صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اخبار

فصل مشترک همکاری‌های تهران دمشق در حوزه علم و فناوری
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور بااشاره به اینکه بازارهای تجاری سوریه از بازارهای نزدیک به کشورمان محسوب می‌شود، تأکید کرد: سوریه می‌تواند یک درگاه ارتباطی با کل کشورهای شورای خلیج‌فارس یا جی‌سی‌سی باشد.
به گزارش ایرنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه بازدید نخست‌وزیر سوریه و هیأت همراه از خانه نوآوری و فناوری ایران اظهار داشت: معتقدیم سوریه صرفاً مقصد صادرات نیست بلکه سوریه یک درگاه برای ارتباط با کشورهای عرب خلیج‌فارس است.
وی اظهار داشت: ما پیوندهای بسیار عمیقی در حوزه‌های مختلف با کشور سوریه داریم.
دهقانی فیروزآبادی افزود: ما معتقدیم مهم‌ترین چیزی که می‌تواند هر دو کشور را قدرتمند کند همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری خواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد این دوره از دیدارها منجر به همکاری‌های دقیق، عملیاتی و کاربردی در توسعه بازار شرکت‌های ایرانی و همکاری‌های مشترک با سوریه شود.

آغاز شناسایی
 مراکز داده دستگاه‌های دولتی
معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: میزبانی داده‌هایی که در پنجره واحد دولت الکترونیکی ارائه می‌شود باید روی مراکز داده استاندارد و مورد تأیید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شود، از این‌رو فرایند شناسایی و ارزیابی مراکز داده آغاز شده است.
به گزارش مهر، حامد منکرسی افزود: مراکز داده‌ای که حداقل‌های لازم را ندارند شناسایی می‌شوند تا طبق برنامه‌ای، اصلاح و افزایش پایداری آنها انجام بگیرد. اگر مراکز داده نتوانند حداقل‌ها را فراهم کنند و قابل اصلاح نباشند، برنامه بازنشستگی و مهاجرت به سمت مراکز داده استاندارد انجام شود. به عبارتی آنها می‌توانند در پروژه ابردولت یا مراکز داده دیگری که مورد تأیید هستند سرویس‌های خود را قرار دهند.
منکرسی در خصوص آمار مراکز داده دستگاه‌های دولتی در کشور تصریح کرد: یکی از اهداف ما تخمین آمار دقیق مراکز داده در کشور است اما پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ مرکز داده دولتی داشته باشیم.وی در خصوص جدیدترین ارزیابی از مراکز داده دستگاه‌های دولتی گفت: فاز اول ۶ استان منطقه یک ارزیابی می‌شود که شامل ارزیابی استان‌های اطراف تهران و شهر تهران است و تا پایان سال ارزیابی مراکز داده دو منطقه دیگر آغاز که حدود ۱۵۰ مرکز داده می‌شود.
 
فرایند صدور مجوز‌های نرم‌افزاری بازنگری می‌شود
نشست تخصصی مدیران شرکت‌های نرم‌افزاری در خصوص بررسی بازنگری لزوم ارائه سورس کد در فرایندهای صدور مجوز‌های نرم‌افزاری فردا در سالن الغدیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی‌سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، مجید اورعی، مدیرپروژه به‌روزرسانی و ارتقای نظام ارزیابی و صدور گواهینامه‌های نرم‌افزار با اعلام این خبر گفت: در یک پنل تخصصی با حضور مدیران سازمان فناوری اطلاعات، کارشناسان رسمی‌دادگستری، اعضای شورای انتظامی‌و اعضای مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و با حضور یکصد نفر از مدیران ارشد شرکت‌های نرم‌افزاری در لزوم/عدم لزوم ارائه سورس کد از منظر‌های فنی و حقوقی بررسی می‌شود.لازم به ذکر است پروژه به‌روزرسانی و ارتقای نظام ارزیابی و صدور گواهینامه‌های نرم‌افزار بین سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با هدف تجمیع و تسهیل صدور مجوز‌های نرم‌افزاری قراردادی باعنوان «مشاوره جهت به‌روزرسانی و ارتقای نظام ارزیابی و صدور گواهینامه‌های نرم‌افزار در کشور با همکاری سازمان نظام صنفی
رایانه ای» منعقد شده و در حال اجرا است.

جستجو
آرشیو تاریخی