مرور

کاشت 5 هزار نهال
به یاد کودکان و زنان شهید غزه
آیین کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه، همزمان با روز جهانی حقوق بشر، با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، در بوستان جنگلی سعادت‌آباد برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین، ۳۱۳ نهال‌ زیتون شناسنامه‌دار به نام شهدای زن و کودک غزه و شهدای زن و کودک ایران اسلامی کاشته شد. همچنین کاشت نهال در بخش ملی این رویداد، توسط دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور و در بخش بین‌المللی توسط رایزنان سازمان فرهنگی ارتباطات اسلامی در سایر کشورهای دنیا انجام می‌شود.
این طرح بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هر ایرانی باید سه نهال بکارد و در راستای کاشت یک میلیارد نهال کلید خورد و همزمان با روز جهانی حقوق بشر اجرای آن آغاز شد تا در مجموع پنج هزار نهال به یاد شهدای زن و کودک غزه و ایران غرس شود.
به گفته انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، تمثال این شهدا بر درخت آویخته شده و نهال‌ها نیز به نام آنها ثبت خواهد شد. شهرداری تهران برای کاشت این نهال‌ها، دو محل در منطقه سعادت‌آباد به نام طوفان الاقصی و زیتون در نظر گرفته است.
وی گفت: پیام‌های زیادی از برخی کشورهای عربی دریافت کرده‌ایم که اعلام کردند، همسو با ابتکار ایران به یاد شهدای غزه نهال کاشته‌اند.


رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:
به سمت حذف «کنکور» می‌رویم
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: طبق سند تحول بنیادین و الگوی تدوین شده مدرسه در تراز این سند، گام به گام جلو می‌رویم تا در آینده بتوانیم کنکور را به طور کامل حذف کنیم.
به گزارش ایسنا، علی محبی درباره حذف کنکور گفت: همین حالا ۵۰ درصد کنکور حذف شده است و این رقم برای سال آینده به ۶۰ درصد می‌رسد. دنیا را بررسی کنید که چند کشور شبیه ما کنکور برگزار می‌کنند؟ همین حالا اگر دانش‌آموزان رشته انسانی ما که معدل خوبی دارند را به برخی کشورهای اروپایی و چین بفرستیم، شک نکنید این دانش‌آموزان را برای رشته پزشکی جذب می‌کنند. این به ما می‌گوید که ارتباط بین دوره تعلیم و تربیت عمومی و رشته تحصیلی کنکوری مردود است و این چیزی است که ما اینجا خودمان درست کرده‌ایم.
محبی درباره آماده‌ شدن الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، با بیان اینکه کنکور مخل تربیت است، اظهارکرد: کنکور تربیت را به اسارت گرفته است و سند تحول بنیادین و الگوی تدوین شده مدرسه در تراز سند تحول بنیادین وارد قضیه کنکور نمی‌شود بلکه شایستگی‌های پایه‌ای را که دانش‌آموز باید برای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی کسب کند، مد نظر دارد.  رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر حتی حرف جدی بین آموزش و پرورش و آموزش عالی درخصوص بازطراحی رشته‌های تحصیلی مطرح است، خبر داد: امسال 3درصد از رتبه‌های برتر کنکور از یکی از شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی بود که شهرستانی دور افتاده است.


معاون شهردار تهران خبر داد
استقبال تهرانی‌ها
از دومین دوره طرح «من شهردارم»
معاون شهردار تهران و رئیس شورای راهبری دبیرخانه دائمی طرح «من شهردارم»، از استقبال مردم از دومین دوره طرح «من شهردارم» و مشارکت حدود ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان در روزهای نخست آغاز این طرح خبر داد.
به گزارش ایسنا، مجید باقری با بیان اینکه ابرپروژه مردمی‌سازی اداره کلانشهر تهران (من شهردارم) صرفاً زمانی محقق می‌شود که خود شهروندان در آن مشارکت فعال داشته باشند، گفت: با وجود گذشت فقط چند روز از آغاز این طرح، در روزهای نخست، حدود ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی با مشارکت در دومین دوره طرح «من شهردارم»، رأی شهروندی خودشان را برای انتخاب پروژه‌های محله‌ و منطقه‌ محل زندگی شان به ثبت رسانده‌اند که بسیار دلگرم کننده است.
وی ضمن قدردانی از شهروندان و سفیران «من شهردارم»، اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان و تلاش سفیران«من شهردارم»، این طرح به بهترین شیوه به نفع شهر و شهروندان پیاده‌سازی شود.
در این طرح، شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب «اپلیکیشن شهرزاد» یا با مراجعه به سایت شهرزاد، نیاز عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، ورزشی و اجتماعی محله و منطقه محل سکونت خودشان را به‌عنوان «پروژه منتخب» ثبت کنند تا شهرداری تهران با اختصاص بودجه، آن پروژه را اجرا کند.

جستجو
آرشیو تاریخی