صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فضای‌مجازی

جای ما را هم خالی کنید
زهرا رکن‌آبادی، فرزند دیپلمات شهید در لبنان در تسلیت شهادت سردار سیدرضی موسوی نوشت: «آقا سید! همه شهدایی که با اشک و سوز دل بدرقه کردید امشب خوش و خندان به استقبالتان می‌آیند، جایتان میانشان خیلی خالی بود… جای ما را هم خالی کنید…»

 سفیدسازی جنایت در تبلیغات صهیونیستی
شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما در توئیتر ضمن انتشار تصویری از برخورد ضدانسانی سربازان اشغالگر صهیونیست نوشت: «زیبایی‌شناسی فاشیسم را قبلاً با استفاده از فیلم‌های تبلیغاتی لنی ریفنشتال برای نازی‌ها تدریس می‌کردند. این فیلم‌های تبلیغاتی صهیونیست‌ها از جنایاتشان در غزه روی ریفنشتال را سفید کرده است. از جنایت تصویری می‌سازند که امیال سادیستی مخاطب اسرائیلی را ارضا کنند.»


فقط یکبار صداشو شنیدم که گفت «عموپورنگ
دوستت دارم»
داریوش فرضیایی، در اینستاگرامش در کنار ویدیویی از حضورش در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله بم نوشت: «روزی تلخ و غم انگیز! حادثه وحشتناک زلزله بم و جان باختن هزاران هموطن عزیزم! چه بچه‌های معصومی که با هزاران آرزو زیر خروارها خاک مدفون شدند! و چه پدر و مادرهایی که از دست رفتن! خیلی‌ها تمام اعضای خانواده شون رو از دست داده بودن و تک و تنها در این دنیا موندن! در بین همه این تلخی‌ها خاطره سجاد پورعباسقلی هرگز از یادم نمیره! فقط یکبار صداشو از پشت تلفن هنگام مسابقه شنیدم: «عمو دوستت دارم» اما از بد روزگار سجاد و کل خانواده هم از این دنیا رفتن! حالا من موندم و خاطرات سجاد و نامه‌ای که ازش برام بیادگار مونده، روحشون شاد»


 از اسکورسیزی تا ملک‌الشعرای بهار در توئیت وزیر گردشگری
عزت‌الله ضرغامی، وزیر گردشگری در توئیترش نوشت: «قاتلان ماه کامل اسکورسیزی را دیدم. بزرگ سرخپوستان در مراسم دعا می‌گوید، ما خواهان زندگی عالی نیستیم، ما فقط می‌خواهیم زندگی کنیم. ملک الشعرای بهار هم می‌گوید: من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید/ قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید»


 پیام دوستی و محبت به هموطنان مسیحی با موسیقی
میدیا فرج‌نژاد، آهنگساز در اینستاگرام نوشت: «مسیحیان جهان هر سال کریسمس (تاریخ تولد عیسی مسیح) را جشن می‌گیرند و این در حالی‌است که این روز تنها اندکی از نظر زمانی با یلدای ما ایرانیان تفاوت دارد. شب یلدا در گاهشماری ایرانیان باستان از سال ۵۰۲ پیش از میلاد به تقویم رسمی ایرانیان راه یافت. یلدا آخرین روز پاییز و شب اول زمستان است و بلافاصله پس از آن روزها به تدریج بلندتر و شب‌ها کوتاهتر می‌شوند، از همین رو آن را شب زایش خورشید (مهر) نامیده و آن را آغاز سال قرار دادند. بسیاری معتقدند کریسمس مسیحیان نیز ریشه در همین اعتقاد دارد.
 نمی‌دانم اناجیل را خوانده‌اید یا نه؛ اگر خوانده باشید می‌دانید که پیام مسیح هم همانا محبت و آزادگی بوده است. پیامی مشترک که ریشه در مهر دارد. هدف این بود که راوی این پیام مشترک باشم و به همین دلیل به جلفای زیبا سفر کردیم و در «کلیسای سن استپانوس» که یکی از زیباترین کلیساهای ایران است همساز شدیم. ما و ارامنه دوستی و محبتی دیرینه داریم، هر زمان که با هموطنان ارمنی همنشین شده‌ام جز محبت و رفاقت از ایشان ندیدم. برایم مهم بود که هم شعر و هم موسیقی بتواند روایتگر پیوند صحیح مضمون و فُرم باشد، بین باورهای مشترک و حس عمیق دوستی مان با موسیقی دستگاهی ایران و موسیقی منطقه جلفا.»

جستجو
آرشیو تاریخی