صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

چشم مدافع استقلال بسته شد!
استقلال تهران در شرایطی برابر فولاد به تساوی رسید که آبی‌های پایتخت در نیمه اول این مسابقه مجبور شدند دست به یک تعویض اجباری بزنند و ایمان سلیمی را از ترکیب خارج کنند. هرچند در ابتدا مشخص نشد سلیمی به چه علت دچار مصدومیت شده اما در ادامه معلوم شد این مدافع پس از برخورد با بازیکن فولاد از ناحیه چشم دچار مصدومیت شده و دیگر قادر به ادامه مسابقه نبود. باشگاه استقلال در پایان بازی تصویری از صورت سلیمی منتشر کرده که در آن مشخص است در اثر ضربه، چشم راست سلیمی به حدی متورم شده که جلوی دید او گرفته شده و کبودی در اطراف چشم او مشهود است. حالا باید دید در شرایطی که استقلال محمدحسین مرادمند را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، آیا سلیمی به دربی حساس روز پنجشنبه می‌رسد یا دست نکونام بسته‌تر از قبل خواهد شد.


تعداد هواداران خانم در دربی
تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دیدار معوقه هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت. طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است برای اولین‌بار هواداران خانم برای تماشای دربی در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند و قرار است هواداران خانم دو تیم به صورت مساوی در دربی ۱۰۲ در ورزشگاه حضور داشته باشند. مقرر شده است از هر دو تیم ۱۵۰۰ هوادار خانم به صورت مساوی (در مجموع سه هزار نفر) در ورزشگاه حضور یابند که مطابق بازی‌های گذشته در طبقه دوم ورزشگاه حضور خواهند داشت.


درگیری غبیشاوی با هاشمی نسب!
نادر غبیشاوی مربی دروازه بان های فولاد در پایان مسابقه به سمت هاشمی نسب یورش برد تا ظاهراً او را کتک بزند که اطرافیان فولاد مانع این درگیری شدند. غبیشاوی در این خصوص گفت: «هاشمی‌نسب از شروع بازی اقدام به فحاشی به من کرد و جنگ روانی به راه انداخت. من هم تا آنجا که توانستم حرمت روزهایی را که در کنار هم کار می‌کردیم نگه داشتم اما وقتی کسی تمام اصول اخلاقی را برای رسیدن به اهدافش زیر پا می‌گذارد آدم تا یک جایی می‌تواند این نوع رفتار را تحمل کند.» غبیشاوی تأکید کرد هاشمی نسب در حالی به او توهین کرده که 17 سال با این مربی استقلال در یک خانه زندگی کرده است اما هاشمی‌نسب در واکنش به صحبت‌های او به ایسنا گفت:« بنده اصلاً ایشان را نمی‌شناسم که بخواهم با او همخانه باشم!»


گران‌ترین قرارداد ورزشی جهان
شوهی اوهتانی، ستاره ژاپنی بیسبال امریکا قرار است در سن 29 سالگی تیم لس‌آنجلس را ترک کند چراکه با لس‌آنجلس داجرز قراردادی به مبلغ 700 میلیون دلار امضا کرده که طبق این قرارداد او بیشترین دستمزد را در تاریخ ورزش به ثبت رسانده است و از افرادی چون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو گذر خواهد کرد. او اگر چه به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه آرنج امکان حضور در سال 2024 را ندارد اما همواره به عنوان یک فوق‌ستاره در ورزش بیسبال به شمار می‌رود و با اینکه ملیتی ژاپنی دارد ولی تمام دوران کودکی خود را در امریکا گذرانده و اکنون از ستارگان مشهور امریکا محسوب می‌شود. شوهی با این قرارداد بالاتر از مسی، فوق‌ستاره فوتبال جهان که در سال‌های 2017 تا 2021 از سران باشگاه بارسلونا 644 میلیون دلار دستمزد می‌گرفت و پس از آن از کریستیانو رونالدو که با عقد قرارداد با النصر عربستان مشخص شد قرار است در سال‌های 2023 تا 2025 بیش از 536 میلیون دلار دستمزد بگیرد، جلوتر است. اوهتانی با این مبلغ از مایک تروت، هم‌بازی جدیدش در لس‌آنجلس دانجرز که در سال 2019 قراردادی به ارزش بیش از 426 میلیون دلار برای سال‌های 2019 تا 2030 امضا کرده است، گذر می‌کند تا نام خود را نه تنها در بیسبال بلکه در تاریخ ورزش جاودانه کند.

جستجو
آرشیو تاریخی