مرور

تأکید بر آموزش زبان فارسی
در مهدهای کودک
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تأکید بر زبان فارسی و پرهیز از آموزش زبان و فرهنگ خارجی در کودکستان‌ها گفت: ممنوعیت آموزش زبان‌های خارجی در مدارس موضوع جدیدی نیست و پیش‌تر هم وجود داشته است. بر اساس ضوابط، آموزش زبان خارجی و برگزاری مراسم‌هایی با ترویج فرهنگ خارجی در مهدهای کودک‌ تخلف است.
به گزارش ایرنا، مجتبی همتی‌فر درباره دلیل ممنوعیت زبان‌های خارجی در مهدهای کودک‌ اظهار کرد: تأکید و یادآوری می‌کنیم که در قبال زبان خارجی در نظام آموزشی، سیاستی وجود دارد که باید از دوره متوسطه آغاز شود. بر این اساس آموزش زبان خارجی در دوره ابتدایی و پیش از آن یعنی پیش‌دبستان و اوان کودکی نباید جزو آموزش رسمی قرار گیرد چراکه زبان فارسی در این دوره اهمیت بیشتری دارد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: باید پایه‌های زبان فارسی فرزندان در اوان کودکی و پیش‌دبستان تقویت شود بخصوص اینکه با مسأله دو زبانه بودن در برخی از مناطق مواجه هستیم.
همتی‌فر یادآور شد: پیش‌تر هم اگر مجموعه‌ای وارد آموزش زبان انگلیسی شده و مهد دو زبانه‌ای وجود داشته، خطا و به دلیل حداقل نظارت کافی بوده است، یعنی ممنوعیت جدیدی نیست.

۲۰ درصد از دانش‌آموزان
ترک تحصیلی مناطق عشایری به مدرسه بازگشتند
به گفته مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، امسال ۲۰ درصد از تعداد کل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل شناسایی شده در مناطق عشایری به مدرسه بازگشته‌اند.
به گزارش ایسنا، علی تیرگیر، درخصوص اقدامات انجام شده برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مناطق عشایری اظهارکرد: اولین کاری که برای مقابله با بی‌سوادی باید انجام می‌دادیم، شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بود.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام تلاش ما بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه است، درباره اقدامات انجام شده برای جذب این دسته از دانش‌آموزان و آموزش آنها در سال‌جاری توضیح داد: امسال با اقداماتی نظیر توسعه مدارس عشایری در مناطق عشایری توانستیم نزدیک به ۲۰ درصد این دانش‌آموزان را جذب کنیم و با ارائه مشوق‌هایی به این دانش‌آموزان که بنا به هر دلیل ترک تحصیل کرده بودند، آنان را به مدرسه بازگردانیم.

معاون شهردار تهران:
روش‌های نوین برف‌زدایی جای نمک و ماسه را می‌گیرد
 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از به کارگیری روش‌های جدید برای برف‌زدایی پل‌های سواره‌رو در پایتخت خبر داد و گفت: در صورت تأیید این روش‌ها دیگر در زمان بارندگی از نمک و شن و ماسه استفاده نخواهد شد.
به گزارش ایسنا، هادی حق بین، با اشاره به برگزاری جلساتی با معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: معاون خدمات شهری به دنبال آن است که با یک برنامه مشخص، مایع «استات منیزیم» یا موارد مشابه را جایگزین نمک و شن کند؛ ولی قطعاً یکباره نمی‌تواند این اتفاق را رقم بزند. چراکه در زمان بارش باید سرعت کار را بالا ببرند و به همین دلیل از شن و نمک استفاده می‌کنند.
وی در این باره توضیح داد: موضوع نمک و شن در برف روبی همیشه مورد انتقاد بوده است؛ هم به لحاظ زیست محیطی و هم به لحاظ آسیبی که به رویه آسفالت و سازه‌های مجاور و جداول می‌رساند و باعث فرسایش و فرسودگی شدید آنها می‌شود. بر همین اساس، استفاده از تکنولوژی‌های روز را در پل‌ها در دستور کار قرار دادیم.
به گفته معاون شهردار تهران
پلB ۹ در بزرگراه ارتش یک دوربرگردان غیرهمسطح است که به دلیل شرایط منطقه در اولویت اجرایی قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی