صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

مهر

  نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست در چهار گروه پژوهشگر برتر، فناور برتر، اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست برتر و طرح پژوهشی برتر در روز پنجم دی‌ماه برگزار می‌شود.

 

ایسنا

  امید شریفی، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به دنبال تبلیغات صدور گواهینامه‌های ۵، ۱۰ و ۲۰ ساله و بروز مشکلات متعدد برای مسافران ایرانی در خارج از کشور، یادآور شد: در راستای اطلاع‌رسانی‌های پیشین و بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) به اطلاع متقاضیان دریافت گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی می‌رساند، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر اساس قوانین بین‌المللی و داخلی تنها مرجع رسمی و قانونی صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در ایران است.

 

میراث آریا

ترکیه در اقدامی قابل توجه برای تقویت گردشگری و روابط نزدیک‌تر بین‌المللی، ورود بدون روادید را برای شهروندان 6 کشور اعلام کرد. رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه با صدور فرمانی معافیت روادید را برای اتباع دارای گذرنامه امارات، عربستان سعودی، امریکا، کانادا، بحرین و عمان تمدید کرد. این معافیت این امتیاز را به آنها می‌دهد که حداکثر برای مدت ۹۰ روز در ترکیه بمانند و از مقاصد گردشگری و میراث فرهنگی این کشور بازدید کنند.
 

 

صدا و سیما

 مهدی عباسی، بخشدار مرکزی گناوه گفت: آتش‌سوزی در نزدیکی روستای چاه‌شور بخش مرکزی شهرستان گناوه و در دره فصلی این روستا مهار شد. با اطلاع از یک فقره آتش‌سوزی در نزدیکی روستای چاه‌شور بخش مرکزی گناوه و در دره فصلی این روستا از سوی یکی از اهالی، با هماهنگی انجام شده نیرو‌های آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شدند و عملیات اطفای حریق آغاز شد. در این آتش‌سوزی بخشی از درختان طبیعی خود رو در آتش سوختند و خسارت زیادی به محیط زیست منطقه وارد شد.

 

ایرنا

مهدی صفی‌خانی، معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: تغییرات اقلیمی و تخریب زیستگاه، مهم‌ترین عوامل تهدید حیات وحش و پراکندگی حیوانات برای به دست آوردن منابع غذایی است. بررسی‌های صورت گرفته گویای این است که خشکسالی موجب پراکندگی جمعیت در منطقه نشر در همدان شده و بیشتر گونه‌ها برای منابع آبی به دیگر مناطق عزیمت کرده اند. تخریب و تصرف اراضی موجب آسیب دیدن شرایط زیستگاهی شده و در کنار آن شکار غیرمجاز و از بین رفتن گونه‌های گیاهی ناشی از تغییرات اقلیمی و تخریب زیستگاه، پیامدهای منفی برای طبیعت داشته است.
 

 

میراث آریا

  حمیدرضا معین‌فارسانی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و رئیس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دادسرای شهرستان بن 4حفار غیر مجاز متخلف آثار میراث ‌فرهنگی و تاریخی این شهرستان را در مجموع به ۱۲ سال حبس محکوم کرد، افزود: در این رابطه 2 متخلف دیگر در مجموع به 6ماه حبس محکوم شدند. همچنین یک دستگاه بیل مکانیکی به‌علت حفاری غیرمجاز در شهرستان بن به ‌نفع دولت ضبط شد. این حفاران قصد داشتند از طریق حفاری غیرمجاز به اموال و آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان بن آسیب وارد کنند.
 

 

ایسنا

   علی فرهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: در روند رسیدگی پرونده تخلیه پسماند در رودبار که راننده یک کامیون اقدام به تخلیه پسماندهای خود در یکی از مناطق رودبار کرده بود با صدور رأی قضایی به یک‌سال حبس محکوم شد. این راننده متخلف در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در حین ارتکاب جرم دستگیر شده بود که پس از بررسی پرونده در دستگاه قضایی شهرستان و صدور رأی، در آذرماه امسال راهی زندان شد.  

جستجو
آرشیو تاریخی