صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

تخصیص 94 هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی 20 هزار نفر در دومین سفر رئیس جمهور

یلدای گلستانی دولت

گرگان - استان گلستان امروز در آخرین روز فصل پاییز سال ۱۴۰۲ میزبان آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت شده و قرار است با حضور مسئولان تعدادی از طرح‌های زیرساختی و توسعه‌ای در استان ساخت آن آغاز یا افتتاح شود.
 علی محمد زنگانه ‏استاندار گلستان اظهارداشت: قرار است در سفر دوم آیت‌الله رئیسی معادل 94 هزار میلیارد تومان برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی در گلستان سرمایه‌گذاری شود.
  وی گفت: ارزش طرح‌های عمرانی و اقتصادی قابل بهره‌برداری در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان 94 هزار میلیارد تومان برآورد شده که راه‌اندازی آنها برای 20 هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

تأمین 5 هزار میلیارد تومان از مصوبات عمرانی دور اول سفر هیأت دولت
 معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: حدود 5 هزار میلیارد تومان از مصوبات عمرانی دور نخست سفر رئیس جمهور به استان گلستان تأمین شده است.
 محسن منصوری با اشاره به میزان تحقق مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان گلستان تصریح کرد: در دور نخست، حدود پنج هزار میلیارد تومان از اعتبارات مصوبات عمرانی استان گلستان تأمین شده است.
 معاون اجرایی رئیس جمهور ایجاد تحولات سازنده در منطقه آزاد تجاری اینچه برون را یکی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان گلستان خواند و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت، مشکلات این منطقه در حوزه تعرفه‌های حمل و نقل و ترانزیت ریلی برطرف شده است ‌و بزودی جابه‌جایی مسافر و کالای مسافری از منطقه اینچه‌برون انجام خواهد گرفت.
 استاندار گلستان هم گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور به گلستان اجرای 260 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی به همراه پرداخت 450 میلیون یورو برای نیروگاه علی‌آباد به تصویب رسید که از مجموع این اعتبارات، 120 هزار میلیارد ریال مربوط به طرح‌های عمرانی بوده است که باید از محل‌های گوناگون مانند بودجه عمومی، تهاتر نفت و فروش اموال و املاک دستگاه‌ها تأمین شود و دیگر اعتبارات برای تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغالزا بود.
 زنگانه تأکید کرد: با تخصیص این اعتبارات، تحقق منابع مالی 42 مصوبه از مجموع 115 مصوبه سفر رئیس‌جمهور به گلستان به صورت کامل انجام شد و عملیات اجرایی 38 مصوبه به پایان رسیده و سایر مصوبات با پیگیری ویژه در دست اجرا قرار گرفت.
 
94 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی
 استاندار گلستان با اشاره به میزبانی گلستان در پایان هفته از رئیس جمهور و هیأت همراه تأکید کرد: ارزش طرح‌های عمرانی و اقتصادی قابل بهره‌برداری در دور دوم سفر رئیس جمهور به گلستان 94هزار میلیارد تومان است که راه‌اندازی آنها برای 20 هزار نفر شغل ایجاد می‌کند و در این سفر 44 طرح عمرانی و 18 هزار طرح اقتصادی (کوچک‌ و بزرگ‌) افتتاح می‌شود که حوزه‌های آب و فاضلاب 30 هزار میلیارد ریال، انرژی 22 هزار میلیارد ریال، ارتباطات 10 هزار میلیارد ریال، حوزه راه 48 هزار میلیارد ریال، کشاورزی 6 هزار و 600 میلیارد ریال و مسکن با 28 هزار میلیارد ریال بیشترین سهم را در بخش طرح‌های عمرانی قابل‌ افتتاح به خود اختصاص دادند.
 وی بیان کرد: طرح‌های اقتصادی با ارزش 87 هزار میلیارد ریال است که این طرح‌ها مربوط به بخش‌های مختلف امنیت غذایی، دارویی و معرفی صنایع تبدیلی است که برای 20هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.
 وی تصریح کرد: احیای خلیج گرگان، طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی و اجرای طرح‌های آبخیزداری، ایجاد شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک، پتروشیمی گلستان، طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده، فاز دوم سیکل ترکیبی نیروگاه علی آباد، اجرای طرح زهکشی اینچه‌برون از جمله طرح‌های بزرگ استان گلستان در سفر دوم رئیس جمهور یا به بهره‌برداری می‌رسند یا ساخت آنها آغاز می‌شود.
 
آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی گلستان پس از 18 سال
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: پس از 18 سال چشم انتظاری و با ورود هلدینگ خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری و مدیریت مجتمع پتروشیمی گلستان، آرزوی چندین ساله مردم منطقه محقق شده و در سفر دور دوم رئیس جمهور به این استان عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.
 سیدمحمد دهنوی درباره مزایای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه، افزود: با بهره‌برداری از این واحد پتروشیمی، سالانه 1.7 میلیون تن اوره و آمونیاک تولید خواهد شد که با توجه به اینکه گلستان یک استان کشاورزی محسوب می‌شود می‌تواند نیازهای این استان را برآورده کند.
 وی ادامه داد: مازاد تولیدات این واحد پتروشیمی می‌تواند نقش مؤثری در افزایش صادرات گلستان ایفا کرده و براساس برآوردها سه هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی استان افزایش می‌یابد.
 
آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول
  مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان با بیان اینکه خاموشی‌های سال 1400 هیچ‎گاه فراموش نمی‌شوند، اظهارداشت: ما در سال 1400 بین دو الی سه نوبت در روز 6 تا 8 ساعت خاموشی داشتیم که در سفر اول هیأت دولت سیزدهم به استان 100 برنامه عملیاتی برای بهبود وضعیت تا تابستان 1401 در دستور کار قرار گرفت.
 سیداحمد موسوی با بیان اینکه تعمیرات همه نیروگاه‌ها قبل از شروع فصل گرما تمام شده و به مدار آمدند، تأکید کرد: تمامی این نیروگاه‌ها کمک شایانی به تأمین برق استان کرده که افزایش نیروگاه‌های جدید و مدیریت مصرف با اجرای طرح‌های تشویقی برای مشترکان خانگی، اداری، کشاورزی و صنعتی گام مهمی در جهت بهبود وضعیت در فصل گرما بود.
 
 کلنگ‌زنی احداث 4 هزار واحد مسکونی
 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از پروژه نهضت ملی مسکن به عنوان پروژه شاخص استان در حوزه راه و شهرسازی نام برد و افزود: با آغاز سفر دوم و حضور رئیس جمهور، بیش از 4 هزار کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از یک‌هزار و 700 واحد مسکونی متشکل از خودمالکی، بازآفرینی شهری و نهضت ملی مسکن را در دستور کار داریم.
 مهدی ملک، تکمیل پروژه آسفالت محور جنوبی بندر ترکمن - آق قلا، تحویل 100واحد مسکونی در گنبد کاووس به مردم، آماده‌سازی و تکمیل یک پروژه 40 واحدی در سعدآباد و یک پروژه 220 واحدی در گرگان را از مهمترین پروژه‌های سفر رئیس جمهور به گلستان بیان کرد.
 بهره‌برداری از 718 میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب در گلستان
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در سفر دوم رئیس جمهور گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 704 لیتر بر ثانیه به ظرفیت آبرسانی گلستان افزوده می‌شود و همچنین 3 هزار فقره انشعاب جدید در بخش فاضلاب واگذار می‌شود.
 ابوالفضل رحیمی تأکید کرد: اجرای حفر و تجهیز 54 حلقه چاه و خطوط جمع‌آوری گنبد کاووس و کلاله، مخزن 20 هزار مترمکعبی گرمابدشت و خط انتقال از مخزن تا مخازن سیاه تلو، شهید کلانتری و گل‌های گرگان و مخزن 2000 مترمکعبی طرح بندرترکمن، گمیشان، احداث مخزن 2000 مترمکعبی طوقه و ایستگاه پمپاژ اضطراری، اجرای خط انتقال از مخزن فوق تا مخزن 5000 مترمکعبی از پروژه‌های این دو شرکت است که با اعتباری بالغ بر 392 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند که متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در ابتدای دولت سیزدهم 44 درصد بود.
 
اجرای طرح زهکشی در مزارع، راهی در توسعه بخش کشاورزی گلستان
  رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم از افتتاح طرح زهکشی 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در محدوده گرگان‌رود و قره‌سو، همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به گلستان خبر داد و گفت: این پروژه نقش مهمی در کاهش مخاطرات مربوط به سیلاب‌ها، حفاظت از خاک زراعی و افزایش عملکرد محصولات زراعی بویژه گندم و جو تا دو تن داشته است.
 محمد برزعلی تأکید کرد: احداث آزمایشگاه تخصصی برای تشخیص بیماری گیاهان و حشره‌شناسی کشاورزی و تکمیل و افتتاح ساختمان تشخیص بیماری‌های اسب در استان، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، احیای مراتع و بیابان‌زدایی با اعتبار 750 میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهوری رقم خواهد خورد.

 

بــــرش

قرار است در سفر دوم آیت الله رئیسی معادل 94 هزار میلیارد تومان برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی در گلستان سرمایه‌گذاری شود

جستجو
آرشیو تاریخی