صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

آیین تشییع و تدفین شهید گمنام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

اسماعیلی: کنار آرمان‌های بلند شهدا می‌ایستیم

آیین تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از سران لشکری و کشوری، خانواده شهدا و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در محوطه این وزارتخانه برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین تشییع شهید گمنام که در این وزارتخانه انجام شد، بیان داشت: پیام انقلاب اسلامی که پیام استقلال و آزادی و آزادگی است، امروز به مسأله اول منطقه تبدیل شده است. آرمان ما بود که پیام انقلاب اسلامی جهانی شود و در منطقه همه بر زبان بیاورند؛ به برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران ما، امروز این اتفاق افتاده است.
محمدمهدی اسماعیلی گفت: بیش از صحنه‌های تأسفبار شهادت فلسطینیان و هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی که لحظات سختی را برای همه رقم زده است، فرهنگ مقاومتی است که شاهد آن هستیم.
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: حضور شهید گمنام در وزارت فرهنگ انگیزه‌ای خواهد شد تا هر چه بیشتر به تحقق آرمان‌های امام(ره) و شهدا کمک کنیم.
محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: ما میهمان شهید والا مقام هستیم؛ این شهید عزیز در عملیات رمضان در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسیده است و امروز بعد از گذشت چند دهه روی دست عاشقان مکتب ثارالله(ع) و مکتب امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) تشییع شد.
محمدمهدی اسماعیلی شهیدان را زنده، ناظر و شاهد خواند و ادامه داد: این قرابت فیزیکی، مسئولیت ما در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را مضاعف کرده است. از امروز این مکان، محل حضور همه عاشقان است؛ اینجا قبله اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌شود.
وزیر فرهنگ گفت: ما به این شهید عالی‌مقام وعده می‌دهیم در کنار آرمــــان‌هــای بلنــدش و همــرزمــانــش می‌ایستیم، همگی با قوت این مسیر نورانی را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم پرچم این نهضت را به دست رهبر عزیزتر از جان به صاحب اصلی‌اش برسانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حاشیه مراسم تشییع شهید گمنام و در جمع خبرنگاران فضای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور را وقف ترویج منویات و نام و راه شهدا دانست و گفت: سمفونی‌ها و فیلم‌های متعددی در حوزه ایثار و شهادت در حال ساخت و پخش است.
او گفت: از همه همکاران، اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و اهالی و پیشکسوتان مداحی و ذکر مصیبت اباعبدالله(ع) و سازمان‌های تابع که همت کردند یک روز به یادمانی را در تاریخ فرهنگ و هنر کشور ثبت کنند، تشکر می‌کنم.

جستجو
آرشیو تاریخی