خبر پلیس

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور خبر داد
استقرار پلیس گذرنامه در راه‌آهن تهران

گروه حوادث / فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از استقرار پلیس گذرنامه در ایستگاه راه‌آهن تهران برای سفرهای خارجی خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار حشمت‌الله ملکی در نشست خبری که صبح چهارشنبه در مقر مرکزی پلیس راه‌آهن کشور برگزار شد، گفت: قرار است پلیس گذرنامه در ایستگاه راه‌آهن تهران مستقر شود تا در سفرهای خارجی که با قطار انجام می‌شود (مانند کربلا و ترکیه) چک کردن گذرنامه در مبدأ صورت گیرد و اگر مسافری ممنوع‌الخروج است همان‌جا به او اعلام شود.
وی درباره اهداف پلیس راه‌آهن خاطرنشان کرد: پلیس راه‌آهن با 111 کلانتری و پاسگاه در ۵۲۰ ایستگاه مستقر است و اقدامات پیشگیرانه و امور مربوط به پرونده‌های قضایی و ‌نیز حفاظت از اماکن، ابنیه و مسافران از مأموریت‌های مهم ما محسوب می‌شود. در زمینه مقابله با سرقت، کشف جرم، مقابله با قاچاق و... پلیس راه‌آهن مسئولیت دارد و تحقق اهداف‌مان سبب شده تا در هشت ماهه نخست سال ۲۶ درصد کاهش سرقت را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته باشیم.
سردار ملکی از کاهش سنگ‌پرانی به قطارها خبر داد و گفت: در 8 ماه امسال ۲۹ درصد کاهش جرم سنگ‌پرانی داشتیم.وی در خصوص آمار تصادف عابران با قطارها اظهار کرد: در هشت ماهه سال‌جاری ۶۵ مورد برخورد قطار با عابر پیاده داشتیم که منجر به مرگ ۴۴ نفر شد، این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. همچنین 88 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه‌ را که منتهی به ایستگاه‌های راه‌آهن تردد کردند هم کشف کردیم که نسبت به سال قبل 50 درصد در این زمینه افزایش داشته است. 484 مالخر در زمینه آهن‌آلات مسروقه دستگیر و 37 تن آهن‌آلات مسروقه کشف شده است.116 متهم و محکوم تحت تعقیب که اغلب قاتل و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی بودند نیز در راه‌آهن شناسایی و دستگیر شدند.
در زمینه کشفیات مواد مخدر نیز سال گذشته 238 کیلوگرم و امسال 530 کیلوگرم کشف شده که 123 درصد رشد داشته‌ایم.

جستجو
آرشیو تاریخی