صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

ایلنا

 عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی با تأکید بر برخورد قاطعانه با دانه‌درشت‌هایی که به عرصه‌های منابع طبیعی دست‌اندازی می‌کنند، گفت: به دنبال این هستیم که در صورت فراهم شدن مقدمات، در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۲، رکورد کاشت نهال در گینس را ثبت کنیم و ۳۰ تا ۵۰ میلیون اصله نهال در آن روز بکاریم.

 

ایسنا

اباذر حسین‌نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مه‌ولات گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس مقصد قاچاق هوبره - یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض- این شهرستان هستند. این پرنده نماد تنوع زیستی بوده و آن‌را به طناز کویر می‌شناسند. ایران زیستگاه هوبره و همچنین زیستگاه گونه‌های مهاجر آن است. استان‌های اصفهان، کرمان و خراسان رضوی بیشترین تعداد هوبره را دارند.
 

باشگاه خبرنگاران

 داود میرشکار، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با انتقاد از نحوه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی در استان گفت: عوارض آلایندگی باید صرف جلوگیری از منابع آلاینده استان شود و نه اینکه این هزینه‌ها را به حساب شهرداری‌ها واریز کنیم. در سه‌ماه گذشته ۱۴۰ اخطار به صنایع آلاینده داده شده و ۱۵ شکایت کیفری نیز به ثبت رسیده است که در حال پیگیری هستند. ۱۹۰ صنعت آلوده کننده آب، خاک و هوا در استان شناسایی شده و در لیست صنایع آلاینده محیط زیست به ثبت رسیده است.

 

فارس

 طهمورث عموپور، فرماندار شهرستان رودبار از اطفای حریق جنگل ذخیره گاه سفید پلت در جنب آزادراه رشت-قزوین خبر داد و گفت: متأسفانه ۲ هزار مترمربع از اراضی جنگلی در آتش سوخت. از ساعت یک بامداد روز یکشنبه آتش‌سوزی در جنب آزادراه رشت-قزوین در محدوده روستای حلیمه‌جان بخش رحمت آباد آغاز شد که با حضور بموقع عوامل و نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان و مردمی، حریق مهار شد.

 

ایمنا

 سیدامیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با تأکید بر لزوم توقف طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه اصفهان گفت: اگر طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه متوقف نشود، از طریق قانون پیگیری می‌کنیم. مشاهده می‌کنیم که با خودپالایی که توسط هوا صورت می‌گیرد ظرف کمتر از ۲۴ ساعت، شاخص آلودگی هوا از وضعیت پاک یا سالم به مرز ناسالم برای گروه‌های حساس یا ناسالم برای همه گروه‌ها می‌رسد.

 

میراث آریا

 ابوالفضل اسماعیلی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری طرح‌های خراسان شمالی از نصب ۲ برج نوری در شهرستان بجنورد به‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: به‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری بجنورد ۲ برج نوری در منطقه نمونه ملی بش قارداش در بجنورد نصب شد.

 

میراث آریا

 حسین محمودی، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از اتمام فاز اول و شروع فاز دوم مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سالانه اعتباری برای مرمت این بنای تاریخی تخصیص داده می‌شود امسال 24 میلیارد ریال برای این عملیات هزینه می‌شود. عملیات مرمت حجره‌ها، طاق‌ها و قسمت شاه‌نشین در قسمت شمالی این بنا که تخریب شده بود به اتمام رسیده است و عملیات اجرای مرمت طاق تویزه‌ها و ایوان در قسمت غربی آغاز شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی