مرور

پاسخ وزیر علوم درخصوص استعفای رئیس سازمان سنجش:
موضوع فنی است
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سؤالی درباره پذیرفتن یا نپذیرفتن استعفای رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این موضوعی فنی است، از آن عبور کنید.
به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت در دانشگاه شهید بهشتی، در جمع خبرنگاران درباره وضعیت سازمان سنجش و استعفای عبدالرسول پورعباس اظهار داشت: این موضوعی فنی است، آن را رها کنید و باید از آن عبور کرد.
 رئیس سازمان سنجش روز ۲۷ آذر ماه با انتشار نامه‌ای در اعتراض به بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار کنکور از مقام خود استعفا کرد.


رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه اعلام کرد
سفر زائران عمره مفرده
با گذرنامه بین‌المللی
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از سفر زائران عمره مفرده با گذرنامه بین‌المللی خبر داد و گفت: برای سفر با گذرنامه زیارتی نیازمند توافق کشور عربستان هستیم.
سردار سرتیپ علی ذوالقدر، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه، در گفت‌وگو با «مهر» افزود: از ابتدایی که گذرنامه‌های زیارتی را طراحی و صادر کردیم این منظور را داشتیم که برای تمام سفرهای زیارتی از این گذرنامه استفاده شود .ابتدا مذاکراتی با کشور عراق انجام شد و طرف عراقی این موضوع را پذیرفت که مسافران بویژه در ایام اربعین با استفاده از گذرنامه زیارتی به کشور عراق سفر کنند، اما در حال حاضر با توجه به برقرار شدن سفر حج باید با کشور عربستان مذاکراتی انجام شود و در صورت پذیرش کشور عربستان، زائران می‌توانند با استفاده از گذرنامه زیارتی سفر کنند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: در حال حاضر هنوز توافقی با طرف عربستانی صورت نگرفته است و زائران عمره باید با گذرنامه بین‌المللی سفر خود را انجام دهند.


رئیس انجمن طب اورژانس ایران:
۷۵ درصد مراجعات به اورژانس‌ بیمارستان‌ها هیچ ضرورتی ندارد
رئیس انجمن طب اورژانس ایران با اشاره به اینکه بیش از ۷۵درصد از مراجعین به بخش‌های اورژانس، بیماران سرپایی با مشکلات طبی هستند عنوان کرد: این افراد خدمات محدودی را نیاز دارند اما به دلیل حضورشان در اورژانس حجم زیادی از نیروی انسانی، تجهیزات و فضای بخش را به خودشان اختصاص می‌دهند، در حالی که نیاز و ضرورتی به حضورشان در این بخش نبوده است.
به گزارش انجمن طب اورژانس ایران، نادر توکلی گفت: در رشته طب اورژانس از نظر شاخص‌های توسعه یافتگی رشته‌های تخصصی، جزو کشورهای پیشرفته محسوب می‌شویم، جایگاه ویژه‌ای در منطقه داریم و در سطح جهانی نیز در بین کشورهای مطرح این رشته هستیم.
وی با تأکید بر اینکه بخش اورژانس، یک محیط تنش‌زا و سخت است که معمولاً امنیت کافی ندارد، گفت: برخی از بیماران و همراهان آنان اغلب با عدم آگاهی از ماهیت برخی از بیماری‌ها و حوادثی که منجر به آسیب‌های شدید و حتی مرگ می‌شود با پزشکان این بخش به بحث می‌پردازند که متأسفانه به دفعات باعث حمله فیزیکی و آسیب‌ به پزشکان و پرسنل بخش‌های اورژانس شده است. همین نبود امنیت جانی یکی از مهمترین مشکلات این حوزه پزشکی به حساب می‌آید.
توکلی با اعلام برگزاری شانزدهمین کنگره بین‌المللی طب اورژانس از ۱۳ تا ۱۵ دی ماه در مرکز همایش‌های رازی تهران، اظهار داشت: این کنگره به همت انجمن طب اورژانس ایران، معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف ارائه آخرین اطلاعات، دستاوردها و مهارت‌های روز دنیا در زمینه علم تخصصی طب اورژانس و با حضور اساتید، پزشکان و متخصصین این رشته و همکاران مرتبط با این بخش اعم از پزشکان عمومی، دیگر متخصصان و تکنسین‌ها برگزار می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی