صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

نکونام: از جنس پرسپولیس هستیم و همه چیز را بلدیم

به دنبال زیبایی این دربی نباشید!


جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دربی 102 پایتخت گفت: «دربی مثل تمام بازی‌هاست. سعی داریم تیم حریف را آنالیز کرده و از نقاط قوت و ضعف‌شان شناخت کافی پیدا کنیم تا ببینیم باید چه برنامه‌ای داشته باشیم. نیاز به تمرکز بالایی داریم و این نکته را به بچه‌ها هم گوشزد کرده‌ام که باید خیلی حواس‌مان جمع باشد. امیدوارم یک بازی جذاب برای هواداران استقلال باشد و با یک بازی خوب، نتیجه هم بگیریم.»
او در مورد تقابل دو مدعی قهرمانی در این مسابقه و اهمیت پیروزی در دربی در راه رسیدن به این هدف، چنین واکنشی داشت: «مدعی قهرمانی یک بحث جداست. روی صحبت من با هواداران خودمان است و اول فصل به آنها گفتم که برخی مواقع سر ما کلاه می‌رود و شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد که استقلال را از راه خودش دور می‌کند. از روز اول هم گفتیم برنامه ما مشخص است و با توجه به تغییر مدیریت و برخی اتفاقات نتوانستیم شرایط ایده‌آلی داشته باشیم. آن موقع هیچ‌کس خواسته‌ای نداشت و این‌گونه نبود که بگویند استقلال باید قهرمان شود. افرادی که می‌گویند استقلال باید قهرمان شود یا دربی و فلان بازی را ببرد، می‌خواهند به تیم فشار بیاورند و ما هم به این موضوع واقف هستیم. از روز اول به هواداران گفتم نباید سرشان کلاه برود.»
او در واکنش به این موضوع که گل‌محمدی درمورد تقابل با هاشمی‌نسب حرف خاصی نزد، در شرایطی که آخرین رویارویی او با پرسپولیس بدون حاشیه نبود و نیمکت دو تیم روابط خوبی با هم ندارند، چنین پاسخ داد: «به دربی‌های دیگر کاری ندارم، شرایط خاص خودش را داشته است. همه هاشمی‌نسب را می‌شناسند و نیاز به صحبتی نیست. او رک و صریح حرفش را می‌زند و تا زمانی که کسی عملی انجام ندهد، عکس‌العملی نشان نمی‌دهد‌. بازی سال گذشته یا دو روز قبل هم تمام شده و این یک بازی جدید با شرایط جدید است که برای هر دو تیم کاملاً متفاوت است.»
نکونام در مورد هجمه‌های اخیر علیه نیمکت آبی‌پوشان و اینکه آیا نسبت به رفتار‌ها نگرانی دارد، گفت: «خیر. قطعاً هیچ‌ نگرانی نداریم زیرا از جنس خودشان هستیم. ما هم همه چیز را بلد هستیم. در مورد دربی قبل هم هیچ صحبتی نداریم و فقط امیدواریم دیگر آن اتفاق نیفتد که داور در جشن حریف شرکت کند.»
سرمربی استقلال درباره اینکه تیم رقیب با یک هوادار متمول در نقل و انتقالات شرکت کرده و آیا آبی‌پوشان هم هوادار متمول دارند یا خیر، گفت: «ما هم دنبال هوادار متمول هستیم. وقتی آنها خودشان تأیید کردند، صحبتی در مورد حریف ندارم. به هر حال توانسته‌اند و از این موضوع استفاده کرده‌اند. با این سقف بودجه و تعداد بازیکن، فوتبال ما چند سال دیگر بیشتر دوام نمی‌آورد. باید قانونی نوشته شود که در مورد آن فکر شده باشد و به فوتبال کمک کند. قیمت هر بازیکن مشخص است و می‌توانند پول زیاد یا کم بدهند‌ اما باید بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم. به صراحت می‌گویم دست‌کم پنج تیم این سقف را رعایت نکرده‌اند.»
نکونام در مورد استفاده از VAR در دربی هم چنین نظر داد: «از این اتفاق خوشحالیم و امیدواریم در همه بازی‌ها باشد تا قانون به بهترین شکل ممکن اجرا شود و در شرایط عادی بازی کنیم. داور در تمام بازی‌ها تعیین‌کننده است. فقط یک بازی‌ نیست. شما اشتباهاتی را که برای همه تیم‌ها شده، ببینید. ببینید چند تیم ضرر کردند و چه تیم‌هایی سود بردند. اگر VAR باشد، حداقلش این است این اتفاقات نمی‌افتد و امتیازات واقعی تقسیم می‌شوند. استقلال همیشه متضرر بوده و همه سال‌ها شرایط علیه‌اش بوده، امیدوارم با VAR شرایط عوض شود.»
او در مورد اینکه اگر گل‌محمدی در این بازی به رسم میزبانی به سمتش برود، چه واکنشی خواهد داشت، گفت: «شما هم گاهی اوقات با همکارتان و کسی که میز کناری شما نشسته، چالش‌هایی دارید. بین ما هم اتفاق افتاده و هیچ مشکلی با هم نداریم. همیشه احترام گذاشته‌ام و می‌گذارم. در همه بازی‌ها سمت نیمکت حریف رفته‌ام. هرکسی هم آمده، آغوش‌مان باز بوده و قطعاً می‌دانیم که در فوتبال این چالش‌ها وجود دارد.» سرمربی استقلال در خصوص اینکه معمولاً دربی‌ها زیبا نبوده‌اند و آیا استقلال در این بازی هجومی بازی می‌کند یا به دنبال برد با حداقل اختلاف است، چنین واکنشی داشت: «چرا این سؤال را از رقیب نمی‌کنید؟ این همه دربی زیبا نبوده، به دنبال زیبایی این یکی هم نباشید! نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد!»

جستجو
آرشیو تاریخی