استقلال – پیکان

تقابل با رضای آقای گل

نکونام برای نیم‌فصل لیست داد جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پیکان حاضر نشد و دستیارش محمد نوازی به سؤالات پاسخ داد. نوازی درباره اینکه استقلال چه بازیکنانی را برای نیم فصل دوم لیگ برتر  به خدمت می گیرد گفت: «من از لیست اطلاعی ندارم اما نکونام به باشگاه لیست داده است.»

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار

 
در یکی از بازی‌های آغازین هفته پانزدهم، استقلال از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف پیکان می‌رود. آبی‌پوشان پایتخت که در آخرین بازی‌شان برابر گل‌گهر به تساوی 1-1 رسیدند، تا پایان هفته چهاردهم با 29 امتیاز در صدر جدول قرار داشتند، اما بعد از اعلام رأی کمیته استیناف و بازگشت چهار امتیاز کسر شده به سپاهان، جای خود را در رده نخست به این تیم دادند. حکمی که واکنش شدید استقلال را در پی داشت و این باشگاه، در بیانیه‌ای اعلام کرد از این‌پس خود را ملزم به رعایت قوانین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌داند‌. اتفاقی که در این بین رخ داد،  این بود که یک امتیاز کسر شده پرسپولیس هم به این تیم برگشت و قرمزها در بازی معوقه‌شان، نساجی را شکست دادند تا 29 امتیازی شوند و به استقلال برسند. در این شرایط، پیروزی برابر پیکان برای شاگردان جواد نکونام، اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. ضمن اینکه استقلال با باخت سپاهان در دیدار معوقه مقابل گل‌گهر، به قهرمانی نیم فصل هم امیدوار شده است. آبی‌ها اگر مقابل خودروسازان پیروز شوند و سپاهان در قزوین مقابل شمس‌آذر بازنده شود، قهرمان نیم فصل خواهند شد و این می‌تواند بهترین اتفاق ممکن برای استقلالی‌ها باشد. آنها در این بازی باید مقابل پیکانی بازی کنند که یک تیم تقریباً استقلالی است. احمد مددی مدیرعامل اسبق استقلال، مدیرعامل پیکان است و رضا عنایتی آقای گل اسبق آبی‌ها هم هدایت این تیم را برعهده دارد که این تقابل از نکات جذاب این مسابقه است. پیکان که فصل را با رسول خطیبی آغاز کرده بود، با عنایتی هم به موفقیت نرسیده و در چهار بازی‌ای که او سرمربی این تیم بوده، به یک باخت و سه تساوی رسیده است. البته پیکانی‌ها در بازی قبل‌شان با فولاد، این شانس را داشتند که به پیروزی برسند، اما سه توپ‌شان به تیر خورد و گلر حریف هم چند موقعیت را از آنها گرفت تا بازی‌شان بدون گل مساوی شود. حالا پیکان با 11 امتیاز در رده سیزدهم جدول است و باید در دیداری سخت برابر استقلال قرار بگیرد. این در حالی است که استقلال با هشت گل خورده قدرتمندترین خط دفاع را دارد و پیکان هم با هفت گل زده بعد از فولاد پنج گله، بدترین خط حمله لیگ را دارد! همچنین پیکان با 8 مساوی رکوردار تساوی در این فصل است و باید دید در این شرایط عنایتی می‌تواند برابر تیم مورد علاقه‌اش، اولین پیروزی‌اش با پیکان را جشن بگیرد یا خیر. استقلال و پیکان، تاکنون 36 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم استقلال 17 و سهم پیکان شش پیروزی بوده و 13 دیدار دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. آبی‌پوشان در این بازی‌ها 57 بار به گل رسیده و ۳۱ بار هم دروازه‌شان باز شده است.
آخرین دیدار دو تیم 24 بهمن ماه سال گذشته بود که استقلال در آن به پیروزی 2-0 رسید و حالا باید دید در این بازی چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

جستجو
آرشیو تاریخی