صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

حرف‌های سرپرست جدید فدراسیون والیبال

مرادی: معروف را نسوزانیم


وحید مرادی، درست 5 روز بعد از امضای حکم سرپرستی‌اش، در جمع خبرنگاران حاضر شد. او از کار سختش در فدراسیون والیبال و همه چالش‌هایش در جواب سؤال خبرنگاران گفت.
مرادی انتخاب سرمربی جدید را مهم‌ترین اولویتش در فدراسیون می‌داند: «اولویت ما در والیبال انتخاب سرمربی برای تیم ملی والیبال مردان است. کارشناسان همه قبول دارند با اتفاقاتی که افتاده و سقوط رنکینگ، شرایط مساعدی برای سهمیه نداریم و کار خیلی خیلی سخت است و حتی شاید بعضی‌ها آن را محال می‌دانند. با این حال ما وظیفه داریم هر چه از دست‌مان برمی‌آید انجام دهیم و از پیش باخته نباشیم.من مسئولیت انتخاب سرمربی را به کمیته فنی واگذار می‌کنم تا قبل از پایان سال یعنی بهمن ماه به نتیجه و توافق برسیم و مربی به ایران بیاید و کارش را شروع کند. البته حالا که لژیونر نیستند مربی تیم ملی باید با نظارت بر لیگ و انتخاب بازیکنان جوان کارش را شروع کند تا اواخر فروردین ماه اردو کامل شود.»
سرپرست فدراسیون والیبال، با ترکیب کادر ایرانی و خارجی موافق‌تر است: «ما چهارگزینه داریم. دو مربی خارجی هرکدام بیایند، روی توتولو هم حساب می‌کنند. بعضی از مربیان هم برنامه قابل توجهی را نوشته‌اند. به هر حال چند هفته آینده سرمربی جدید مشخص می‌شود و به نظرم ترکیب مربی ایرانی و خارجی مناسب‌تر باشد.»
مرادی از حرف‌هایش پیداست که فعلاً انتخابات در برنامه‌اش نیست: «وظیفه من چه چند هفته باشم، یا چند ماه ریل‌گذاری سریع برای اینکه رئیس کارش را روان‌تر انجام دهد. قرار نیست در فدراسیون مهمی مثل والیبال بگویم من سرپرستم و در فلان تاریخ مجمع برگزار می‌شود. فدراسیون والیبال کارهای مهمی دارد. زمان انتخابات هم به تصمیم وزارت ورزش بستگی دارد. تمایل ما هم برگزاری مجمع در موعد مقرر است.»
او فعلاً منتظر است تا روال اداری بازنشستگی‌اش در وزارت ورزش طی شود: «خیلی از دوستان به‌دلیل سابقه‌ام در کار و ورزش تصور می‌کنند بازنشسته هستم اما متأسفانه بازنشسته نیستم. یک هفته قبل از صدور حکم سرپرستی پیگیر کار بازنشستگی‌ام بودم. علت اینکه بازنشسته نیستم اختلافات حقوقی با دوستان اداری وزارت ورزش بود. درخواست بازنشستگی داشتم اما بعد که حکم سرپرستی صادر شد، قرار است این کار را در چند ماه آینده انجام بدهند.
او معتقد است از تجارب داورزنی والیبال استفاده می‌کند: «هیچ مدیری کارش بری از خطا نیست. ممکن است هر مدیری اشتباهاتی داشته باشد اما خروجی کار اثرگذار بوده و والیبال از سطحی به سطح جهانی ارتقا پیدا کرده است. این مرهون زحمات آقای داورزنی است. داورزنی تجربیات خیلی گرانقدر وشناخت عمیقی از والیبال ایران و جهان دارد و فدراسیون رندانه از تجربیاتش استفاده می‌کند اما معنایش این نیست که همان شیوه مدیریت اعمال می‌شود. آقای داورزنی هم می‌گفت با مرادی اختلاف نظر داریم. ممکن است شیوه اعمال مدیریتی‌مان متفاوت باشد اما از تجاربش قطعاً بهره می‌بریم. او کاندیدای ریاست و نایب رئیسی AVCکنفدراسیون آسیاست و امیدوارم یکی از این دو کرسی را بگیرد تا والیبال ایران یک نماینده شایسته در آسیا داشته باشد.»
سرپرست فدراسیون والیبال اعتراف می‌کند با سرمربیگری سعید معروف در تیم ملی موافق نیست: «سعید معروف یکی از گزینه‌ها بود. داورزنی علاقه‌اش دوباره به حضور مربی ایرانی در تیم ملی بود. من با معروف صحبت نکردم اما معتقدم معروف ظرفیت بی‌بدیلی برای آینده والیبال است و نباید او را بسوزانیم، باید تصمیم درستی بگیریم. به هر حال یک بار فدراسیون تجربه مربی ایرانی را داشته و حالا باید تصمیم درستی بگیریم تا والیبال ضربه نخورد. البته سعید معروف می‌تواند به‌عنوان بازیکن – مربی به تیم ملی کمک کند. با این حال همه این مسائل به کمیته فنی برمی گردد.»

جستجو
آرشیو تاریخی