صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اولین نشست B2B ایران و تونس در حوزه گردشگری برگزار شد

استقبال تونسی‌ها از لغو ویزا

زیست بوم/ فعالان گردشگری تونس در نشست با فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران خواستار تبلیغ ایران در تونس شدند. تونس کشور کوچکی با 20 میلیون جمعیت است که فعالان گردشگری این کشور جمعیت آن را برابر با تهران دانسته و در نشست هتل لاله تهران گفتند: «اهمیت تبلیغ در تونس و جلب رضایتمندی گردشگران تونسی بسیار بااهمیت است زیرا تونسی‌ها به نظرات هموطنان‌شان اهمیت زیادی می‌دهند.» آنها بخصوص علاقه‌مند به گردشگری خوراک ایران هستند. هادی آجیلی رایزن فرهنگی ایران در تونس که پیش‌تر از سفر فعالان بخش خصوصی و مدیران آژانس‌های بین‌المللی گردشگری تونس به ایران برای انجام مذاکرات و بازدید از جاذبه‌های گردشکری تهران و جزیره قشم و بررسی راه‌های توسعه گردشگری میان دو کشور خبر داده بود،  می گوید، تونسی ها از لغو ویزا از سوی ایران بسیار استقبال کرده اند. درحال حاضر اخذ ویزای اروپا برای تونسی‌ها با مشکل همراه شده است. به گفته فعالان گردشگری تونس، سایت‌های تاریخی، موزه‌ها، فرهنگ، خرید و موسیقی برای تونسی‌ها جذاب است. در این نشست تأکید بر راه‌اندازی پروازهای مستقیم، اجرای تورهای آشناسازی و نیز تبلیغات دو طرفه نیز از سوی فعالان گردشگری کشورمان مطرح شد. طبق برنامه از پیش تعیین شده فعالان بخش خصوصی گردشگری تونس در سفر به ایران از جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم و تهران دیدن کردند. پیش‌تر هادی آجیلی رایزن فرهنگی ایران در تونس، از سفر فعالان بخش خصوصی و مدیران آژانس‌های بین‌المللی گردشگری تونس به ایران برای انجام مذاکرات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری تهران و جزیره قشم و بررسی راه‌های توسعه گردشگری میان دو کشور خبر داده بود.
تونس جزو ٣٣ کشوری است که اخیراً با تصویب هیأت دولت به صورت یکطرفه لغو روادید شده است، در همین چهارچوب با هدف تقویت ارتباط گردشگری با این کشورها، مذاکرات میان فعالان بخش خصوصی و دولتی با همتایان در این کشورها در دستور کار دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.
در تور آشناسازی ویژه فعالان گردشگری تونس با جاذبه‌های گردشگری کشورمان و برگزاری نشست متقابل B2B بخش خصوصی طرفین، تلاش برای معرفی فرهنگ طرفین، اطلاع‌رسانی درباره مقاصد جدید از شهرهای ایران به تونسی‌ها، اجرای تورهای آشناسازی، برگزاری جلسات بخش دولتی و بخش خصوصی طرفین به صورت متناوب و ادامه‌دار بررسی شد.
در این نشست، نسبت به تولید محتوای مشترک ویژه مخاطبان تخصصی و عموم مردم و نیز تأکید بر معرفی جاذبه‌های ایران بخصوص خوراک ایران که مورد توجه ویژه تونسی‌ها است، تأکید شد.
فعالان گردشگری تونس همچنین در این نشست از تجربه اجرای دفعات تورهای گروهی به ایران و همچنین فرهنگ میهمان‌نوازی، خوراک و آثار متنوع تاریخی و فرهنگی کشورمان به‌عنوان شاخصه‌هایی جذاب یاد کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی