صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

هفته نهم لیگ برتر بسکتبال تحت‌تأثیر درگذشت محمود مشحون

خالق صحنه‌های دیدنی به مهرام رفت

پریسا غفاری
خبر‌نگار

هفته نهم لیگ برتر بسکتبال فردا با برگزاری ۴ دیدار آغاز خواهد شد که سایر دیدارهای آن به جمعه و شنبه موکول شده است.
طبق برنامه، در یکی ازمهم‌ترین بازی‌های این هفته نفت آبادان و شاگردان حماد سامری در خانه میزبان مهرام تهران هستند. نفتی‌ها که در دو هفته متوالی نتیجه را به حریفان کاله و شهرداری گرگان واگذار کرده بودند این‌بار می‌خواهند در خانه‌شان حریفانشان را یکی پس از دیگری شکست دهند. حماد سامری، سرمربی تیم نفت آبادان هفته گذشته گفته بود که احترام به صحبت‌های رؤسای سازمان لیگ، او را وادار کرده تا بالاجبار مقابل اشتباهات داوری سکوت کند و همین مسأله به ضرر تیمش شده است؛ اشتباهاتی که عامل واگذاری مسابقات با دو و سه امتیاز بود.
در سه مسابقه فردا، آورتای ساری با لیموندیس شیراز بازی می‌کند و رعد پدافند هوایی با کاله آمل، اما روز جمعه تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی، ذوب‌آهن و طبیعت در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی با هم روبه‌رو می‌شوند، مسابقه‌ای که برد آن را بازیکنان خارجی دو تیم رقم می‌زنند. هر دو تیم بازیکنان شاخصی در اختیار دارند و شکست در این میدان، رده‌بندی را تغییر می‌دهد. در نهایت روز یکشنبه 26 آذرماه تیم شهرداری گرگان به خاطر بازی امروزش مقابل نفت عراق در چهارچوب سوپرلیگ غرب آسیا، بالاجبار بازی‌اش مقابل فولاد هرمزگان را در این روز برگزار می‌کند.

پری پتی به مهرام آمد
پری پتی خالق صحنه‌های دیدنی در دو، سه فصل اخیر لیگ برتر بسکتبال به تیم مهرام پیوست. با رفتن مصطفی هاشمی به تیم بسکتبال شهرداری گرگان، این مربی با تعدادی از بازیکنان به توافق نرسید تا اینکه پری پتی به لیبی رفت و با بستن قراردادی به مدت سه ماه در جام باشگاه‌های عرب برای تیم الاهلی بازی کرد اما حالا به تهران برمی‌گردد تا از نیم‌فصل دوم برای تیم تهرانی به میدان برود. فرزاد کوهیان، سرمربی تیم بسکتبال مهرام با تأیید این خبر گفت:«به دو دلیل این بازیکن را انتخاب کردیم؛ اول اینکه سطح کیفی بالایی دارد و عامل دوم به شناخت او از بسکتبال و لیگ ایران بازمی‌گردد. ما یک بازیکن خارجی دیگر هم داریم که نیجریه‌ای-امریکایی است که با تیم تمرین می‌کند و با آمدن پتی، شرایط بهتری خواهیم داشت.»
او در خصوص دیر پیوستن این بازیکن به ترکیب هم بیان کرد:« وی قرارداد داشت و نمی‌توانستیم با او قرارداد ببندیم، البته این هفته مقابل نفت آبادان نمی‌تواند برای ما بازی کند، چون نیاز به هماهنگی با نفرات تیم دارد. در ضمن این مسابقه برای ما خیلی مهم است که در دیدار بعدی به پیروزی برسیم و با ثبت برد جایگاه خود را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشیم.»
کوهیان در مورد فصل جدید هم گفت:«تعدادی از تیم‌ها از همان ابتدا دو بازیکن خارجی خود را به خدمت گرفتند که نتیجه آن را هم دیدیم. این تیم‌ها نسبت به سایر باشگاه‌ها هماهنگی بهتری در زمین دارند. البته بازیکنان مهرام نیز نسبت به قبل خیلی هماهنگ‌تر بازی می‌کنند و تلاش خواهیم کرد مهرام را به جایگاهی که در شأن آن است برسانیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی