از گوشه و کنار ایران

 مهار آتش در شهرک صنعتی عالی‌نسب
آتش‌سوزی در یک کارخانه رنگ در شهرک صنعتی عالی‌نسب بستان‌آباد آذربایجان‌شرقی با تلاش سه ساعته امدادگران مهار شد.
سعید صالح‌نیا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز گفت: صبح چهارشنبه یک واحد تولیدکننده چسب در شهرک صنعتی عالی‌نسب بستان‌آباد دچار حریق شد که با توجه به گستردگی آتش‌سوزی چهار ایستگاه به محل رفتند و از آتش‌نشانی تبریز نیز برای اطفای حریق درخواست کمک شد. این آتش‌سوزی پس از حدود سه ساعت تلاش مداوم نیروهای آتش‌نشانی تبریز و دیگر آتش‌نشانان حاضر در محل حادثه مهار شد و با اقدام بموقع نیروهای عملیاتی، آسیبی به سایر کارخانه‌های مجاور نرسید. سهراب فیض‌زاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: این آتش‌سوزی در کارخانه تولیدی اسپری رنگ رخ داد و در حال سرایت به کارخانه‌های مجاور بود که بدون مصدوم مهار شد.
 
حریق در انبار مدرسه ناشنوایان
آتش‌سوزی گسترده در انبار مدرسه ناشنوایان اصفهان منجر به مصدوم شدن دو آتش‌نشان شد.
سرآتشیار کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه چهارشنبه این حادثه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و مأموران ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه در میدان بسیج و محدوده خیابان فیض اعزام شدند. آهنگران افزود: دانش‌آموزان این مدرسه بلافاصله بعد از وقوع حریق از مدرسه خارج شدند، البته در زمان حادثه در مدرسه، دانش‌آموزان کمی حضور داشتند که انبار فرش و پتوی این مدرسه طعمه حریق شد. تیم عملیاتی شروع به مهار آتش کردند اما دو نفر از آتش‌نشانان در این حادثه مصدوم شدند. با توجه به گستردگی آتش‌سوزی ۱۰ ایستگاه‌ آتش‌نشانی درگیر این حریق سنگین شدند.
 
مرگ ماهیگیر در جهرم
مرد میانسال هنگام ماهیگیری در اطراف رودخانه روستای «باراک» از توابع بخش سیمکان شهرستان جهرم، غرق شد.
سرهنگ علی‌اصغر محمدپور، فرمانده انتظامی جهرم گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد غرق‌شدگی در رودخانه روستای «باراک سیمکان»، بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، مردی ۴۵ ساله هنگام ماهیگیری به دلیل نامعلوم در رودخانه سقوط کرده و غرق شده است. وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، گفت: رودخانه‌ها، آبگیرها و استخرهای کشاورزی، حریم امنی برای ماهیگیری، شنا و تفریح نیست و جوانان باید به منظور حفظ جان خود از ورود به چنین مکان‌هایی بپرهیزند.
 
2 کشته در واژگونی «آزرا»
رئیس پلیس‌راه لامرد، بی‌توجهی راننده خودروی آزرا به جلو را عامل تصادف و مرگ دو سرنشین آن اعلام کرد.
سرگرد جواد محمدی‌زاده گفت: حدود ساعت ۶ صبح چهارشنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره واژگونی سواری آزرا در مسیر «لامرد -علامرودشت»، بلافاصله مأموران پلیس به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، این خودرو به علت بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی راننده از مسیر منحرف شده‌ است. رئیس پلیس‌راه لامرد با بیان اینکه در این حادثه راننده و سرنشین به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کرده‌اند، عنوان کرد: برخی از رانندگان خطرات و جوانب رانندگی را جدی نگرفته و با اقدامات خطرآفرین، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند که این مسأله عواقب جبران‌ناپذیری برای آنان در پی خواهد داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی