیم شمالی پشت سر بگذارد تا بتواند با شرایط بهتری به پرسپولیس برگردد.

جستجو
آرشیو تاریخی