صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهادت فرمانده سرافراز جبهه مقاومت را تسلیت گفت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی شهادت سیدرضی موسوی را تبریک و تسلیت گفت. متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است: «من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا. امروز خبر شهادت پاسدار سرفراز اسلام سید رضی موسوی داغ دل ملت ایران، امت اسلامی و همه دلدادگان آرمان قدس و آزادگان جهان را تازه کرد. سرباز خمینی کبیر و یاور خامنه‌ای حکیم و یار امین شهید قدس در قرارگاه حسین‌ ابن علی علیه‌السلام به فرمانده شهید جبهه مقاومت حاج قاسم عزیز پیوست تا باری دگر ثابت شود راه قدس از کربلا می‌گذرد و شهدا با خون خود این عهد را امضا می‌کنند. ضمن تبریک و تسلیت شهادت فرمانده گمنام جبهه مقاومت سردار رشید اسلام سید رضی عزیز، اطمینان قلبی دارم نصرت با رزمندگان اسلام است و فتح و الفتوح نهایی با نابودی صهیونیست و اقامه نماز وحدت در مسجدالاقصی عزیز نزدیک است. سنصلی فی القدس ان‌شاءالله.»


ارسال ۱۲۵ اثر به دبیرخانه ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران
مراسم جایزه پژوهش سال سینمای ایران، سه‌شنبه 12 دی‌ماه در تالار رودکی برگزار و از برگزیدگان ششمین دوره‌اش تقدیر خواهد شد. هدف این رویداد تجلیل از پژوهش به معنای دریچه علم و نوآوری، تقدیر از پژوهشگران، ارتقای جایگاه سینما در حوزه تولید و سیاستگذاری و جهت‌دهی مؤلفان است. به فاصله یک هفته به برگزاری این آیین، قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی و دبیر این رویداد در نشست خبری اطلاعاتی درباره کم و کیف آثار این دوره ارائه کرد.  در این نشست که دکتر مهدی شفیعی و محمدرضا فرجی نیز حضور داشتند، تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این دوره از جشنواره ۱۲۵ اثر اعلام شد.
محورهای این رویداد سینما، امیدآفرینی و اعتمادسازی، سینمای دین و انقلاب و دفاع مقدس، اشتغال و کارآفرینی، صنعت زیرساخت، سبک زندگی اسلامی، اقتدار و هویت ملی، آینده‌نگری و تمدن نوین اسلامی است. به گفته دبیر این رویداد، آثار امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته و ۱۲۵ اثر پژوهشی به دبیرخانه رسید که ۵۲ مقاله، ۳۳ پژوهش، ۲۰ پروپزال، ۱۶ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۴ پایان نامه دکتری بوده است. از مجموع ۱۲۵ نفر شرکت کننده ۴۶ نفر از بانوان و ۷۹ نفر آقایان بودند. میانگین سنی بانوان ۳۰ سال و آقایان ۳۵ سال بود و ۱۵ درصد شرکت‌کنندگان از شهرستان‌ها و ۸۵ درصد از تهران بود.
دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه امام صادق(ع)، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات و دانشگاه کاشان بیشترین مشارکت را داشتند. طبق اطلاعات ارائه شده در این نشست دکتر حسن بلخاری قهی، دکتر محمدرضا حسنایی، دکتر مجید شاه حسینی، دکتر رامتین شهبازی و دکتر توحید محرمی، دکتر مسعود نقاش‌زاده، دکتر بهمن نامور مطلق از استادان حوزه سینما و فرهنگ و هنر داوری آثار رسیده به ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران را برعهده دارند که سطح آثار را مطلوب ارزیابی کردند.


کنسرت موسیقی آذربایجانی «آلنام»
برگزار می‌شود
کنسرت موسیقی آذربایجانی ارکستر «آلنام» به رهبری وحید علی‌پور و به خوانندگی مسعود امیر سپهر و مجید عصری ۲۶ دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. این ارکستر قرار است برای دومین بار در سال جاری در قالب یک کنسرت موسیقی آذربایجانی روی صحنه برود. رهبر ارکستر آلنام وحید علی‌پور و خوانندگان این اجرا مسعود امیرسپهر و مجید عصری هستند.


«وَلَفا» عاشقانه‌ای در زمانه رضاخان
رمان «وَلَفا» نوشته پگاه صراف توسط انتشارات کتابستان منتشر و راهی بازار نشر شد. این کتاب داستان عاشقانه‌ای در زمان حکومت رضاخان در روستایی نزدیک مشهد است. داستان مورد اشاره درون مایه تاریخی و عاشقانه دارد که نویسنده‌اش تلاش کرده در خلال اتفاقات به مسائل اخلاقی و مذهبی بپردازد و با شخصیت‌پردازی فانتزی از تاریخ و واقعیت‌های آن مطالبی را بیان کند. داستان «وَلَفا» از آنجا شروع می‌شود که کار از آدمی و عاقلی گذشته و حالا ولفا دنبال راهی است که به معشوق خود، محمد، عشقش را اعتراف کند؛ معشوقی که بی‌خبر از همه‌جا سرش بوی انقلاب و مشروطه‌خواهی می‌دهد. آیا محمد ولفا را خواهد دید؟ آیا ولفا از عشق آتشین‌اش دست خواهد کشید؟ / مهر

جستجو
آرشیو تاریخی