صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

قتل عام خانواده ها و عشیره ها در غزه

ادامه از صفحه 3

آب، کالای نایاب در غزه
همزمان با شرایط دشوار بیمارستان‌ها، منابع حقوق بشری اعلام کردند که میانگین دسترسی به آب در غزه شامل آب آشامیدنی، استحمام و شست‌و‌شو، یک و نیم لیتر برای هر نفر است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه از رنج‌های بی‌شمار ساکنان غزه در سایه حمله رژیم صهیونیستی و اقدامات ددمنشانه نظامیان صهیونیست خبر داد. این مرکز حقوق بشری بیان کرد: ۷۱ درصد از ساکنان غزه از گرسنگی شدید رنج می‌برند. همچنین ۹۸ درصد از ساکنان از مصرف ناکافی مواد غذایی رنج می‌برند. مرکز یاد شده در گزارش خود اعلام کرد: ۶۴ درصد از ساکنان غزه برای رفع گرسنگی به خوردن میوه و خوراک خام و مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، روی آورده‌اند. یک کودک فلسطینی نیز در ویدیویی به تشریح رنج ساکنان غزه و گرسنگی ساکنان آن پرداخت.
 
تقاضای سازمان ملل
برای تشکیل دادگاه ویژه جنگ غزه
با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه خواستار تشکیل یک دادگاه ویژه درخصوص جنگ غزه شد. به گزارش ایسنا، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» خاطرنشان کرد، فرار از مجازات در جنگ غزه قویاً به چشم می‌خورد و ممکن است نیازی به ایجاد یک دادگاه ویژه درخصوص جنگ غزه، وجود داشته باشد. گریفیث در ادامه افزود، سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حمله رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه دقیق‌تر از حملات به شمال این باریکه است و این موضوع ناامیدکننده است.
وی در ادامه تأکید کرد که شمار قربانیان ناشی از بیماری‌ها شاید چندین برابر بیشتر از تعداد کشته‌های ناشی از بمباران نوار غزه باشد و پیش‌بینی می‌شود این آمارها با آغاز آواربرداری افزایش یابد. گریفیث ماه گذشته میلادی طرح ۱۰ بندی را برای آنکه رژیم صهیونیستی خویشتنداری نشان دهد، آماده کرد که شامل ایجاد مراکز توزیع کمک‌ها بود. قبل از شروع جنگ اخیر علیه غزه، در هر روز ۵۰۰ کامیون کمک از گذرگاه‌های مختلف وارد غزه می‌شد. روز قبل از انجام این مصاحبه گریفیث با فایننشال تایمز، ۱۰۰ کامیون کمک از گذرگاه رفح در مرز با مصر وارد غزه شد. این گذرگاه ظرفیت مدیریت ورود کامیون‌های بیشتر را ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی