صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و چهار - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

شهردار تهران:

واردات اتوبوس‌ برقی از بهمن‌ماه آغاز می‌شود


شهردار تهران با بیان اینکه قرارداد خرید ۲۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی برای رفع مشکلات ترافیکی منعقد شده است، گفت: از بهمن‌ماه امسال واردات آغاز و ظرف یک سال این اتوبوس‌ها وارد کشور می‌شود.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی دیروز در حاشیه جلسه هیأت وزیران، گفت: از سال گذشته تا به امروز هزار و ۸۶۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که کمتر از هزار دستگاه آنها در خط فعال بود و در حال حاضر بیش از ۳ هزار اتوبوس داریم که ۲۰۵۰ دستگاه آن در خط فعال است.
وی افزود: حدود ۷۰۰ اتوبوس نو به خطوط اتوبوسرانی اضافه شد اما این کفایت حمل و نقل عمومی تهران را نمی‌کند، لذا قرارداد ۲۱۹۴ اتوبوس برقی، ده هزار ون، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰۰ هزار موتور برقی را به صورت گسترده دنبال می‌کنیم که هم به رفع آلایندگی و هم رفع مشکلات ترافیکی کمک می‌کند. از همین امسال واردات آنها شروع می‌شود و نهایتاً داخلی‌سازی می‌شود.
زاکانی گفت: با افزایش تعداد اتوبوس‌ها، تصحیح خطوط و ایجاد ظرفیت‌های جدید ناوگانی، بویژه در مترو که قرارداد تأمین ۷۹۱ دستگاه واگن بسته شده است و از سال بعد وارد خدمات می‌شود و ۱۱۳ واگن ملی هم به آن اضافه می‌شود که بدنه ۲۱ واگن در حال تکمیل است، شرایط تهران را از لحاظ حمل و نقل عمومی برای سال آینده متحول شده خواهیم دید.
وی درباره اینکه مشکل برق برای شارژ خودروهای برقی نداریم، گفت: شارژ آنها قابل کنترل است و غیر از ساعت پیک، شارژ صورت می‌گیرد. علاوه بر این، برای اجرای برنامه استقرار زباله سوز و تغییر روشنایی تهران به لامپ‌های کم مصرف، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

طرح امداد زمستانه
با مشارکت
 ۲۲ هزار امدادگر
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات زمستانه از حضور ۲۲ هزار امدادگر متخصص در این طرح خبر داد.
به گزارش فارس، بابک محمودی، با اشاره به اجرای طرح ۹۰ روزه زمستانه از تاریخ ۲۱ آذرماه تا ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: مطابق سال‌های گذشته، طرح امداد زمستانه به منظور کاهش تصادفات رانندگی، با کمک و همکاری پلیس راهور، سازمان اورژانس، آتش‎نشانی و جمعیت هلال‌احمر در جاده‌های کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: ۶۰۰ پایگاه ثابت، ۱۱۲ پست موقت، ۴۷۶ مرکز، ۳۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، ۳۵ مرکز آنست و در مجموع ۱۵۸۲ مرکز امدادی در این عملیات شرکت می‌کنند.
محمودی با اعلام اینکه ۴۵۰۰ تیم عملیاتی در طرح ۹۰ روزه زمستانی شرکت می‌کنند، گفت: ۳۴۰۰ نیروی عملیاتی تخصصی کادر، ۲۲ هزار نفر داوطلب تخصصی امداد و نجات و ۳۱ تیم واکنش سریع در این طرح مشارکت دارند.
طرح زمستانه به منظور کاهش تلفات رانندگی و به صورت هر ساله، با شروع فصل سرد سال، در سراسر کشور، برگزار می‌شود. در قالب این طرح امدادگران جمعیت هلال‌احمر در طی این روزها در آماده‌باش قرار دارند.
شماره ۱۱۲، ندای امداد، در صورت بروز حادثه، آماده کمک‌رسانی به هموطنان است.

جستجو
آرشیو تاریخی