دبیر قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران:

درآمد چند 10 میلیونی کودکان خیابانی در جیب «کاسبان آسیب» می‌رود

اقتصاد کف خیابان را باید صفر کرد

دبیر قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران با اشاره به اینکه باید اقتصاد کف خیابان را صفر کنیم، گفت: باید کمک کنیم کودک خیابانی خودش مجبور شود از این چرخه خارج شود. متأسفانه جماعتی داریم به نام «کاسبان آسیب»؛ فرصت‌هایی در شهر هست که برای سودجویان مناسب است. درآمد چند 10 میلیون تومانی کودکان خیابانی قطعاً در ماه به جیب سودجویان می‌رود و باید جلوی این امر گرفته شود.
«احمد احمدی صدر» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اگر اقتصاد کف خیابان که کودکان را از شهرهای دور به مرکز تهران می‌کشاند، وجود نداشته باشد، آیا این کودک کار که توسط مافیا به اینجا کشیده شده باز هم به سر چهارراه‌ها می‌رود؟
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: کودک وقتی آمد در خیابان و سرچهارراه، سودجویان بهره خودشان را خواهند برد. آیا ما دوست داریم این کودکان آینده‌سازان کشور باشند، عزتشان حفظ شود، استعدادهای خود را بشناسند و وارد بزه نشوند؟ راهش این است که آسیب‌های اجتماعی‌ای که طی فرایند چندین ساله به‌وجود آمده در یک فرایند چند ساله حل شود و قطعاً به‌صورت ضربتی نمی‌شود به راه‌حل رسید.
احمدی صدر خاطرنشان کرد: بنابر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکنون ۳۲ بار شاهد اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری بودیم و هرگز هم نتیجه نداده است. تعدد دستگاه‌های مسئول هم راه‌حل درستی نیست. ۱۴ دستگاه به‌صورت مستقیم مسئول این موضوع هستند، اما تعدد مسئولیت، فرار از مسئولیت به وجود آورده و نبود وحدت فرماندهی و یکپارچگی در مدیریت باعث شده آسیب‌های اجتماعی به وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم، تبدیل شود.
وی همچنین گفت: تشکیل قرارگاه اجتماعی شهر تهران برای این بود که همه ۱۴ دستگاه و ارگان مرتبط  در کنار هم جمع شده و به دور از بوروکراسی‌های اداری برای حل آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران اقدام کنند. در این قرارگاه تاکنون ۴۵۰ مصوبه داشتیم که ۸۲ درصد مصوبات اجرایی شد، مثل شناسایی پلاک‌های قرمز شهر تهران و پاک شدن پاتوق‌های بزرگ که بیش از ۲۰ سال کلان پاتوق بزهکاران بود.
جستجو
آرشیو تاریخی