مرور

معاون شهردار تهران خبر داد
احداث «تراموا»
 در انتظار تأیید وزارت کشور
مدت‌هاست که شهرداری تهران برای مدیریت سفر، به‌دنبال راه‌اندازی «تراموا» به عنوان یک مد حمل و نقل ریلی در پایتخت است و حالا آن‌گونه که معاون شهردار تهران می‌گوید، مدیران شهری تا برآورده شدن این خواسته تنها دو هفته فاصله دارند.
محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام احداث «تراموا» در تهران گفت: طراحی روسازی «تراموا» را تمام کردیم و از آنجا که در طرح جامع به این موضوع پرداخته شده است و طرح جامع را نیز برای بررسی و تصویب در اختیار وزارت کشور و شورای‌عالی ترافیک کشور قرار داده‌ایم؛ امیدواریم طی دو هفته آینده، تأیید و این مهم در قالب تفاهمنامه با وزارت دفاع اجرایی شود.
وی افزود: اگر بتوانیم تأییدیه وزارت کشور برای طرح جامع حمل و نقل را اخذ کنیم، با توجه به اینکه مطالعات فاز یک را نیز انجام داده‌ایم، استارت شروع پروژه «تراموا» را ظرف یک ماه آینده خواهیم زد.
هرمزی گفت: سه کریدور برای «تراموا» در نظر گرفته شده است که احداث این مدل حمل و نقل را در مسیر تهرانپارس_آزادی پیگیری می‌کنیم.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در مورد احداث «تراموا» لازم است که در ابتدا مصوبه شورای‌عالی ترافیک کشور اخذ شود که این مهم ذیل طرح جامع حمل و نقل دیده شده است.

پایان رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان
مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد پس از رسیدگی به اعتراضات، سامانه اعتراضات بسته شده است و اعتراض جدید پذیرفته نخواهد بود. از این پس رتبه‌بندی براساس آیین‌نامه مصوب انجام خواهد شد.
بر‌اساس این گزارش، در فرصت اعلام شده، اعتراضات اخذ شده و با حمایت سازمان برنامه و بودجه و مساعدت رئیس جمهور و معاون اول ایشان، به همه‌ اعتراضات رسیدگی شده است.
 لذا تعیین زمان دیگر برای اعتراض مجدد منتفی است؛ از این‌پس فرایند رتبه‌بندی براساس آیین‌نامه مربوطه انجام خواهد شد که بیشتر ناظر به دانشجومعلمان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی خواهد بود.
برای رفع سؤالات و ابهامات نیز، سامانه گفت‌و‌گو ایجاد شده است تا در همان سامانه پاسخ سؤالات داده شود. معلمان می‌توانند برای رفع هرگونه ابهام و سؤال از طریق سامانه گفت‌و‌گو به آدرس my.medu.ir
 قسمت «نتیجه رتبه‌بندی» مراجعه کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر:
امسال۲۰ مرکز توانبخشی راه‌اندازی شد
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌جاری ۲۰ مرکز توانبخشی در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، پیمان نامدار با اشاره به خدمات ارائه شده در این مراکز افزود: در مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر، خدمات ارتز، پروتز، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، تغذیه و کلینیک‌های تخصصی و چندتخصصی توانبخشی به مددجویان و معلولان ارائه می‌شود.وی درباره هزینه خدمات توانبخشی در مراکز هلال احمر اعلام کرد: مبنای محاسبه هزینه این خدمات براساس قیمت خرید قطعات و ملزومات و حداقل دستمزد کارشناس بابت ارائه خدمات مربوطه است که نسبت به بخش خصوصی بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به حوزه توانبخشی جمعیت هلال احمر تأکید کرد: با توجه به عدم پوشش بیمه خدمات توانبخشی، تخصیص بودجه‌های حمایتی برای این حوزه بسیار مهم و استراتژی است. تلاش‌های بسیاری از طریق مجلس شورای اسلامی در حال انجام است و امیدواریم روزی برسد که همه خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی