مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبرداد

ارائه خدمات غیرحضوری دفاتر قضایی از طریق سامانه «پناه»

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ارائه خدمات غیرحضوری دفاتر قضایی با سامانه «پناه» خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسن روحانی‌نیا، مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌ها از اوایل سال‌ جاری نیاز به یک سامانه ارائه خدمات غیرحضوری احساس شد؛ بنابراین با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش‌های تیم فنی، سامانه «پناه» به‌عنوان یک سامانه‌ که زیرساخت لازم را برای ارائه خدمات غیرحضوری دفاتر به مردم فراهم می‌کند، ایجاد شد.
روحانی‌نیا درباره تفاوت خدمات غیرحضوری دفاتر با خدمات خودکاربری گفت: در خودکاربری، حقوقدانی کنار مردم برای ارائه خدمات و پذیرش درخواست‌های آنان وجود ندارد و البته گمان می‌کنیم این نوع خدمات ممکن است در درازمدت مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند، اما نقطه قوت خدمات غیرحضوری دفاتر، حضور مجازی مدیر دفتر به عنوان حلقه واسط بین مردم و دستگاه قضایی است؛ به این معنا که مردم می‌توانند بدون مراجعه حضوری، دفتر مورد نظر خود را برای دریافت خدمات غیرحضوری انتخاب و درخواست‌های خود را از منزل یا محل کار و از طریق سامانه «پناه» ارسال کنند.
روحانی‌نیا افزود: دفتر خدمات الکترونیک قضایی پس از دریافت درخواست و مدارک از سامانه «پناه»، اگر نیاز به اصلاح داشته باشد اصلاحات را انجام می‌دهد و بعد از تأیید متقاضی، مدارک را برای مرجع قضایی دارای صلاحیت ارسال می‌کند.
مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درباره تعرفه خدمات غیرحضوری دفاتر گفت: بر اساس تدابیر ریاست قوه قضائیه، هزینه خدمات غیرحضوری ارزان‌تر از خدمات حضوری است.
وی درباره مقرون به صرفه بودن خدمات غیرحضوری برای مدیران دفاتر اظهار داشت: در این طرح بتدریج هزینه‌های ثابت و جاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کاهش می‌یابد؛ بنابراین مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در صورت استقرار کامل سامانه «پناه» در دفاتر، بخشی از مقررات پس از اخذ مجوزهای لازم برای مدیران دفاتر نیز تسهیل خواهد شد. از جمله اینکه کاربران دفاتر می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند یا اینکه مساحت دفتر قابل بررسی مجدد خواهد بود تا هزینه کمتری به مدیران تحمیل شود.
جستجو
آرشیو تاریخی