صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مرور

ارزش قراردادهای دانشگاه
با صنعت به ۶ هزار میلیارد تومان رسید
معاون پژوهشی وزارت علوم از توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد و گفت: امسال ۶ هزار میلیارد تومان قرارداد صنعت با دانشگاه داشته‌ایم.
به گزارش فارس، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در مراسم افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، گفت: با توجه به تأکید وزیر علوم بر افزایش مهارت دانشجویان و پژوهشگران، سالانه بیش از 8هزار دوره مهارت افزایی انجام شده و ۳۰۰ هزار دانشجو در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.
وی از رونمایی ۲۸ فناوری برتر در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه، رویداد ریورس پیچ است که در آن نیازها و دستاوردها عرضه شده است. در بخش تستا (تقاضای ساخت و تولید ایرانی) تنها از سوی شرکت صنایع پتروشیمی‌۲۰۰ نیاز عرضه شده است.
صالحی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۱۰۲۱ فرصت مطالعاتی در سال‌جاری برگزار شده است و باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.به گفته وی، در حال حاضر ۱۶۰ هزار دانشجو در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند و سالیانه ۱۵۰۰۰ دانشجوی دکتری در کشور فارغ التحصیل می‌شوند. بیش از ۴۰۰ انجمن علمی‌نیز در کشور فعالیت می‌کنند.نمایشگاه هفته پژوهش تا ۲۵ آذرماه به روی علاقه‌مندان باز است.

با رأی نمایندگان مجلس
مجوز مهدهای کودک را وزارت آموزش و پرورش صادر می‌کند
ارائه برنامه، تدوین محتوا، صدور مجوز و نظارت بر مهدهای کودک با رعایت مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش سپرده شد.
به گزارش ایرنا، در جلسه علنی دیروز دوشنبه (۲۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، با ارائه گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار قرار گرفت.
بر اساس مصوبات مجلس، ارائه برنامه و تدوین محتوا، تعیین شاخص‌های آموزشی، پرورشی، زیستی، بهداشتی و استانداردهای فضا و تجهیزات، شایستگی‌های منابع انسانی، صدور مجوز و نظارت بر مهدهای کودک، کودکستان‌ها، مراکز پیش‌دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان یا هر عنوان دیگری که مسئولیت مراقبت، رشد، پرورش و آموزش و تربیت کودکان بدو تولد تا ۶ سال تمام را عهده‌دار هستند، با رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده وزارت آموزش و پرورش (سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) است.
 
در دیدار رئیس اورژانس کشور و معاون دادستان مطرح شد
تسریع در برخورد با عوامل ضرب و شتم کارکنان اورژانس و مزاحمان تلفنی
رئیس سازمان اورژانس کشور در دیدار با معاون دادستان کل کشور، از دستگاه قضایی خواست که با جدیت با عاملان ایجاد ضرب و شتم پرسنل اورژانس و ایجاد مزاحمت تلفنی برای سامانه ۱۱۵ برخورد کنند.
 به گزارش ایرنا، جعفر میعادفر، به موضوع ضرب و شتم پرسنل اورژانس و مزاحمت‌های تلفنی اشاره کرد و افزود:‌ متأسفانه مزاحمت‌های تلفنی مشکلاتی را نه فقط برای مجموعه اورژانس بلکه برای مردم نیز ایجاد می‌کند. گاهی یک تماس مزاحمت‌آمیز که از سوی برخی افراد انجام می‌شود، سبب اعزام آمبولانس به محل می‌شود و در همین حین فرد دیگری که ممکن است به خدمات پزشکی و درمانی فوری نیاز داشته باشد، به دلیل کمبود آمبولانس با مشکل مواجه می‌شود. اشغال شدن خطوط و ایجاد مزاحمت روحی برای پرسنل و اپراتورها نیز مسأله دیگری است که از مزاحمت‌ها ناشی می‌شود.  وی گفت:‌ خواسته ما از دستگاه قضایی این است که حتماً به موضوع مزاحمت‌ها رسیدگی ویژه شود و با این افراد که تعدادشان اندک اما پرتماس هستند، برخورد قانونی و عبرت‌آموز صورت گیرد.   در این دیدار، ترکی، معاون دادستان کل کشور، با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات کارکنان اورژانس بر ضرورت تعامل بیشتر بین دستگاه قضا و وزارت بهداشت تأکید کرد و گفت:‌ این مجموعه برای حل چالش‌های قضایی سازمان اورژانس کشور آمادگی لازم را دارد. وی افزود: حتماً درباره مسائل ذکر شده، دستور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های حقوقی مرتبط با نیروهای عملیاتی اورژانس و پیگیری پرونده مزاحمت‌های تلفنی ۱۱۵ داده می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی