صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

شروع رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور

ستاره بازی در ساری

محسن وظیفه
خبر‌نگار

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور از صبح امروز در شهر ساری آغاز می‌شود و کشتی‌گیران آزادکار مرحله اول انتخابی تیم ملی را پشت سر می‌گذارند. در این دوره از رقابت‌ها تمام کشتی‌گیرانی که در جهانی سال گذشته در ترکیب تیم ملی حضور نداشتند و یا موفق به کسب مدال نشدند و یا در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال طلا نرسیدند و یا اینکه سهمیه حضور در المپیک را کسب نکردند، باید حضور در چرخه انتخابی تیم ملی را از قهرمانی کشور شروع کنند. در این بین ستاره‌هایی مثل مجتبی گلیج، کامران قاسمپور، امیرمحمد یزدانی، علی سوادکوهی، مبین عظیمی، علیرضا سرلک، علیرضا کریمی و امیررضا معصومی از جمله نفراتی هستند که باید در قهرمانی کشور به روی تشک بروند. این یعنی قلب کشتی ایران در این سه روز در ساری می‌زند و مسابقات در برخی اوزان فوق‌العاده زیبا می‌شود.

قصه تکراری مصدومیت کامران
دکتر سهراب کیهانی که کارهای پزشکی کشتی را انجام می‌دهد، مصدومیت پای کامران قاسمپور را برای سومین بار تأیید کرد اما عجیب است که او در این مدت چندین‌بار این‌کار را کرده اما چرا برای این مصدومیت درمان دیگری جز استراحت تجویز نمی‌کند، مشخص نیست! کامران بار اول در انتخابی مرحله نهایی غیبت کرد و اولین بار هم بحث مصدومیت او از همان‌جا شروع شد. کامران باید با مبین عظیمی کشتی می‌گرفت اما به دلیل مصدومیت در این مسابقه حاضر نشد و بعد هم دکتر کیهانی اعلام کرد که به دلیل پارگی 30 درصد از کشاله، قاسمپور به قهرمانی جهان در صربستان نمی‌رسد. کامران در اردو ماند تا برای بازی‌های آسیایی آماده شود اما به هانگژو نرسید و این‌بار هم از ناحیه کشاله ران مصدوم شد. برای حضور در قهرمانی کشور هم ماجرا به همین شکل پیش رفت و این‌بار هم دکتر کیهانی اعلام کرد که به دلیل پارگی 30 درصدی از ناحیه کشاله شانس حضور در قهرمانی کشور را از دست داده است. این کشاله که 30 درصد 30 درصد پاره می‌شود کی قرار است روبراه شود که کامران را به المپیک برساند؟

بازگشت کریمی
و رقابت داغ 86 کیلوگرم
دو وزن 86 کیلوگرم و 97 کیلوگرم از جذاب‌ترین اوزان تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازی‌های المپیک هستند. به همین دلیل هم در مسابقات قهرمانی کشور رقابت در این دو وزن بسیار جذاب می‌شود. در 86 کیلوگرم، مصدومیت و جراحی حسن یزدانی این شانس را برای رقبایش به وجود آورده که شانس خود را برای رسیدن به المپیک امتحان کنند. به همین دلیل هم مبین عظیمی از 92 کیلوگرم به 86 کیلوگرم برگشته است. به همین دلیل است که شنیده‌ها حکایت از بازگشت دوباره علیرضا کریمی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور دارد. علی سوادکوهی هم برای حضور در این وزن وسوسه شده و باید دید که او چه می‌کند. رقابت برای حضور در آن وزن این‌بار آسان نیست. در وزن 97 کیلوگرم نیز همه مدعیان دوبنده تیم ملی برای حضور در المپیک باید حضور داشته باشند. محمدحسین محمدیان مدعی جدی این وزن است که بعد از مدت‌ها برمی‌گردد. در کنار او اما گلیج و آذرپیرا نیز برای رسیدن به دوبنده تیم ملی می‌آیند. مدعیان این وزن بعد از انتخاب در قهرمانی کشور باید منتظر حضور کامران هم باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی