صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خبر در خبر

مهر

نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست از درج‌کردن تصویر عقاب‌طلایی روی کارت مربیان فوتبال سراسر کشور خبر داد. کانون مربیان فوتبال ایران در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در رسیدن به اهداف و دغدغه‌های حوزه حفاظت محیط‌زیست، تصویر گونه عقاب‌طلایی را روی کارت مربیان فوتبال سراسر کشور درج می‌کند. این کارت که قرار است در آیین نکوداشت مربیان برتر سال رونمایی شود، مزین به نشان سازمان حفاظت محیط‌زیست است. همچنین در این کارت، یک شعار محیط‌زیستی به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط‌زیست درج می‌شود؛ این رویکرد جدید می‌تواند تأثیر مثبتی برای فرهنگسازی در حوزه محیط‌زیست باشد.

 

میراث آریا

محمدحسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی معرفی ایران امن و گسترش و تقویت صلح و دوستی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین رالی بزرگ بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس دانست. این رالی از یکم تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 

فارس

رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی گفت: طی گشتزنی‌های روزانه، لاشه یک پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سالوک در شهرستان اسفراین کشف شد. طی بررسی‌های مقدماتی محیطبانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ مشاهده نشده و باتوجه به دور‌بودن محل مشاهده لاشه از جوامع‌ انسانی احتمال مسمومیت این پلنگ بسیار ضعیف است. کارشناسان حیات‌وحش به منطقه اعزام شده‌اند و نتیجه بررسی‌های کارشناسی و علت مرگ، جنسیت و سن پلنگ متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

ایسنا

میثم معزی، معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز از مراجعه ۱۳۲ هزار نفر با مشکلات قلبی و تنفسی غیرعفونی به مراکز درمانی خوزستان در ۹ ماهه سال‌جاری خبر داد. بیماری‌های ناشی از آلاینده‌های هوا، سالانه میلیون‌ها نفر را در بیمارستان بستری می‌کند و برآورد سازمان جهانی بهداشت این است که از هر ۸ مورد مرگ، یک مورد به دلیل آلودگی هواست.
 

 

مهر

 زهرا خلیلی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قدس استان تهران از پلمب یک مرکز معاینه فنی خودرو در غرب پایتخت خبر داد و گفت: شهرستان قدس دارای ۳ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک بوده و تمامی این مراکز به‌صورت مستمر پایش می‌شوند. در بازدید کارشناسان این اداره طی ماه گذشته از یکی از این مراکز مشخص شد این مرکز معاینه فنی، بدون حضور کارشناس اقدام به صدور برگه معاینه فنی می‌کند که این موضوع باتوجه به مصوبات سی و ششمین جلسه کارگروه معاینه فنی استان تهران خلاف قانون بوده و از این‌رو کارشناسان این اداره نسبت به توقف فعالیت این مرکز اقدام کردند.

 

میراث آریا

تیمور خالدی، رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بر لزوم همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های مربوطه برای جلوگیری از فعالیت ‌‌خانه‌مسافرهای غیرمجاز و تورهای بدون‌مجوز در استان تأکید کرد. براساس مصوبه هیأت‌وزیران، همه واحدهای اقامتی از جمله خانه‌‌مسافرها در سطح استان باید با داشتن مجوز رسمی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت کنند.

 

میراث آریا

 «محمود مدنیان» رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از آغاز مرحله اول عملیات مرمت قدیمی‌ترین بنای شهر نائین با نام نارین‌قلعه خبر داد و گفت: بنای تاریخی نارین‌قلعه به‌عنوان دژ و کهن‌دژ شهر نائین و به‌عنوان قدیمی‌ترین بنای تاریخی این شهر، متعلق به دوره پارتیان است که باتوجه به گذشت نزدیک به ۲ هزار سال از قدمت این اثر ارزشمند و به‌تبع آن فرسودگی شدید ایجادشده در این مدت، نیاز به مرمت‌های اضطراری بیش از هر زمان احساس می‌شود.

 

ایسنا

محسن بهزاد، معمار اصفهانی خطر چشمه‌طاق شماره ۴۹ بازارچه دردشت را جدی خواند و گفت: بازارچه دردشت که بین خیابان‌های ابن‌سینا و عبدالرزاق قرارگرفته، در محدوده شهرداری منطقه ۳ اصفهان روی تپه‌ای ساخته‌ شده و یکی از مهم‌ترین شاهراه های حیاتی اصفهان قبل از ایجاد خیابان‌ها بوده است. باتوجه به وضعیت بسیارخطرناک چشمه‌طاق شماره ۴۹ در بازار دردشت، کارشناسان نسبت به خطرات جانی و مالی این بازار هشدار داده‌اند. 

جستجو
آرشیو تاریخی