صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد
غربالگری ۲۷میلیون ایرانی در پویش ملی سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از غربالگری بیش از ۲۷میلیون‌نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال کشور در پویش ملی سلامت خبر داد.
به گزارش فارس، بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح مجتمع آموزشی، بهداشتی و درمانی زنده‌یاد علیزاده گناباد، با‌اشاره به توجه کمتر شهرنشینان به سلامت خود، گفت: وقتی بیماری‌هایی مانند سکته‌های قلبی و مغزی حادث می‌شود، درمان بیماری‌ها اهمیت پیدا می‌کند، درحالی که با رعایت اصول ساده بهداشتی می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها و عوارض آن، پیشگیری کرد.
وی با بیان اینکه امروزه حدود سه‌چهارم مردم کشورمان شهرنشین هستند، خاطرنشان کرد: با توسعه شهرنشینی، توجه افراد به سلامت‌شان کاهش‌یافته و وزارت بهداشت برای سنجش سلامت مردم، پویش ملی سلامت را از ۲۰ آبان در سراسر کشور به‌صورت خوداظهاری و پذیرش مراجعات حضوری آغاز کرده است. طی این اقدام، سلامت مردم بویژه در زمینه پرفشاری خون و دیابت، ارزیابی می‌شود.
عین‌اللهی ادامه داد:‌ اصل کلی و مهم در تأمین سلامت، خودمراقبتی است. وضعیت تغذیه بویژه از حیث مصرف غذاهای فرنگی مانند فست فودها با چربی و نمک بالا و همچنین تحرک بدنی، مناسب نیست که با انجام طرح‌هایی مانند پویش ملی سلامت و برنامه ملی سلامت خانواده می‌توان از عوارض این عوامل که زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف هستند، پیشگیری کرد.
وزیر بهداشت همچنین با‌اشاره به نتایج پویش ملی سلامت یادآور شد: در این پویش تا کنون ۵۳۸‌هزار نفر با احتمال فشارخون بالا، ۳۲۳ هزار نفر با احتمال دیابت جدید، پنج میلیون و ۸۲۵ هزار نفر در فاز پیش‌فشارخون بالا و یک میلیون و ۹۵۳ هزار نفر در فاز پیش‌دیابت شناسایی شده‌اند.
وی با بیان اینکه برای هر ایرانی با کد ملی، پرونده سلامت ایجاد می‌شود، گفت: اگر فرد بیماری، شناسایی شد به پزشک خانواده و در صورت نیاز به پزشک متخصص و حتی برای بستری در بیمارستان، ارجاع می‌شود. در عین حال اگر فردی از مسیر ارجاع در مراکز درمانی بستری شود، تا ۹۵ درصد هزینه‌های درمان او توسط دولت پرداخت می‌شود.
 
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد
پوشش بیمه خدمات درمان سوختگی
تا 90درصد
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران درباره خدمات درمان سوختگی تحت پوشش این سازمان بیمه‌گر توضیحاتی ارائه کرد.
محمد اسماعیل کاملی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص خدمات درمان سوختگی تحت پوشش بیمه سلامت، گفت: کلیه خدمات و هتلینگ بیماران سوختگی در بخش‌های بستری عادی، سوختگی و بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بر اساس تعرفه مصوب هیأت وزیران با سهم سازمان ۹۰ درصد و در صندوق‌های دارای تخفیف با سهم سازمان ۹۵ درصد پرداخت می‌شود.
وی افزود: مابه‌التفاوت هزینه دارو، تجهیزات و... در موارد سوختگی شدید با تأکید کمیته استانی (خاص و صعب‌العلاج) از طریق هزینه خارج از ضوابط پرداخت می‌شود که این علاوه بر هزینه سهم سازمان بیمه سلامت در پرداختی اولیه است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی