صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۰۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۰۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

اخبار

تأمین زمین مراکز آموزشی در روستاها

بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به امضا رسید، اراضی لازم برای ساخت مراکز آموزشی و تحصیلی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تأمین خواهد شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه امضای این تفاهمنامه اعلام‌کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای کوچک، تأمین سرانه‌های آموزشی و تحصیلی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا ساکنین واحدهای جدید برای دسترسی به خدمات تحصیلی در فشار نباشند. غلامرضا صالحی ادامه‌داد: بنیاد مسکن آمادگی دارد از محل واگذاری اراضی مسکونی تحت اختیار، ۷۰ درصد هزینه ساخت مدارس و مراکز آموزشی روستاها را تأمین و با کمک خیرین، مدارس مورد نیاز پروژه‌های جدید نهضت ملی را تکمیل کند.
افزایش 18 درصدی صادرات کالا
میزان صادرات کالای کشور در دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های یازدهم و دوازدهم از لحاظ شاخص میانگین ماهانه، 18 درصد بیشتر شده است. طبق آمار گمرک و بانک مرکزی، متوسط ماهانه تجارت خارجی کشور در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته نیز 16.2 درصد بیشتر شده است.
در 8 سال فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجموع صادرات کالای کشور (نفتی و غیرنفتی) 617 میلیارد دلار بود که متوسط ماهانه آن 6.4 میلیارد دلار می‌شود. این در حالی است که در 27 ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، مجموع صادرات کالای کشور به 205 میلیارد دلار رسیده که متوسط ماهانه آن 7.6 میلیارد دلار می‌شود.  بدین ترتیب متوسط ماهانه صادرات کالای کشور در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته بیش از 18 درصد رشد کرده است. به عبارت دیگر دولت سیزدهم هر ماه 1.2 میلیارد دلار صادرات کالایی بیشتری نسبت به دولت گذشته داشته است.

رشد 8 برابر درآمد شهر فرودگاهی
امام خمینی(ره)
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مجموع پیشنهادات سرمایه‌گذاری در پهنه لجستیکی این شهر فرودگاهی را ۲۹۰ میلیون دلار و در منطقه آزاد تجاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت که با بخشی از این درخواست‌ها موافقت شده است و در حال تهیه مدل مالی برای آنها هستیم. سعید چلندری با اشاره به میزان استقبال از سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) در دولت سیزدهم اظهار داشت: تا این لحظه پیشنهادات سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیون دلاری در این پهنه لجستیکی داریم و از طرفی مجموع درخواست‌های سرمایه‌گذاری در کل منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) به رقمی افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که بخشی از آن در پهنه‌های لجستیکی همچون پوشاک، صنایع های‌تک و شهر طلا پذیرفته شده‌ است و کارشناسان ما در حال تهیه مدل مالی آن هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی