مدیرعامل انجمن دیابت ایران بااشاره به تولید انسولین‌های نسل جدید در کشور عنوان کرد

پیگیر پوشش بیمه برای انسولین‌های نسل جدید هستیم


مدیرعامل انجمن دیابت ایران بااعلام اینکه انسولین‌های نسل جدید برای اولین‌بار در ایران و توسط متخصصان داخلی تولید شده است و تزریق آن سبب کاهش احتمال افت قند خون شبانه می‌شود، عنوان کرد: انسولین‌های جدید هنوز تحت پوشش بیمه نیست و در حال پیگیری برای پوشش بیمه‌ای آن هستیم.
 به گزارش «ایران»، دکتر امیرکامران نیکوسخن، بااشاره به مزیت انسولین‌های نسل جدید گفت: انسولین‌های نسل جدید می‌تواند میزان قند خون را خصوصاً در شب‌ها که  افت آن خطرآفرین است بهتر کنترل کرده و به‌صورت 24ساعته قند خون فرد را مدیریت کند.
مدیرعامل انجمن دیابت ایران در پاسخ به این سوال که آیا این انسولین تحت پوشش بیمه است، توضیح داد: انسولین‌های نسل جدید  به تازگی به بازار عرضه شده و در حال تلاش برای بیمه‌شدن این محصول تازه‌تولید هستیم.
وی بااشاره به اینکه انسولین‌های نسل جدید سبب کاهش تعداد تزریق‌های انسولین می‌شود، افزود: هرچه تعداد تزریقات بیشتر باشد وابستگی به انسولین فرد بیشتر می‌شود. خیلی از افراد دیابتی بعضی از تزریق‌ها را فراموش می‌کنند و وقتی از انسولینی استفاده کنند که میزان قند خون‌شان را تا مدت‌زمان بیشتری کنترل کند می‌تواند روی کیفیت زندگی آنها تأثیر بگذارد. از سوی دیگر مشکلات استفاده از انسولین‌های نسل اول افت قند خون‌ است که می‌توانیم این مشکل را در انسولین‌های نسل جدید برطرف کنیم.
به گفته نیکوسخن، انسولین‌های نسل جدید  می‌تواند خطر افت قند را کاهش دهد که کاربرد آن بیشتر در افراد دیابتی نوع دو است.
این متخصص دیابت تأکید کرد: میزان قند خون افراد دیابتی نوع دو، با صرف هر وعده اصلی غذا، تغییر پیدا می‌کند به همین دلیل در وعده اصلی که شام یا نهاراست باید انسولین تزریق کنند. انسولین‌های نسل جدید پوشش خوبی برای کنترل قند پایه بیمار ایجاد می‌کند و درواقع یک انسولین 24 ساعته است که افت قند خون به‌خصوص افت قند خون شبانه را کاهش می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی