صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

راه‌آهن رشت - آستارا در یک قدمی بهره‌برداری
رشت- با دستور رئیس‌جمهوری مشکل اعتباری راه‌آهن رشت - آستارا رفع شده و این راه‌آهن بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام این خبر اظهار داشت: طی سه ماه پایانی سال، 130 هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام استان گیلان مانند راه‌آهن رشت – کاسپین پرداخت خواهد شد. تأکید دولت بر تکمیل کریدور شمال به جنوب است از این رو تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های این بخش تخصیص داده‌ایم.
وی با اشاره به نظارت استاندار گیلان بر اجرای این طرح افزود: متناسب با پیشرفت پروژه‌های اولویت‌دار اقدام به تزریق منابع مالی می‌کنیم.
معاون رئیس‌جمهوری از پیمانکاران خواست بدون نگرانی تکمیل پروژه‌ها را در دستور کار قرار دهند و متذکر شد: عمده کار خط آهن رشت - کاسپین انجام شده و به مرحله نهایی نزدیک هستیم و طبق تعهد پیمانکار تا دو ماه آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.
 وی همچنین از تأمین مالی پروژه راه‌آهن رشت - آستارا خبر داد و بیان کرد: علاوه بر تأمین مالی داخلی، از محل فاینانس کشور روسیه استفاده خواهیم کرد که سرعت پروژه را افزایش می‌دهد.
«اسدالله عباسی»، استاندار گیلان نیز در این خصوص اظهار داشت: عمده کار باقی‌مانده مربوط به پل و ابنیه بوده که در صورت مساعدت هوا، بزودی تکمیل می‌شود.
وی راه‌آهن رشت - کاسپین را یکی از مگاپروژه‌های کریدور شمال به جنوب دانست و گفت: بزودی خط رشت - آستارا را آغاز خواهیم کرد و مقدمات آن فراهم شده است.
استاندار گیلان با اشاره به کار شبانه‌روزی پیمانکار با هدف تکمیل پروژه براساس وعده داده شده، تصریح کرد: با دستور رئیس‌جمهوری مشکل اعتباری پروژه رفع شده و منابع مالی مناسب تخصیص یافته و پرداخت شده است.
 
بارش پراکنده در مناطق شمالی
سازمان هواشناسی با صدور افزایش آلودگی هوا در تهران و ۸ شهر دیگر از بارش باران و وزش باد در برخی استان‌ها از جمله استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.
مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) در اکثر مناطق کشور، آسمان صاف بوده و در شهر‌های تهران، البرز، اراک و اصفهان، غبار محلی پدیده غالب خواهد بود. همچنین روز دوشنبه با گذر موج تراز میانی جو در مناطقی از غرب و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب کشور و استان‌های اصفهان، یزد و شمال کرمان ابرناکی، بارش باران و وزش باد روی خواهد داد. سه‌شنبه آینده نیز بارش‌های پراکنده در شمال کرمان، خراسان جنوبی و برخی مناطق هرمزگان ادامه خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی