از گوشه و کنار ایران

قاتل آیت‌الله سلیمانی اعدام شد
حکم قصاص قاتل آیت‌الله سلیمانی-عضو مجلس خبرگان رهبری- با حضور اولیای دم در زندان بابل اجرا شد.
 حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: حکم قصاص این زندانی پس از تأیید در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، سحرگاه چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ با حضور اولیای دم در زندان بابل به اجرا در آمد. آیت‌الله عباسعلی سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت امسال برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر مراجعه کرده بود که به ضرب گلوله نگهبان بانک جان باخت.بلافاصله با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه و پیگیری و دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران، پرونده قضایی برای متهم تشکیل و پس از روال قانونی حکم قصاص صادر شد.

شهادت مأمور یگان ویژه زنجان
اجرای عملیات رزمایش در میدان تیر یگان ویژه واقع در جاده بیجار منجر به شهادت یکی از مربیان آموزشی و مجروح شدن دو نفر از نیروهای یگان ویژه فرماندهی انتظامی زنجان شد.
غلامرضا امیدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: این حادثه به علت انفجار در حین رزمایش و تمرین نظامی رخ‌داد. موج انفجار حاصل از تمرینات، سبب شد سه نفر از نیروهای یگان ویژه زنجان به نام‌های علی بیات، رحمان محبی و سجاد کرمی مصدوم و به بیمارستان آیت‌الله موسوی(ره) منتقل شوند.پس از سه روز بستری شدن این افراد، دو نفر ترخیص شدند ولی سروان علی بیات به علت مرگ مغزی، آسمانی و پیکر وی به تهران برای اهدای اعضا منتقل شد.حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به تسنیم گفت: سه نفر از پرسنل یگان ویژه به‌خاطر تمرینات و رزمایش داخلی به بیمارستان موسوی منتقل شدند که تحت مداوا قرار گرفتند اما یکی از آنها فوت کرد.

مرگ تلخ 3 معلم در تصادف رانندگی

برخورد دو خودرو پراید و سمند در سه‌راهی اردل به جونقان منجر به مرگ سه معلم جوان شد.
این حادثه ساعت یک بعد از ظهر سه‌شنبه 21 آذر در حالی رخ داد که این سه معلم در حال بازگشت از مدرسه روستایی بودند. پس از این تصادف هولناک، مرتضی بیگی، دبیر کار و فناوری، سید امیرحسین منافیان، دبیر پرورشی و علی امینیان، دبیر علوم تجربی که از دبیران آموزشگاه شهدا رستم‌آباد، شهید رجایی کاج و شهید بارانی دشتک بودند در این حادثه جان باختند. یک نفر نیز مجروح و در بیمارستان بستری است.رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش به دنبال درگذشت سه معلم استان چهارمحال و بختیاری در سانحه تصادف، این ضایعه را به خانواده جانباختگان و جامعه فرهنگیان کشور تسلیت گفت.

جستجو
آرشیو تاریخی