صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

دروغ جدید اینترنشنال لو رفت
 خبر اول اینکه،  شبکه تروریستی ایران اینترنشنال در دروغ‌سازی فراتر از دیگر رسانه‌های فارسی زبان خارج نشین رفته و وارد مرحله جدیدی شده است. این شبکه ضدایرانی در تازه‌ترین دروغ پردازی خود، با انتشار خبری مدعی شد «جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.» اینترنشنال همچنین اعلام کرد: منصوری خواستار روشن شدن دلیل رد صلاحیتش شده است.
این درحالی است که جواد منصوری در گفت‌وگو با فارس، ضمن تکذیب خبر دروغ اینترنشنال، اظهار داشت: «من اصلاً در انتخابات ثبت نام نکردم که بخواهم تأیید یا رد بشوم»! نکته جالب توجه این است که پس از این اظهارات جواد منصوری، شبکه اینترنشنال همچنان اقدام به حذف خبر کذب از خروجی‌های خود نکرد.
دروغ سازی، کارویژه اصلی جریان رسانه‌ای ضدانقلاب برای پیشبرد اهداف ضدایرانی است. اساساً جریان رسانه‌ای آشوب، برای زنده ماندن و ادامه تنفس وابسته به دروغ پردازی است. در همین رابطه باید به آشوب‌های پاییز سال قبل اشاره کرد که با دروغ کشته شدن مهسا امینی آغاز و با تولید دیگر اخبار و محتواهای دروغ و تحریف شده ادامه یافت. بنابر گزارش فارس، در جریان اغتشاشات سال گذشته، تنها در ۴۵ روز ۳۸ هزار دروغ توسط ۵ رسانه اصلی فارسی زبان اپوزیسیون منتشر شد.

خوددرگیری براندازان
با چاشنی توهین!
 دست آخر اینکه،  خلقیات قلدرمآب جریان‌های برانداز و سلطنت‌طلب این بار نصیب یک طنزپرداز بازداشتی و یک کارتونیست ضدانقلاب شد؛ در فقره حمله به طنزپرداز، ماجرا از این قرار است که زینب موسوی طنزپرداز بازداشتی که مورد حمایت گسترده رسانه‌های ضدانقلاب نیز قرار دارد، اخیراً در ویدیویی صحنه آوازخوانی خارج از نت و پر غلط در مراسم ضد ایرانی جایزه اخیر نوبل را موضوع طنزش قرار داده بود. وی که تا پیش از این بارها برای تولید محتواهای سیاسی مورد حمایت براندازان دو آتشه قرار داشت روز گذشته بعد از انتشار ویدیویی در هجو آوازخواندن و بشکن زدن گلشیفته فراهانی و مژگان شجریان در مراسم شامی که پادشاه نروژ ترتیب داده بود، آماج حمله اکانت‌های منسوب به براندازان قرار گرفت.
حمله‌های سازماندهی شده در فضای مجازی که به رویه معمول این مدعیان آزادی در مقابل کسانی که کوچکترین انتقادی علیه براندازان مطرح کنند تبدیل شده است.
با این حال این استنداپ کمدین در جواب برخی نظرات صفحه‌اش با اشاره‌ای به اعلام همبستگی گلشیفته فراهانی و عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک تروریستی کومله تأکید داشت تجزیه‌طلبی و تروریسم به هیچ عنوان برایش پذیرفته نیست و همین کامنت نیز سیل دیگری از فحاشی‌ها را به سمت وی روانه کرد.
در دیگر سوی منازعه جریان‌های ضدانقلاب، سلطنت‌طلب‌ها نیز با حمله به یک کارتونیست مایل به جناح چپ اپوزیسیون که سابقه توهین به مقدسات را نیز در کارنامه دارد، در واکنش به کاریکاتورهای اخیر این کارتونیست علیه شخصیت‌های رژیم پهلوی با انواع فحاشی از او پذیرایی کردند.
همچنین تصویری از سنگ قبر پدر این کارتونیست نیز منتشر شده که نشان می‌دهد بعد از درگیری این جریان‌ها با یکدیگر، عده‌ای احتمالاً در حمایت از رضاربع پهلوی به آن حمله کرده و آن را به نوعی تخریب کرده‌اند.
گفتنی است درگیری میان جناح سلطنت‌طلب و جناح تجزیه‌طلب در همراهی منافقین، همچنان در بالاترین سطح خود از ابتدای ناکامی در پروژه ناامن‌سازی ایران قرار دارد.
در آخرین مورد، مراسم اهدای جایزه نوبل به نرگس محمدی محل مناقشه این جریان‌ها شد؛ تا جایی که تجزیه‌طلبان ، عدم دعوت از رضا پهلوی به این مراسم را مایه تمسخر سلطنت‌طلبان قرار دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی