صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

دیدار دوباره قربانی با پایتخت نشینان
علیرضا قربانی در صفحه اینستاگرامش از اجرای دوباره خود در تهران خبر داد و با انتشار پستی نوشت: «دوستان و همکاران گرامی، ضمن سپاس و قدردانی فراوان و با توجه به استقبال کم نظیر شما عزیزان از کنسرت‌های تابستان در کاخ سعدآباد و تقاضای مکرر علاقه‌مندانی که موفق به تهیه بلیت نشدند، با پیگیری تیم اجرایی امکان تمدید کنسرت برای دی ماه در سالن هتل اسپیناس پالاس فراهم شد. همچنین تلاش شده قطعات جدید و متنوعی به رپرتوار کنسرت پیش رو اضافه شود که امیدواریم مورد پسند علاقه‌مندان قرار گیرد.خرید بلیت این کنسرت‌ها از ساعت ۲۲ امشب ۲۷ آذرماه فقط از طریق اپلیکیشن توبانک یا سایت ایرانتیک به آدرس irantic.com در دسترس خواهد بود.»

به یاد یک همکار قدیمی
داریوش فرضیایی با انتشار ویدیویی یاد و خاطر آرش میراحمدی را گرامی داشته و در این باره نوشته: «جای نبود بعضی از آدما هرگز با هیچی پر نمیشه!! در همین استودیو کنار زنده‌یاد «آرش میراحمدی» کلی ترانه و کارهای طنز و فان ضبط کردیم. هنوز صداها و صحبت‌ها و ترانه‌های آرش تو هارد کامپیوتر علی سیف موجوده، وقتی دلتنگش می‌شیم دونه دونه شون رو گوش می‌کنیم. باورکردنی نیست کسی که اونقدر پرانرژی، مهربون، ساده و بی‌ریا بود به همین سرعت از جمع ما کم بشه! آرش جان مطمئن باش هیچ‌وقت از یادمون نمیری رفیق.»

پروژه «تار و تاریخ» به اصفهان رسید
تازه‌ترین قطعه از پروژه «تار و تاریخ» با شعری از حافظ و در کنار قلعه باستانی دستجرد در اصفهان منتشر شد. میدیا فرج‌نژاد آهنگساز و طراح «تار و تاریخ» تازه‌ترین قطعه این پروژه را با عنوان «بی‌خبرند زاهدان» منتشر کرد. آواز این قطعه را جواد آصفی با شعری از حافظ خوانده است. او با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «روستای دستجرد یا جرقویه در استان اصفهان و در 30 کیلومتری ورزنه واقع شده، روستایی بسیار زیبا که در بین بسیاری از بناهای تاریخی احاطه شده. قلعه‌ها و آتشکده و چهار طاقی ساسانی و البته خرابه‌های قلعه‌های ساسانی که محلی‌ها به آن «تودِش» می‌گویند. خرابه‌هایی عظیم و زیبا که باور کنید هر جای دیگری از دنیا بود محل گردشگری شناخته می‌شد و دورش را حصار می‌کشیدند و به عنوان افتخار و سند تاریخی به آن نگاه می‌کردند.اما اینجا رها شده و بی‌سامانند ... انگار اصلاً وجود ندارند. استان اصفهان پر است از این جاذبه‌های فوق‌العاده که کوچک‌ترین توجهی به آنها نمی‌شود.»

دوباره سفری دیگر
فرهاد حسن‌زاده با انتشار پستی در اینستاگرام از برگزاری کارگاه‌های داستان نویسی خبر داده و در این باره نوشته: «دوباره می‌خواهیم سفری را آغاز کنیم.در این سفر زمستانی به شهر داستان‌ها و خیال‌های شیرین کودکانه سفر خواهیم کرد.اینجا مدرسه نیست و ما کلمات را نمی‌شماریم.آنها را در هم ضرب و تقسیم نمی‌کنیم.کلمات را به آزمایشگاه نمی‌بریم و با وزن فیزیکی و کیفیت شیمیایی آنها کاری نداریم.برای ما کلمه یعنی زندگی و زندگی یعنی داستان.داستانی از خود ما و برای خود ما.اینجا نه من آموزگارم و نه بچه‌ها دانش‌آموزان وظیفه‌شناس. کلمات ما را دور هم جمع کرده و ما دور کلمه‌ها می‌چرخیم و اندیشه ‌ورزی می‌کنیم.دنیای مجازی توانست محدودیت جغرافیایی را از میان بردارد. قرار است بچه‌هایی از همه شهرهای ایران و حتی خارج از ایران دور هم جمع شوند تا فارغ از هیاهوی بزرگترها دنیای متفاوتی را تجربه کنند؛ دنیای نوشتن و خلق کردن را. برای ما کلمه یعنی زندگی و زندگی یعنی داستان.» این کارگاه آموزشی ویژه گروه سنی کودک 9 تا 12 سال و نوجوان 13 تا 16 سال است.

رونمایی از سه مجموعه طنز در شهر کتاب
اسماعیل امینی از مراسم انتشار و رونمایی سه مجموعه طنز منظوم «الادختر»، «خاک عالم» و «ابولچپ» سروده امید مهدی‌نژاد خبر داده که امروز در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود. در این مراسم، امرالله احمد‌جو، اسماعیل امینی، رضا ساکی، جلال سمیعی، احسان عبدی‌پور، مرتضی کاردر، هادی مقدم‌دوست و امید مهدی‌نژاد حضور خواهند داشت. با حضور افتخاری: ابراهیم افشار، رضا امیرخانی، سعید بیابانکی، سعید باباوند، کوروش پارسانژاد، مجید شاکری، غلامرضا طریقی، امیر نصری.

جستجو
آرشیو تاریخی