صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران از امروز آغاز می‌شود

آغاز ماراتن حقیقت

فرهنگی/  هفدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت از ساعت 16 امروز (دوشنبه 27 آذرماه) با برگزاری آیین افتتاحیه به صورت رسمی آغاز می‌شود. مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره با نمایش ویژه فیلم «تاراز» فرهاد ورهرام، به مرتضی پورصمدی فیلمبردار شناخته شده سینمای ایران تقدیم شده است. در این دوره از جشنواره از میان 640 اثر متقاضی حضور در مجموع شاهد نمایش 147 اثر در بخش‌های مسابقه ملی، بین‌الملل، شهید آوینی، ویژه غزه، پرتره بین‌الملل و همچنین نمایش‌های ویژه خواهیم بود. امسال پردیس سینمایی چارسو، به عنوان کاخ جشنواره میزبان اهالی رسانه و مستندسازان است.
همچنین بخشی از سالن چارسو حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد برای فروش مردمی در نظر گرفته شده است. علاوه بر چارسو، علاقه‌مندان سینمای مستند می‌توانند بر اساس جدول نمایش بلیت فیلم‌های این جشنواره را تهیه کنند و در موزه سینما به تماشای اثر منتخب خود بنشینند.
خرید بلیت برای هر دو سینما، در دو سایت «آی‌تیکت» و «سینماتیکت» امکان‌پذیر است و البته موزه سینما با هماهنگی جشنواره، تخفیف ویژه نیز برای اعضای باشگاه مخاطبان خود لحاظ کرده و اعضای این باشگاه می‌توانند با تخفیف 50درصدی بلیت‌های خود را برای حضور در سالن سینماتوگراف رزرو کنند. این دوره از جشنواره علاوه بر گرامیداشت مرتضی پورصمدی، بزرگداشت اصغر بختیاری و مهرداد زاهدیان را نیز برگزار خواهد کرد. امسال و در فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، بر موضوع آب، مدیریت و مصرف تمرکز شده بود و آنطور که محمد حمیدی‌مقدم اعلام کرده، سوژه‌های اجتماعی همچنان از علاقه‌مندی‌های جدی مستندسازان است. علاوه بر موضوعات اجتماعی، آثاری مرتبط با محیط زیست، تاریخ، کارآفرینی، ورزش و... در بخش ملی این دوره از جشنواره حضور دارند. موضوع مقاومت از مؤلفه‌های تکرارشونده در دوره‌های مختلف جشنواره است که امسال نیز سهم قابل‌توجهی از آثار این دوره دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی