صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای‌مجازی

حرمت و احترام مخاطب را نادیده نگیرید
مهدی سلطانی بازیگر سریال «آمستردام» در صفحه شخصی خود به عدم پخش سریال «آمستردام» اشاره کرده و دراین باره نوشته: «تا آنجا که من آگاهم این بار دعوا بین تولید‌کننده و پخش‌کننده است. معمولاً در این مواقع دعواها ریشه‌های مالی دارند اما هرچه که باشد به نظر می‌رسد در این دعوا حرمت و احترام مخاطب نادیده گرفته شده است. به‌جای همه‌ مقصران از مخاطبان پوزش می‌خواهم. امید به اینکه خانه‌ سینما به عنوان یک مرجع قانونی دست بجنباند و راهی برای این ندانم‌کاری‌ها بیابد. قطعاً ادامه و یا تکرار این‌گونه موارد، به نفع هیچ‌کس نیست. با آرزوی روزی که در هر کاری تنها کاربلدان به کار گماشته شوند و مسئولیت‌پذیران، مسئولیت پذیرند.


به افتخار اولین ورود زنان بدون گریم به ورزشگاه برای دربی
حامد کمیلی در صفحه اینستاگرامش بخشی از سکانس فیلم «جوجه تیغی» به کارگردانی مستانه مهاجر را منتشر کرده و در شرح آن نوشته: «به افتخار اولین ورود زنان بدون گریم به ورزشگاه برای دربی.»
کمیلی در شرح این تیزر اشاره داشته: همزمان با دربی صد‌و‌دوم که برابر شد با اولین ورود بعد از انقلاب زنان به استادیوم برای این بازی، سکانس تازه‌ای از فیلم «جوجه‌تیغی» مستانه مهاجر درباره سال‌ها انتظار زنان برای ورود به ورزشگاه‌ها منتشر شد.
«جوجه تیغی» داستان متفاوتی را در قالب طنز روایت می‌کند و در مدت زمان کوتاه توانسته فروش مناسبی در گیشه سینماهای ایران داشته باشد. حامد کمیلی، پانته‌آ پناهی‌ها، هادی کاظمی، آناهیتا درگاهی، نازنین بیاتی و پژمان بازغی بازیگران این فیلم هستند. با هنرمندی؛ هومن برق‌نورد، مهتاب ثروتی، نگار فروزنده، محراب قاسم‌خانی، امید روحانی، آرزو نبوت، نوشین تبریزی، هادی عطایی، سارا والیانی و آیدا ماهیانی، صحرا اسدالهی.

کسی در میدان نبرد تفنگش را به دیگری نمی‌دهد
مهدی عرفاتی با انتشار تصویری از سردار شهید قاسم سلیمانی نوشته است: «می‌خواستند تسبیحش را بگیرند. نداد. گفت: کسی در میدان نبرد تفنگش را به دیگری نمی‌دهد. بعد از خداحافظی، یک نفر از طرفش برای همه انگشتر آورد.»

نمایش‌های احمقانه ارتش اسرائیل
محمد صرفی با انتشار تصویری از روزنامه تهران‌تایمز با عکسی از جنگ فلسطین و اسرائیل نوشته است: «ارتش اسرائیل می‌تواند همچنان با نمایش‌های احمقانه - مانند برهنه و به صف کردن مردم عادی- مشغول دستاوردسازی برای خود باشد.»

اثرگذاری هوش مصنوعی بر دموکراسی‌ها
و سایر نظام‌های سیاسی
محمد رهبری جامعه‌شناس سیاسی، پژوهشگر و نویسنده از غلبه هوش مصنوعی برسیاست و سیاست‌گذاران آورده و با عنوان «هوش مصنوعی چگونه بر دموکراسی‌ها و سایر نظام‌های سیاسی اثر می‌گذارد؟» اشاره داشته: «بروس اشنایر، مدرس سیاست‌گذاری دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب «ذهن یک هکر» اخیراً در یادداشتی، راجع به تأثیرات هوش مصنوعی بر سیاست نوشته است.
او در این یادداشت می‌گوید هوش مصنوعی در آینده جوامع را طوری تغییر خواهد داد که حتی نمی‌توانیم آن را تصور کنیم. نظام‌های سیاسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تاکنون در خصوص تبعات ناشی تولید اطلاعات غلط توسط هوش مصنوعی زیاد بحث شده است، اما این مقاله کوتاه، به این موضوع می‌پردازد که هوش مصنوعی چگونه نحوه عملکرد دموکراسی را تغییر می‌دهد. نویسنده در پاسخ به این پرسش که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند جنبه‌های مختلف جامعه مدرن، از جمله دموکراسی را تغییر دهد، به چهار جنبه مختلف توجه کرده است: سرعت، مقیاس، دامنه و پیچیدگی. او معتقد است تغییرات در این چهار جنبه منجر به تحولات اجتماعی می‌شود و می‌گوید هرچند این تغییرات هنوز در حد حدس و گماس هستند اما سرعت تحولات فناورانه به اندازه‌ای است که بزودی شاهد تحقق آنها خواهیم بود. تغییراتی که او پیش‌بینی کرده است را در اسلایدها بخوانید.»

ارکستر وزیری در ساری
وحید تاج از اجرای کنسرت گروه موسیقی وزیری خبر داده و در صفحه اینستاگرامش آورده: «این اجرای صحنه‌ای 14 دی‌ماه در سالن همایش‌های دنیای آرزو شهر ساری برگزار می‌شود. سرپرست گروه استاد کیوان ساکت با خوانندگی وحید تاج است.

جستجو
آرشیو تاریخی