مرور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
عنوان کرد
7هزار تخت بیمارستانی آماده بهره‌برداری است
آغاز بررسی تعرفه‌های پزشکی سال آینده
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعیین تعرفه سال آینده در شورای‌عالی بیمه کشور در دست بررسی است که پس از نهایی شدن برای تصویب به هیأت دولت ارسال می‌شود.
به گزارش ایرنا، بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سؤالی درباره دریافت زیرمیزی پزشکان با توضیح اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه وظیفه نظارتی دارد، اظهار داشت: بیمارستان‌هایی که پزشکان آن زیرمیزی دریافت کنند، مؤاخذه می‌شوند و این موضوع بر اعتبارسنجی و تمدید پروانه‌ها تأثیر دارد. درباره زیرمیزی پزشکان، وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظارت، بازرسی و اعلام به مراجع قضایی است که این کار در دست انجام است.

مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا حدود 26هزار نفر است
وی به برآورد مرگ‌ومیرهای ناشی از آلودگی هوا در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: این آمار تخمینی است و نمی‌توان گفت ۱۰۰ درصد آن بابت آلودگی هواست. در این زمینه رقمی حدود ۲۶ هزار نفر در کشور و 7 هزار نفر در تهران ثبت شده است.
عین‌اللهی درباره راهکارهای جلوگیری از گسترش ویروس آنفلوانزا تأکید کرد: ویروس‌ها فعال هستند و بالاخره اگر در تجمعات یک نفر مبتلا باشد به دیگران نیز منتقل می‌کند. راه‌حل این است که افراد بیمار تا زمانی که علائم دارند به محل تجمع نروند.

شیرخشک به میزان مورد نیاز توزیع شده‌ است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره توزیع شیرخشک و رفع کمبود آن در بازار گفت: ستاد تنظیم بازار بر توزیع شیرخشک با نرخ دولتی فقط بین خانواده‌های دارای کودکان زیر ۲ سال تأکید دارد که این کار با ارائه کد ملی و تاریخ تولد نوزاد انجام می‌شود. برای دیگر مصارف، متقاضیان می‌توانند شیرخشک را با نرخ آزاد تهیه کنند.
عین‌اللهی افزود: نیاز بازار به شیرخشک در هر ماه حدود ۵ میلیون تن است که ۱۲ میلیون تن توزیع کرده‌ایم. اگر داروخانه‌ای شیرخشک ارائه نمی‌کند، آن داروخانه مسئول است. اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هر داروخانه‌ای که خواهان فروش و عرضه شیرخشک باشد، محصول ارائه می‌کند.

2هزار خانه بهداشت، آماده افتتاح
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هفت هزار تخت بیمارستانی آماده بهره‌برداری در ماه‌های آینده است، گفت: در 2 سال گذشته حدود ۲ هزار خانه بهداشت افتتاح شده است و ۲ هزار خانه بهداشت دیگر نیز آماده افتتاح داریم.

شهردار تهران در حاشیه جلسه هیأت دولت:
زیرساخت‌های فساد و مافیای زباله را از بین می‌بریم
شهردار تهران با اشاره به وجود مافیای زباله، گفت: کارهایی شروع شده تا زیرساخت‌های ایجاد چنین مفسده‌ای را از بین ببریم.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ سؤالی درباره ساماندهی زباله‌گردها، گفت: از گذشته میراثی به ما رسید که آن نوع نگاه نادرست به حوزه پسماند شهر بود، به این معنا که برای ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوری پسماند خشک تنظیم کرده بودند و رقم ناچیزی از کسانی که این قرارداد را بسته بودند، می‌گرفتند.
زاکانی گفت: در کنار آن برای ۱۲۳ ناحیه برای پسماند ‌تر و رفت و روب، قراردادهای مجزایی داشتند و عملاً امکانی ایجاد کرده بودند که رقابت بین کسانی که قرارداد پسماند خشک و پسماند‌ تر داشتند به وجود بیاید تا بتوانند بخش ویژه پسماند یعنی فلزات، پلاستیک و چیزهای مختلفی را که ارزش دارند، بردارند.
 شهردار تهران افزود: آنها باید بیش از 150 قرارداد را دنبال می‌کردند چون برای بزرگراه‌ها هم قرارداد مجزا داشتند و هیچ کس پاسخگو نبود و عملاً امکانی را ایجاد می‌کردند که یک عده با شبکه‌های مافیایی خود کودکان را استثمار و زباله‌گردی را در شهر ترویج کنند. به همین خاطر یک کار جدی از ماه‌ها قبل شروع شد و تاکنون ۱۴ قرارداد بزرگ‌مقیاس منعقد شده است که کل منطقه و صفر تا ۱۰۰ ماجرای زباله، از درون منزل تا محل امحای زباله با مسئولیت یک نفر اجرایی شود.
زاکانی در پاسخ به این سؤال که آیا در این موضوع مافیایی وجود ندارد، تصریح کرد: مگر می‌شود مافیا نداشته باشیم. ما از دی‌ماه در حال عوض کردن قراردادها هستیم تا زیرساخت ایجاد چنین مفسده‌ای را از بین ببریم.
وی افزود: موضوع دیگر، خریداران ضایعات هستند. برای این هم تمهیدات جدی اندیشیدیم و کار در حال دنبال شدن است که ان‌شاءالله بتوانیم این موضوع را هم بنیادین حل کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی