صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

تازه‌ها

با امضای تفاهمنامه چهارجانبه
مسافرت‌های داخلی معلولان نیم‌بها شد
افراد دچار معلولیت شدید یارانه ۲ میلیون تومانی برای خرید بلیت دریافت می‌کنند
با امضای تفاهمنامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم‌بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد.
به گزارش ایرنا،‌ «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است. وظیفه‌ای که مسئولیت دولت‌ها بود اما سال‌ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام می‌شود تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به شکل نیم‌بها خریداری کنند.
«علی‌اصغر شال‌بافیان»، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قوانین بودجه برای تحریک تقاضا و کمک کردن مردم در حوزه سفر است.
وی افزود: یکی از سیاست‌های وزارت گردشگری، زمینه‌سازی برای حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است. این زمینه‌سازی را نه برای معلولان، بلکه برای استفاده از ظرفیت‌های معلولان در جامعه انجام می‌دهیم و این دو نگاه متفاوت است.
در این مراسم، «مصطفی ضرغامی» معاون طرح و توسعه بانک پارسیان نیز درباره شارژ حساب این افراد افزود: 130هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و به هر توانخواه ۲ میلیون تومان برای سفرهای ریلی، هوایی و زمینی به صورت بلیت نیم‌بها تخصیص داده می‌شود. بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.
«افروز صفاری‌فرد»، مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی، گفت: ۷۴۲ هزار نفر دچار معلولیت شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال ۲۴۰ هزار نفر شناسایی شدند که ۶۰ درصد آنان مرد هستند. از میان این افراد ۱۳۰ هزار نفر انتخاب و به واسطه این تفاهمنامه حساب‌شان شارژ خواهد شد.

مدیر اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد
در نبود نظارت قوی بر سامانه‌های فروش اینترنتی دارو مردم آسیب می‌بینند
مدیر اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اقلام سلامت محور مانند کالاهای دیگر نیست، گفت: سیستم نظارتی سازمان غذا و دارو روی سامانه‌های فروش اینترنتی دارو باید قوی‌تر باشد.
به گزارش ایرنا، فرزاد پیرویان در همایش یکروزه اقتصاد و مدیریت دارویی (فارمکومنت) که در دانشکده داروسازی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: اگر نظارت روی سامانه‌های فروش اینترنتی دارو نباشد حقوق مصرف کننده آسیب می‌بیند و سازمان غذا و دارو ضروری است زنجیره تأمین دارو را در این پلتفرم‌ها مشخص کند.
وی تصریح کرد: برای تدوین آیین‌نامه فروش اینترنتی باید زیر ساخت آن آماده باشد و سازمان غذا و دارو زنجیره تهیه آن را تضمین کند.
پیرویان با بیان اینکه ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل هستند، اظهارداشت: یک درصد داروها از خارج تأمین می‌شود که به دلیل شرایط تحریم و مشکل تبادلات بانکی دارو به سختی به ما می‌دهند که امیدواریم شرایطی ایجاد شود که بتوانیم آنها را در کشور تهیه کنیم.
وی، توانایی داخلی کشور را برای تولید دارو بالا دانست و افزود: اگر تحریم‌ها نبود می‌توانستیم منبع صادرات دارویی را گسترش دهیم زیرا پتانسیل شرکت‌های تولیدی ما بسیار بالاست و از دانش فنی خوبی برخورداریم.

جستجو
آرشیو تاریخی