اتفاقات هانگژو هنوز هم باورنکردنی است

زارعی: بابت 2 مدال طلا خوشحالم

فائزه زمانی
خبرنگار

هر چقدر آب‌های هانگژو برایش خوش‌یمن نبود، آب‌های پاتایا 2 طلا به او هدیه کرد. کیمیا زارعی همان قایقران جوانی است که در بازی‌های آسیایی روزگار آن روی بدش را به او و نازنین ملایی نشان داد تا با‌وجود اینکه همه روی مدال قایق 2 نفره سبک‌وزن حساب باز کرده بودند، چهارم شده و رؤیای‌شان رنگ ببازد.
او اما بعد از بازی‌های آسیایی با نگه داشتن خاطرات تلخ هانگژو در گوشه‌ای از قلبش، از نو پارو زد تا این بار شانس‌اش را در مسابقات روئینگ قهرمانی زیر 23 سال آسیا امتحان کند. این بار همه چیز برایش فرق کرد و صید 2 طلا باعث شد ناکامی هانگژو کمی از یادش برود، هرچند به گفته خودش بازی‌های آسیایی به یکی از حسرت‌های بزرگ زندگی‌اش تبدیل شده اما حالا خوشحال است که توانسته با این 2 مدال خودش را ثابت کند.
در حالی که بعد از اتفاقات بازی‌های آسیایی هانگژو و اختلافات پیش آمده بین نازنین ملایی و افشین فرزام سرمربی تیم ملی، ملایی یونان را برای تمریناتش انتخاب کرده است؛ زارعی هم‌تیمی خود را از دست داد تا عملاً شانسی برای رقابت در قایق 2 نفره سبک وزن انتخابی المپیک نداشته باشد، اتفاقی که باعث می‌شود او برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک این بار شانس‌اش را در قایق تک‌نفره امتحان کند.
 او بعد از کسب 2 طلا در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: «مدال نگرفتنم در هانگژو اتفاقی باورنکردنی بود که به یکی از حسرت‌های بزرگ زندگی‌ام تبدیل شد؛ تا جایی که هنوز که هنوز است به آن فکر می‌کنم.
بعد از بازی‌های آسیایی بلافاصله تمریناتم را برای مسابقات قهرمانی آسیا شروع کردم و تمام توانم را در اردوها گذاشتم. خدا را شکر اردوها هم در این 2 ماه جو خوبی داشت و همین آرامش روانی باعث شد تا رکوردهایم ارتقا پیدا کند. در تایلند باید خودم را ثابت می‌کردم و خوشحالم که این اتفاق افتاد.»
زارعی در واکنش به انتقادات مبنی بر اینکه مدال بازی‌های آسیایی به خاطر اشتباه او و ملایی از دست رفته است، گفت: «به این خاطر که قرار است سهمیه المپیک در آن توزیع شود به شدت فشرده است و شرایطش با بقیه مواد فرق می‌کند، این موضوع باعث شده بود تیم‌ها تمام تمرکزشان را در این ماده گذاشته و با تمام قوا شرکت کنند. همچنین باید این موضوع را در نظر گرفت که من و نازنین ملایی برای اولین بار کنار یکدیگر در یک مسابقه رسمی پارو می‌زدیم، در حالی که رقبای‌مان سال‌هاست در کنار یکدیگر مسابقه می‌دهند و طبیعتاً هماهنگی بیشتری نسبت به ما داشتند.
ما اولین تجربه‌مان بود اما به نظرم خوب عمل کردیم. قایق ما با اختلاف 26 صدم ثانیه یعنی همزمان با یک پلک زدن چهارم شد و این خود نشان دهنده عملکرد ما است.
متأسفانه ما حتی نتوانستیم با قایقی که کمیته ملی المپیک برای روز مسابقه برای‌مان تهیه کرده بود رقابت کنیم و با قایق تمرینی مسابقه دادیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی