صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور در استان گلستان انجام شد

تکمیل جاده علی‌آباد کتول به سمنان

گرگان-  یکی از پروژه‌های شاخص و مهم  شهرستان علی‌آباد کتول در استان گلستان، تکمیل پل روگذر کمربندی علی‌آباد کتول «تقاطع غیر هم‌سطح ضلع غربی» است. پروژه‌ای که پس از ۹ سال با اعتبار۴۵۰ میلیارد ریالی تکمیل و اواسط سال گذشته و پس از سفر اول ریاست جمهوری، به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شد.«ابراهیم احمدی» فرماندار شهرستان علی‌آباد کتول، از تخصیص اعتبار ۶۶ میلیاردی در حوزه بهسازی راه‌های روستایی خبر داد و گفت: جاده «علی‌آباد کتول به شاهرود» که به جاده «شیرین‌آباد- شاهرود» معروف است، در ۳ فاز تعریف شده و فاز اول و دوم آن تکمیل و در سفر دوم رئیس جمهور افتتاح شد و فاز سوم که ۸ کیلومتر بعدی اتصال به شاهرود است باید تونل‌زنی شود. تکمیل طرح نیازمند اعتبار بوده و منتظر تأمین آن در سفر دوم هستیم.
کلنگ‌زنی سیکل دوم علی‌آباد کتول
وی همچنین در این حوزه از روستای «آزاد تپه» نام برد و خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر اول، روستای آزادتپه که در منتهی‌الیه ضلع شمالی است پس از اجرای عملیات آسفالت، به آق‌قلا متصل شد. در بحث ایمن‌سازی راه‌ها نیز روشنایی محور کمربندی علی‌آباد کتول در دست اقدام است.این مقام مسئول، فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول را مهم‌ترین پروژه ملی دانست و افزود: با اقدامات خوب استاندار در سفر دوم، کلنگ‌زنی سیکل دوم علی‌آباد کتول را در برنامه قرار داده‌ایم که مقدمات آن در سفر اول انجام شده و دغدغه تأمین سوخت آن با کلنگ‌زنی خط انتقال سوخت در این سفر، مرتفع خواهد شد.
بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده
فرماندار علی‌آباد کتول، فرسودگی شبکه‌های انتقال برق و آب را یکی از مشکلات مهم زیرساختی شهرستان دانست و به ایسنا گفت: در سال گذشته اقدامات اولیه خوبی با اعتباری بالغ بر ۲. ۵ میلیارد جهت بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده و رفع حریم برق، صورت گرفته و تبدیل سیم به کابل در تعدادی از روستاها و قسمتی از مناطق شهری انجام شد. وی با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب، از محل اعتبارات سفر اول برای حفر چاه بودجه اختصاص داده شد، افزود: در طول ۲ سال و نیم پس از دولت سیزدهم، تعداد ۱۱ چاه در شهرستان جهت آب شرب حفر کرده‌ایم که سبب حل بسیاری از تنش‌های آبی شده است.
جشن پایان گازرسانی
احمدی، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش شهرستان، یادآور شد: در این حوزه به طور تقریبی ۴۱ میلیارد اعتبار داشتیم که به واسطه آن چند مدرسه اعم از مدرسه امام موسی کاظم(ع)، مدرسه رحمت‌آباد، مدرسه ۶ کلاسه مزرعه و دیگر پروژه‌ها و در مجموع ۱۰ مدرسه به بهره‌برداری رسیده که ایجاد شبکه هوشمندسازی مدارس، تعبیه سیستم‌های گرمایشی و تجهیز هنرستان با اعتبار دریافتی از سفر اول تکمیل شده است.فرماندار علی‌آباد کتول با بیان اینکه در سال گذشته با گازرسانی به روستای سیاه مرزکوه تمام روستاهای کددار گازرسانی شدند، گفت: این روستا آخرین روستایی بود که در سفر ریاست جمهوری برای آن اعتبار تخصیص داده شد و به اتمام رسید.
جستجو
آرشیو تاریخی