صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

میراث آریا

علیرضا ایزدی، مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تلاش این وزارت و اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان برای ثبت‌جهانی مُضیف استان خوزستان خبر داد و گفت: پرونده ثبت جهانی مُضیف در هجدهمین جلسه کمیته بین دولتی پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آذرماه ۱۴۰۲ در شهر کاسان جمهوری بوتسوانا توسط کشور عراق مطرح شد که بلافاصله با سفیر کشور عراق در این اجلاس گفت‌وگو و موضوع ثبت‌جهانی مُضیف مردم عرب خوزستان و اشتراکات فرهنگی دو کشور را در این جلسه مطرح و پیگیری کرد

 

میراث آریا

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از مسیر دسترسی آرامگاه جاماسب حکیم در روستای گاره خفر استان فارس گفت: مسیر دسترسی بسیاری از اماکن و جاذبه‌های گردشگرپذیر کشور ازجمله در فارس مناسب نیست و نیازمند بهبود و بهسازی است. برای بهبودی راه‌های دسترسی به اماکن گردشگری لازم نیست بودجه ایجاد و بهسازی مسیرها به وزارت میراث فرهنگی اختصاص یابد بلکه می‌توان آن را در اختیار وزارت راه، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها قرار داد.
 

ایرنا

سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه‌ای در پاسخ به شایعات مطرح شده در مورد زنده‌گیری یک قلاده یوزپلنگ نر آسیایی، اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست قصدی برای زنده‌گیری هیچ‌یک از گونه‌های یوزپلنگ آسیایی از پارک ملی توران برای تکثیر در اسارت ندارد.

 

میراث آریا

فرهاد اوجانی، مدیرکل بازاریابی صنایع‌دستی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی تنها از طریق بخش خصوصی رشد خواهد کرد، تشکیل شرکت صنایع‌دستی را یک ضرورت در راستای رسیدن به اهداف این حوزه عنوان کرد و افزود: برای دولت کاری واجب‌تر از تشکیل این شرکت برای پیشبرد اهداف صنایع‌دستی وجود ندارد و این موضوع با عزم جدی شخص وزیر پیگیری می‌شود.

 

ایلناپ

علیرضا نجیمی، سرپرست دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای عالی حفاظت محیط‌زیست، طرح‌های هادی ۵۰ روستای واقع در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان مورد بازنگری قرار گرفت، گفت: سی و هفتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط‌زیست با حضور رئیس‌جمهور، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و مقامات عالی سایر دستگاه‌های عضو شورا برگزار شد که یکی از مهمترین دستورکارهای آن، بازنگری طرح‌های هادی ۵۰ روستا بود که در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان قرار دارند که براساس آن، بخش‌هایی از مناطق تحت حفاظت سازمان به روستاها اضافه خواهند شد.

 

مهر

علی‌اکبر قربانلو، رئیس پارک ملی توران از دستگیری دو شکارچی و کشف لاشه یک آهو در منطقه توران بیارجمند شهرستان شاهرود خبر داد.
 

 

میراث آریا

حبیب حیدری، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان برخوار از کشف اشیای تاریخی در این شهرستان توسط نیروهای انتظامی و اطلاعاتی خبر داد و گفت: طی هفته‌های گذشته و در یک عملیات اطلاعاتی دقیق که از جنوب کشور آغاز شده بود، سوداگران اشیای تاریخی در شهرستان برخوار و باهدف معامله این اشیا به دام قانون گرفتار شدند. اشیای توقیفی نیز به‌منظور بررسی‌های کارشناسی تحویل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شده و سپس به‌منظور انجام مراحل تشخیص اصالت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان منتقل‌ شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی