صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

گل محمدی: ان‌شاءالله همه چیز به سمتی برود که احترام‌ها حفظ شود

دربی یکی از مهم‌ترین بازی‌های جهان است

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دربی 102، صحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: «دربی همیشه حساس بوده اما قبل از اینکه در مورد این بازی صحبت کنم جا دارد یادی کنیم از پیشکسوتانی که در دوران مختلف خاطرات خوبی برای هواداران دو تیم ساختند. رکوردداران بازی‌های مختلف در شهرآورد بودند. برایشان آرزوی بهروزی دارم.»
او ادامه داد: «این بازی برای مردم حساس و جالب است. یکی از دربی‌های مهم جهان است. خوشحالیم در این مسابقه شرکت می‌کنیم. تیمی که بتواند تمرکز و آمادگی بدنی خوبی داشته باشد، می‌تواند برنده شود. باید فرصت‌طلب باشید و از موقعیت‌هایی که بدست می‌آید، خوب استفاده کنید. با توجه به اینکه هر دو تیم بازیکنان خوب و فنی دارند و استقلال مربیان خوبی دارد، فکر می‌کنم شاهد یک بازی خوب و جذاب باشیم. امیدوارم بازی به سمتی برود که بیشتر بحث‌های فنی مطرح شود و بازی جذابی برای هوادارانی باشد که در این هوای آلوده تماشاگر بازی می‌شوند.»
گل‌محمدی گریزی هم به آلودگی هوای پایتخت زد و گفت: «صبح دخترم را به مدرسه رساندم و از او خجالت کشیدم. امیدوارم همه به فکر باشیم. هوا برای تنفس واقعاً خوب نیست. امیدوارم صحبت‌های من بازتاب داشته باشد و به گوش مسئولان برسد تا تصمیمات خوبی برای هوای تهران بگیرند و از این شرایط خارج شویم. در هرصورت امیدوارم بازی خوبی برای هواداران دو تیم شود و همه از دیدن بازی در استادیوم یا مقابل تلویزیون، لذت ببرند.»
او درخصوص اینکه هواداران پرسپولیس معتقدند او آرام است و به همین خاطر نگران حواشی نیمکت استقلال هستند، عنوان کرد: «من مطمئنم اتفاق خاصی کنار زمین نمی‌افتد. ذهنم را درگیر این مسائل نمی‌کنم. بیشتر دوست دارم به مسائل فنی و داخلی تیمم بپردازم. فکر نمی‌کنم با توجه به اینکه استادیوم پر و سروصدا زیاد است، مشکل خاصی وجود داشته باشد. امیدوارم همه چیز به سمتی برود که شاهد بازی فنی از هر دو تیم باشیم.»
گل‌محمدی درمورد چالش بین هواداران پرسپولیس و مهدی هاشمی‌نسب مربی استقلال، چنین نظر داد: «ان‌شاءالله همه چیز به سمتی برود که احترام‌ها حفظ شود. شاید مقصر خیلی از اتفاقاتی که در بحث هواداری داخل استادیوم می‌افتد، خودمان باشیم. امیدوارم رفتاری داشته باشیم که در نهایت باعث اتمام بازی با خیروخوشی باشد.»
سرمربی سرخپوشان در مورد اینکه آخرین تقابل دو تیم زیاد دوستانه نبود، بازیکنان با هم دست ندادند و فقط او به سمت ساپینتو رفت، چنین نظر داد: «هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. در آن بازی هم تصمیم گرفتند با ما دست ندهند ولی به خاطر احترام به بزرگ‌تر و همچنین تیم ریشه‌دار استقلال که برای من همیشه قابل احترام است، این کار را انجام دادم. بازی‌هایی که خودم شخصاً مقابل استقلال انجام دادم، بازی‌های جذاب و خوبی بوده، چیزی که در نهایت در یادها می‌ماند، احترام گذاشتن و حفظ حرمت یکدیگر است.»
گل‌محمدی در خصوص برگزاری این بازی با سیستم کمک‌داور ویدیویی، گفت: «امیدوارم این اتفاق بیفتد. شاید حساسیت‌ها نسبت به داوری زیاد باشد. چه بهتر که بازی فردا با VAR باشد و پیش‌درآمدی باشد برای اینکه این تکنولوژی وارد ایران شود. از این مسأله استقبال می‌کنیم.»
او درمورد اینکه بیشتر گل‌های استقلال در این فصل روی ضربات ایستگاهی و کرنرها زده شده و چه برنامه‌ای برای این موضوع دارد، توضیح داد: «روی این موضوع کار و به بچه‌ها گوشزد کردیم. استقلال از نظر میانگین قدی تیم خوبی است. اگر با تمرکز باشیم، خطاهای بی‌مورد نکنیم و کرنرهای بی‌مورد به حریف ندهیم ممکن است جلوی خیلی از این مسائل گرفته شود.»
این مربی درخصوص حضور بانوان هوادار دو تیم در دربی که برای اولین بار اتفاق می‌افتد، ابراز خوشحالی کرد و ابراز داشت: از این موضوع خیلی خوشحالیم. اینکه ما هم در این دربی شاهد این اتفاق هستیم، خوشحالیم. هرجا هم که بانوان حضور داشته باشند، احترام بیشتر است، فکر می‌کنم فردا فضای بهتری را بین هواداران شاهد باشیم. فکر می‌کنم فردا خیلی از شعارهایی که قبلاً می‌دادند را نشنویم.
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه با توجه به موقعیت جدولی این تیم، چقدر در دربی محتاط خواهند بود، چنین واکنشی داشت: «شرایط جدولی طوری است که فقط باید به سه امتیاز فکر کنیم. این مسأله را با بازیکنان هم در میان گذاشتیم. هدف ما بردن در بازی است. شرایط جدولی ایجاب می‌کند که برنده بازی باشیم و تمام تلاش‌مان را برای این اتفاق به کار می‌گیریم.»
 
 

جستجو
آرشیو تاریخی