صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خبر در خبر

ایسنا

 عطاالله کاویان، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: منشأ ریزگردهای داخلی از تالاب‌های خشک شده است. وزارت نیرو در بحث حقابه تالاب‌ها تکلیف قانونی دارد، زیرا منشأ ریزگردهای داخلی از تالاب‌های خشک شده است.

 

مهر

مجتبی ذوالجودی، معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۲۲۶ تالاب در سطح کشور وجود دارد که دولت نسبت به آنها حساس است و برای آنها برنامه دارد و باید برنامه‌هایی را دنبال کند که وضعیت آنها به شرایط بحرانی نرسد.

 

ایسنا

 عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: دو میلیون هکتار عرصه در منطقه غرب دشت سیستان وجود دارد که قابلیت کاربری فعالیت‌های آبخیزداری دارند. مطالعات نشان داده است که سالانه در آن منطقه به‌طور متوسط ۱۷۰ میلیون مترمکعب بارش رخ می‌دهد و اگر کل فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را در منطقه غرب سیستان انجام دهیم، می‌توانیم سالانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها اضافه کنیم، البته نکته بسیار مهم این است که ۴۰۰ هزار هکتار از این دو میلیون هکتار در خراسان جنوبی قرار دارد و بر دشت سیستان تأثیر می‌گذارد.

 

میراث آریا

 یعقوب رضازاده، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: لغو روادید با کشورها حتی به صورت یک‌طرفه می‌تواند به توسعه مناسبات تجاری، سیاسی، فرهنگی و گردشگری کمک کند.

 

ایسنا

 کامیار عبدی، باستان‌شناس از تبدیل بخش‌هایی از شهر باستانی انشان، پایتخت عیلامی‌ها به محل تخلیه زباله خبر داد.

 

تسنیم

نتیجه تحقیقی که توسط بنیاد تحقیقات ملی دانمارک انجام شده، نشان می‌دهد که انسان بالاتر از تغییرات اقلیمی عامل اصلی انقراض یا کاهش جمعیت پستانداران بزرگ بوده است.

 

ایسنا

 یازدهمین گنجواره بازدید از گنجینه‌های کمتردیده‌شده تخت فولاد که با عنوان «گنجواره‌؛ نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد» شناخته می‌شود، با محور چله‌خانه‌های تخت فولاد برگزار خواهد شد.

 

ایسنا

 عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه، در حالی این محوطه‌های باستانی را جزو کم‌بازدیدکننده‌ترین آثار تاریخی ایران معرفی کرد و از کم‌توجهی‌ها به آن سخن گفت که آرش نورآقایی، پژوهشگر گردشگری، ‌در تأیید بی‌مهری‌ها به معرفی میراث فرهنگی ایران، الگوی موفقیت تیم فوتبال بارسلونا در اسپانیا را برای محبوب‌تر شدن تفسیر کرد.

 

میراث آریا

 امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: شکوفایی جاذبه‌های تاریخی شهرستان دامغان با همت خیرین محقق می‌شود.

 

ایرنا

  آرش نورآقایی، پژوهشگر و مؤلف گردشگری درباره اهمیت و ضعف تولید محتوا در حوزه میراث جهانی چغازنبیل سخن گفت و اظهار کرد: اگر درباره تاریخ خشت و آجر دنیا صحبت کنیم چغازنبیل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اثری که با قدمت ۳۲۰۰ ساله خود، چکیده تاریخ است.

 

میراث آریا

سرهنگ ناصر شکری، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انهدام یک باند سازمان‌یافته حفاری غیرمجاز در شهرستان انگوت استان اردبیل خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی