صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

رئیس سازمان غذا و دارو:

اینترنتی دارو نخرید

تدوین دستورالعمل دارورسانی درب منزل در دستور کار قرار دارد

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تدوین دستورالعمل دارورسانی درب منزل در دستور کار قرار دارد تا بر این اساس، داروی سالم از طریق داروخانه و زیر نظر داروساز از مسیر سالم به دست بیمار واقعی برسد.
به گزارش فارس، سیدحیدر محمدی، در همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، با اشاره به اینکه وضعیت حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری بهتر از سال گذشته است، اظهار کرد: در حوزه دارو پس از مدتی وقفه در تخصیص ارز، از اواخر تیرماه شرایط تخصیص و تأمین، با همکاری بانک مرکزی بهبود یافت.
وی با بیان اینکه اساساً با فروش اینترنتی دارو به شکل موجود مخالفیم، تصریح کرد: در حال حاضر فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است و داروهای تقلبی، غیرمجاز و غیر ایمن در بستر فضای مجازی و بدون اینکه بدانیم این فرآورده دارو است یا دارونما به دست مصرف کننده می‌رسد. ما نظارت‌های سختی روی داروخانه‌ها اعمال می‌کنیم اما سکوهای اینترنتی داروهایی قاچاق، غیر مجاز و با منبع نامعلوم را به فروش می‌رسانند.
رئیس سازمان غذا و دارو از مردم خواست که به هیچ وجه از بسترهای ناامن که سازمان غذا و دارو تا این لحظه هیچ یک از آنها را تأیید نکرده است دارو تهیه نکنند و در صورت خرید، مسئولیت هر عواقبی با خریدار است.
 
کمبود شیر خشک در هر استان اعلام شود، به سرعت تأمین می‌شود
معاون وزیر بهداشت، درباره مشکلات ایجاد شده در حوزه شیر خشک، گفت: به دلیل مشکلاتی که در چهار ماهه اول سال در تأمین ارز داشتیم، تأمین ماده اولیه شیر خشک با مشکل مواجه شد و تولیدکنندگان بزرگ این فرآورده از ذخایر خود برای تأمین بازار اقدام کردند. در شهریور و مهر به دلیل کم شدن ۲۰ درصدی ذخایر اصلی و بروز نگرانی بین خانواده‌ها و خرید بیشتر، مشکلاتی در بازار به وجود آمد به طوری که در برخی از آمارها برخی افراد اقدام به خرید ۲۰۰ قوطی شیر خشک کرده بودند.
محمدی با اشاره به اینکه با اصلاح سیاست‌های ارزی، کمی از نگرانی‌ها در مورد موضوع قاچاق معکوس برطرف شده است، افزود: در ماه اخیر ۱۲ میلیون قوطی شیر خشک در سراسر کشور توزیع شد که آمار بی‌سابقه‌ای است. در حال حاضر و براساس گزارش‌های میدانی، وضعیت شیر خشک به وضعیت پایدار رسیده است اما اگر معاونین غذا و دارو در هر استان گزارشی را مبنی بر کمبود اعلام کنند، به سرعت تأمین خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی