فوتبال ایران

برخورد نشدن با عضو متخلف هیأت رئیسه
دلیل انفعال فدراسیون چیست؟
سازمان بازرسی کل کشور مدت‌هاست که با ارسال دو نامه جداگانه به فدراسیون فوتبال خواهان برخورد رکن قضایی فدراسیون با تخلف یکی از اعضای هیأت رئیسه شده اما با وجود گذشت بیش از یک سال از حکم قطعی، شاهد انفعال فدراسیون و بویژه کمیته اخلاق هستیم. به گزارش تسنیم، این فرد که تحت عنوان نماینده باشگاه‌ها وارد هیأت رئیسه شده و اکنون نیز حضورش در هیأت رئیسه به واسطه اتفاقاتی که اخیراً در مورد او رخ داده با حرف و حدیث‌هایی همراه است، طبق رأی قطعی در تاریخ ششم آذر سال 1401 به بازگرداندن 45 میلیون تومان، 55 هزار و 600 دلار و 37 هزارو 670 یورو محکوم شده است. او البته باید همین مبلغ را که حدود 5 میلیارد تومان می‌شود به صندوق دولت واریز کند. اکنون این پرسش به وجود می‌آید که دلیل انفعال بیش از حد فدراسیون فوتبال در این پرونده چیست؟ چرا کمیته اخلاق فدراسیون به این ماجرا ورود نکرده و طبق قانون با فردی که محکوم شده برخورد نمی‌کند؟ چرا فدراسیون و رکن قضایی آن در این ماجرا سکوت اختیار کرده‌اند؟ چه عامل یا عواملی وجود دارد که باعث شده فدراسیون فوتبال در اجرای قانون کوتاهی کند؟ سازمان بازرسی کل کشور چندی پیش دومین نامه را نیز در این باره به فدراسیون ارسال کرد و خواهان اجرای قانون شد. اینکه پاسخ این نامه‌ها داده شده یا خیر موضوعی است که مسئولان فدراسیون باید به آن پاسخ دهند. نکته مهم اما این است که فدراسیون فوتبال ملزم به رعایت قانون است و کمیته اخلاق باید به این پرونده ورود کند و جلوی تخلفات بایستد.
 

آغاز هفته سیزدهم لیگ برتر
تراکتور بی‌تماشاگر بازی می کند!
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، از امروز با انجام دومسابقه از ساعت 15 آغاز می‌شود که در یکی از آنها تراکتور در ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار امام(ره) میزبان پیکان است. سرخپوشان تبریزی در حالی در این مسابقه به میدان می‌روند که با حکم کمیته انضباطی از داشتن تماشاگر در این بازی محروم هستند. شاگردان پاکو خمس که در بازی قبل شان برابر گل گهر به پیروزی 1-0 رسیدند تا دومین برد پیاپی خود را تجربه کنند، با 21 امتیاز در رده چهارم جدول لیگ قرار دارند و امیدوارند در شرایطی که پرشورها را هم کنار خود نمی‌بینند، به سومین برد متوالی‌شان دست پیدا کنند. این در حالی است که پیکان با حضور رضا عنایتی هم به بردی دست نیافته و دو مساوی با حضور این مربی به دست آورده که آخرین آن تساوی بدون گل برابر ذوب آهن بود. نتایجی که باعث شده خودروسازان با 10 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار داشته باشند. نکته جالبی که در این دیدار وجود دارد، احتمال تقابل حامد پاکدل با تیم سابقش است. مهاجمی که خمس او را از تراکتور کنار گذاشت و این بازیکن هم به پیکان رفت و حالا انگیزه زیادی برای اثبات توانایی‌هایش دارد. در دیگر دیدار، مس رفسنجان در ورزشگاه شهدای مس این شهر، میزبان ملوان است. شاگردان ساکت الهامی در شرایطی پا به این میدان می‌گذارند که در هفته‌های اخیر ناکام بوده‌اند و سه شکست پیاپی داشته‌اند که آخرین آن با نتیجه پر گل 4-1 برابر سپاهان رقم خورد تا این تیم با 14 امتیاز روی پله دهم ایستاده باشد. آنها باید در این بازی با ملوانی دیدار کنند که در این فصل کاملاً متحول شده و نتایج خوبی گرفته است. البته شاگردان مهدی تارتار در بازی قبل شان در انزلی برابر شمس آذر 2-0 بازنده شدند تا پس از 9 هفته شکست را تجربه کنند. با این حال، ملوان اکنون با 19 امتیاز در رده ششم جدول است و حالا هم به رفسنجان آمده تا باخت قبلش را جبران کند. گفتنی است سایر مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر، فردا برگزار خواهد شد.
 
هر بازیکنی دلش با تراکتور نیست، برود
خمس: دربی با VAR نابرابری بود
پاکو خمس سرمربی اسپانیایی تراکتور پیش از دیدار با پیکان در نشست خبری این دیدار در هفته سیزدهم لیگ برتر حاضر شد و به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد. او در خصوص این دیدار گفت: «با تغییر مربی، شیوه بازی پیکان تغییر کرده و این تیم سعی دارد مالکیت توپ بیشتری داشته باشد و بازی‌سازی از عقب را انجام می‌دهد. من به تیم پیکان بابت این انتخاب تبریک می‌گویم، سرمربی خوبی را انتخاب کرده و بازی آسانی نخواهیم داشت.»
او درباره اینکه بحث جدایی محمد حسینی از تراکتور مطرح شده، چنین واکنشی داشت: «درست است که دقایق کمی بازی کرده و فکر می‌کنم شاید حقش بود در برخی از بازی‌ها دقایق بیشتری بازی کند و از ابتدا در ترکیب باشد. اما به عنوان سرمربی کسی را نمی‌خواهم که دلش با تراکتور نباشد. اگر بازیکنی نمی‌خواهد عضوی از مجموعه تراکتور باشد می‌تواند از اینجا برود. بازیکنانی می‌خواهیم که بخواهند در تراکتور باشند و با ما رشد کنند.»
خمس درباره اینکه دربی با VAR برگزار شد هم چنین نظر داد: «در فوتبال باید عادل بود و قوانین باید برای همه یکسان باشد. درست است که می‌خواهند آزمایش انجام دهند اما VAR قبل‌تر آزمایش شده و فکر می‌کنم اگر قرار است استفاده شود، باید برای همه باشد و نباید نابرابری در فوتبال باشد. اگر یک بازی باشد و یک بازی نباشد، نابرابری ایجاد می‌کند. تیم‌هایی با یک قانون بازی می‌کنند و دیگر تیم‌ها با قانونی دیگر و این اصلاً درست نیست.»

جستجو
آرشیو تاریخی