ورزش ایران

هندبالی‌ها در آخرین اردوی آسیا
سومین اردوی تیم ملی هندبال مردان برای قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، فردا از سر گرفته می‌شود. مجید رحیمی‌زاده، سرمربی تیم ملی با برگشت از اردوی عمان، فردا در سالن فدراسیون، کار را در آخرین اردو شروع می‌کند. علی رحیمی‌کازرونی، محمد سیاوشی، سعید برخورداری، مجتبی حیدرپور، رضا عزتی، یونس آثاری، میلاد قلندری، محمدمهدی بهنام نیا، آرمان رحمانی، وحید مسعودی، امیرعباس سلطانی، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، سلامان بربط، مهران رهنما، روح‌الله عادلخانی، کامیار طاهری، کیارش طاهری، یاسین کبیریان‌جو، محمدرضا اورعی و پویا نوروزی‌نژاد اردونشینانی هستند که سرمربی تیم ملی در 5 روز آخر قبل از پرواز تیم به آنها تمرین می‌دهد تا برای قهرمانی آسیا به آمادگی کامل برسند. تیم ملی هندبال کشورمان در این مسابقات در گروه B با تیم‌های کره‌جنوبی، چین و نیوزیلند همگروه است. بیست‌ویکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان 2025 کرواسی، دانمارک و نروژ از 11 تا 22 ژانویه 2024(21 دی تا 2 بهمن‌ماه) در منامه بحرین برگزار می‌شود.


دوچرخه‌سواری اولین قسط را داد
فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران بعد از قسط‌بندی بدهی 30 هزار یورویی‌اش، اولین قسط را به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری داد.فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران مبلغ ۳۸ هزار یورو به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری (UCI) بدهکار است. بخشی از این بدهی بابت مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکاران در سال‌های قبل است، بخشی هم به جا مانده از برگزاری تورهای میلاد دونور، کرمان و مازندران در چندین سال گذشته است. البته ایران در فدراسیون قبلی میزبان مسابقات قهرمانی آسیا تریال بود که باید با انصراف از میزبانی جریمه بدهد.فدراسیون ۸ هزار یورو در مسابقات قهرمانی جهان اسکاتلند پرداخت کرد و ۳۰ هزار یورو دیگر را باید در سه قسط بدهد که اولین قسط 10 هزار یورویی را پرداخت کرد.  فدراسیون در حالی مجبور به پرداخت این بدهی است که با مربی بلژیکی به توافق رسیده تا به رکابزنان اردونشین برای المپیک پاریس برنامه بدهد. البته تیم‌های زنان و مردان هم در قهرمانی آسیای پیست، جاده و کوهستان آماده می‌شوند.
 

22 دی‌ماه؛ آسیایی‌ها نهایی می‌شوند
تعداد تیم‌های دوومیدانی برای حضور در رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیای تهران 22 دی‌ماه نهایی می‌شود. با اینکه مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دوومیدانی معتقد است فعلاً 27 تیم آسیایی برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، رقابت‌های داخل سالن تهران نیز امتیاز خوبی برای رنکینگ المپیک دارد و به همین دلیل کشورها نمی‌خواهند ستاره‌هایشان این فرصت را از دست بدهند تا بلکه امتیازاتشان را برای سهمیه المپیک بالا ببرند. البته قرار است تعداد تیم‌ها 22 دی‌ماه نهایی شود. رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا 28 تا 30 بهمن‌ماه در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود.


تشییع پیکر فرنگی کار جوان
پیکر امید پایدار، فرنگی‌کار ۱۹ ساله خوزستانی و پدرش با حضور جامعه کشتی خوزستان به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع پیکر امید پایدار، ملی‌پوش کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ و قهرمان جوانان خوزستان و پدرش که بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند، با حضور جامعه کشتی خوزستان و در میان غیبت مسئولان این استان در شهر چم گلک در اطراف اندیمشک برگزار شد. در این مراسم علاوه بر حضور پرشور مردم، امین میرزازاده دارنده مدال طلای سنگین وزن جهان، سعید عبدولی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، فرزاد ایمانعلی‌زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی، رمضان جمالپور رئیس هیأت کشتی خوزستان، آرین زمانپور نماینده هیأت کشتی خوزستان، فرشید کفایی و غلامرضا قیطاسی رؤسای هیأت‌های کشتی اهواز و اندیمشک و تعدادی دیگر از پیشکسوتان و ورزشکاران کشتی حضور داشتند. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی نیز برای خانواده مرحوم امید پایدار پیام تسلیت فرستاد. امید پایدار، کشتی‌گیر ۱۹ ساله و با آتیه سنگین وزن ایران و پدرش چند روز پیش در حالی که پس از یک روز کارگری در اطراف اندیمشک در چادر محل کار خود در حال استراحت بودند بر اثر گازگرفتگی‌ جان به جان آفرین تسلیم کردند.


جودوکارها با ترکیب کامل در آسیا
با اعلام سرمربی تیم ملی جودو کشورمان برای حضوری موفق در دو رویداد سخت و مهم که قرار است اردیبهشت ماه آینده برگزار شود اردوهای تیم ملی با قدرت استارت می‌خورد. برهمین اساس قرار است ملی‌پوشان جودو ایران با ترکیب کامل عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شوند. رقابت‌های جودو قهرمانی کشور به مدت دو روز در سالن شهید محسن چکاه بوشهر برگزار شد. حضور برخی چهره‌های نام‌آشنایی که چند سالی به دلایل مختلف از جمله آسیب‌دیدگی از تاتامی مسابقات دور بودند در کنار جوانان با آتیه باعث شد، رقابت‌های سطح بالا و جذابی را علاقه‌مندان به جودو شاهد باشند. موضوعی که رضایت سرمربی تیم ملی را نیز در پی داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی